Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Toyota Previa: prostorná, spolehlivá, ale drahá

  16:54aktualizováno  16:54
Velkoprostorový automobil Toyota Previa upoutá pozornost především svou koncepcí - motor je uložen za přední nápravou (mezi nápravami) hluboko v podlaze vozu. Sedadla řidiče a spolujezdce jsou posunuta dopředu, takže zbývá více místa pro cestující a zavazadla v zadní části automobilu.

 

HISTORIE MODELOVÉ ŘADY * MOTORY * KLADY A ZÁPORY * ZÁVADY

 

 

HISTORIE MODELOVÉ ŘADY
Sedmimístná Previa se zážehovým motorem o objemu 2,4 litru, umístěným pod podlahou mezi nápravami, a pohonem zadních kol byla představena v roce 1990. O rok později byla rozšířena základní výbava o ABS a v roce 1993 o airbag řidiče. Facelift a modernizace přišly v roce 1997.

Čtyřválcový agregát byl přepracován (objem zůstává, ale výkon roste) a ve standardní výbavě se objevil i airbag spolujezdce. V roce 2000 přišla na trh druhá generace těchto vozů s motorem vpředu a pohonem předních kol. K nám se však nedováží. Karosérie automobilu je výrazně nadčasová, proto i deset let starý vůz vypadá stále atraktivně.

Poněkud futuristicky řešená přístrojová deska neodpovídá vkusu zákazníků, kteří jsou zvyklí na japonskou nenápadnost, avšak je nadmíru přehledná. Díky již zmiňované koncepci (motor pod podlahou) je interiér velmi prostorný. Při plném obsazení sedmi lidmi zbývá dostatek místa i pro zavazadla. Velkou slabinou je i přes vysokou spolehlivost pohonná jednotka. Její umístění je výhodné z hlediska prostornosti automobilu, ale v případě větší opravy vyžaduje náročný přístup zespod vozu.

Některé součásti jako třeba nádobky s kapalinami nebo alternátor jsou sice umístěny pod krátkou přední kapotou, avšak škody na hadicích a kabelech, které lze u většiny automobilů snadno odstranit, si mohou vyžádat extrémně vysoké náklady na opravu.

Velkoprostorový automobil Toyota Previa upoutá pozornost především svou koncepcí - motor je uložen za přední nápravou (mezi nápravami) hluboko v podlaze vozu.



Témata: historie, ABS, Škoda, Toyota


Nejčtenější

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

KTM 1290 Super Duke R
Superufon není nic pro začátečníky. Vražedné sklony mírní elektronika

Existuje motorka která po celotýdenním dojíždění do práce dokáže předvést víkendový masakr na okruhu a odtud odjet třeba na dovolenou? Po testu patrně...  celý článek

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Další z rubriky

Renault 4CV
První západní auto prodávané v socialistické ČSR byla francouzská želva

Na den přesně před 70 lety začala sériová výroba malého Renaultu 4CV. Ten si vydobyl prvenství prvního francouzského vozu s více než milionem vyrobených kusů a...  celý článek

Výstava amerických bouráků upravených ve stylu „lowrider“ v Petersenově...
Autofotka týdne: Podvozek proklatě nízko

Chvilku dřou břichem po zemi, pak zas jako by měly chůdy; speciální odnoži tuningu aut se dostalo pocty, má extra výstavu ve slavném automobilovém muzeu v Los...  celý článek

Audi Asso di Picche
VIDEO: Pikové eso je zapomenutá designová perla

Pikové eso, italsky Asso di Picche, je jeden z prvních konceptů Audi. Kdo se rád dívá na auta, pozná v něm na první pohled tužku jednoho z nejslavnějších...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.