Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Hybridní prius je „držák“, nataxikařil milion kilometrů bez poruchy

aktualizováno 
Auta jezdící na elektřinu vzbuzují nedůvěru, některým připadají příliš složitá a sofistikovaná. Ukazuje se však, že právě hybridní vozy kombinující pohon spalovacím motorem a elektromotorem umí být nečekané "držáky". Dokazuje to Toyota Prius. K vidění je v ulicích rakouské metropole.

Toyota Prius | foto: Toyota

Nejslavnější hybridní auto je dlouhodobě na špičce žebříčků bezporuchovosti německých STK. V praxi to dokazuje jeden vídeňský taxík, který za osm let najezdil milion kilometrů. "Měnily se jen běžné díly," chlubí se Toyota.

Rekordní prius druhé generace jezdí nepřetržitě od roku 2007 ve žlutém dresu jedné vídeňské taxislužby jako ekologické taxi. Ročně to vychází na průměr 125 tisíc kilometrů, které najezdí téměř výhradně po Vídni.

Podle rakouského zastoupení Toyoty, které žlutého rekordmana našlo, brázdí Vídeň každodenně na dvě stovky taxíkových priusů. Hybridní pohon se nejvíc hodí do městského provozu, kde se právě využijí výhody elektrického pohonu. Při pojížďkách městem jezdí často právě jen na elektřinu. To snižuje spotřebu a také emise.

Toyoty, které patří k premiantům žebříčků spolehlivosti, ale v hybridních verzích ještě víc snižují náklady na údržbu. Odpadá výměna spojky, méně se opotřebovávají brzdy díky jízdnímu stylu, kterému řidiče elektropohon naučí, a ušetří se i za další opravy a výměny "spotřebního materiálu".

Toyota Prius, která najezdila po Vídni milion kilometrů

Toyota Prius, která najezdila po Vídni milion kilometrů

"Milionový prius neměl za svůj osmiletý provoz žádnou poruchu ani závadu, v jízdním cyklu prošly výměnnou pouze tradičně opotřebitelné díly, jako jsou brzdy a brzdové destičky," uvádí Toyota. 

Fotogalerie

Celkem za osm let zaplatil majitel 1 500 eur, tedy přibližně 45 tisíc za výměnu brzd a palivového čerpadla. Provozovatel taxislužby Milan Milič tedy vyslal rekordní prius pro další rita, i když má v těle milion kilometrů. 

Prius pochválil také TÜV Report, který sesumíruje každý rok statistiky německých stanic technické kontroly "Ve zprávě TÜV Report 2014 zazářil prius tak jako již v minulých letech a zajistil si jak ve třídě čtyř až pětiletých vozidel, tak i u šesti až sedmiletých vozidel jasné vítězství," chlubí se mluvčí českého zastoupení Toyoty Tomáš Vaněk.

Toyota loni v červenci oslavila třímiliontý vyrobený prius. Japonská značka nyní nabízí jeho třetí generaci (od roku 2009), vídeňský "milionář" je z druhé generace. Hybridní techniku známé toyoty používají i další modely, technicky velmi blízké priusu jsou Lexus CT200h a Toyota Auris Hybrid.

Autor:


Témata: Lexus, Toyota


Nejčtenější

Jawa 350 OHC
Nová Jawa 350 v plné parádě. Retro pod sto tisíc

Týnecká Jawa oficiálně představila dva nové retro modely Jawa 350 OHC a Jawa 660 Vintage s čtyřdobými jednoválci a řadou moderních prvků jako ABS. Na...  celý článek

Motocykl se hodí i na běžné projížďky a výlety.
Italská divoška vás uhrane. První jízda s Ducati SuperSport

Přímá konkurence pro tuto motorku se jen těžko hledá, cestovně-sportovní mašiny proti ní působí autobus vedle ferrari. Italové z Ducati opět předvedli své...  celý článek

Veletrh Motocykl 2016
Motorkáři, budíček! Motoveletrhy zahájí za týden sezonu

Motorkáři se začnou probouzet ze zimního spánku. Už tradičně startuje jejich sezona začátkem března motocyklovými veletrhy.  celý článek

(Ilustrační snímek)
V Česku se nejspíše bude vyvíjet nové auto pro Indii. Škoda nabere lidi

Automobilka Škoda Auto se přiblížila další velké vývojové zakázce na nové auto, která přinese výrazné rozšíření počtu zaměstnanců v Mladé Boleslavi. Pro...  celý článek

Trabanty se do Československa oficiálně přestaly dovážet v polovině osmdesátých...
Otec trabantu: Co jsme měli dělat, když jsme neměli plech?

Winfried Sonntag začínal před válkou u Horchu, nakonec skončil jako zastupující šéf celého východoněmeckého autoprůmyslu. Pro německý Zeit vzpomínal nejen na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.