Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Toyota pracuje na mimořádně levném automobilu

aktualizováno 
Největší japonská automobilka Toyota Motor pracuje na novém přístupu k vývoji a výrobě vozů ve snaze nabídnout zákazníkům mimořádně levný model. Prohlásil to prezident společnosti Kacuaki Watanabe v rozhovoru pro list Financial Times.

Ilustrační foto - Toyota Corolla | foto: Toyota

"Pozornost se soustředí na nízkonákladové technologie," řekl Watanabe. "Všechno od designu po výrobní metody bude radikálně změněno," dodal. Zkušenosti z vývoje nového modelu hodlá automobilka později využít také u ostatních produktů.

Cena nového modelu by měla být podle Watanabeho nižší než cena levného rodinného automobilu Logan francouzské společnosti Renault. Ten se například v České republice prodává od 199.900 Kč.

Druhá největší japonská automobilka Nissan Motor již dříve oznámila, že uvažuje o vývoji levného vozu pro rozvíjející se trhy. Podle jedné z mluvčích společnosti je v tomto směru možná spolupráce s partnerem Renault. Ten uvedl levný automobil Logan na trh v roce 2004.

Snahy japonských automobilek o snižování nákladů představují další hrozbu pro americké výrobce. Ti již delší dobu ztrácejí podíl na domácím trhu ve prospěch japonské konkurence.

Toyota loni zvýšila prodej v USA o 12,9 procenta na více než 2,5 milionu vozů. Vystřídala tak na místě třetího největšího prodejce automobilů v USA konkurenta DaimlerChrysler, jehož prodej klesl o pět procent na 2,39 milionu vozů.

Minulý měsíc Toyota oznámila, že letos zvýší celosvětovou výrobu o čtyři procenta na rekordních 9,42 milionu vozů z loňských 9,04 milionu. Firma tak možná nahradí amerického konkurenta General Motors na postu největšího světového výrobce automobilů.

Autor:




Nejčtenější

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Další z rubriky

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Chrysler Pacifica jako testovací prototyp autonomního vozu společnosti Waymo,...
Google vyvíjí měkčí auta pro ochranu chodců

Společnost Google se už delší dobu angažuje ve vývoji samořiditelných aut a její start-up Waymo se teď zabývá problémem ochrany chodců při srážce s takovými...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.