Na základě dohody Toyota poskytuje internetové služby řidičům vozů z amerického koncernu General Motors. V Japonsku má Toyota 40procentní podíl na trhu automobilů.
Dosavadní internetová síť Toyoty pojmenovaná "Monet" nabízela především základní motoristické informace a služby pro navigaci v dopravě. Na rozdíl od svého předchůdce nepožaduje G-Book pro připojení mobilní telefon, vystačí si s modulem pro datové komunikace. Přístup do sítě bude možný i přes mobily či přenosné počítače.
Toyotě změna umožní jednodušší účtování za služby. Kolik bude za služby účtovat, ale firma odmítla upřesnit. Nechtěla ani uvést, kolik musí do sítě investovat.
Toyota o systému prozradí více, až na podzim představí první model se zabudovaným internetovým systémem. Automobilka dodává, že síť sama o sobě jí rentabilitu nezvýší, spíše je přirozenou součástí nabídky v dnešní elektronické době.
G-Book mimo jiné nabídne řidiči asistenci při poruše vozu, pro kterou Toyota zakládá nové call-centrum. Systém nabídne navigační a informační služby, včetně aktualizovaných údajů z finančních trhů a údajů o nabídce restaurací na trase vozu.
Informace systém uchová na malých digitálních kartách. V budoucnu budou řidiči moci prostřednictvím systému ovládat z automobilu domácí spotřebiče, například zapnout klimatizaci či vytápění před příjezdem domů.
Zhruba polovina uživatelů vozů Toyota v Japonsku využívá služeb navigačních systémů. Toyota předpokládá, že se 30 až 40 procent z nich stane uživateli G-Book, napsala agentura Reuters.