Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Hybridní prius je „držák“, nataxikařil milion kilometrů bez poruchy

aktualizováno 
Auta jezdící na elektřinu vzbuzují nedůvěru, některým připadají příliš složitá a sofistikovaná. Ukazuje se však, že právě hybridní vozy kombinující pohon spalovacím motorem a elektromotorem umí být nečekané "držáky". Dokazuje to Toyota Prius. K vidění je v ulicích rakouské metropole.

Toyota Prius | foto: Toyota

Nejslavnější hybridní auto je dlouhodobě na špičce žebříčků bezporuchovosti německých STK. V praxi to dokazuje jeden vídeňský taxík, který za osm let najezdil milion kilometrů. "Měnily se jen běžné díly," chlubí se Toyota.

Rekordní prius druhé generace jezdí nepřetržitě od roku 2007 ve žlutém dresu jedné vídeňské taxislužby jako ekologické taxi. Ročně to vychází na průměr 125 tisíc kilometrů, které najezdí téměř výhradně po Vídni.

Podle rakouského zastoupení Toyoty, které žlutého rekordmana našlo, brázdí Vídeň každodenně na dvě stovky taxíkových priusů. Hybridní pohon se nejvíc hodí do městského provozu, kde se právě využijí výhody elektrického pohonu. Při pojížďkách městem jezdí často právě jen na elektřinu. To snižuje spotřebu a také emise.

Toyoty, které patří k premiantům žebříčků spolehlivosti, ale v hybridních verzích ještě víc snižují náklady na údržbu. Odpadá výměna spojky, méně se opotřebovávají brzdy díky jízdnímu stylu, kterému řidiče elektropohon naučí, a ušetří se i za další opravy a výměny "spotřebního materiálu".

Toyota Prius, která najezdila po Vídni milion kilometrů

Toyota Prius, která najezdila po Vídni milion kilometrů

"Milionový prius neměl za svůj osmiletý provoz žádnou poruchu ani závadu, v jízdním cyklu prošly výměnnou pouze tradičně opotřebitelné díly, jako jsou brzdy a brzdové destičky," uvádí Toyota. 

Fotogalerie

Celkem za osm let zaplatil majitel 1 500 eur, tedy přibližně 45 tisíc za výměnu brzd a palivového čerpadla. Provozovatel taxislužby Milan Milič tedy vyslal rekordní prius pro další rita, i když má v těle milion kilometrů. 

Prius pochválil také TÜV Report, který sesumíruje každý rok statistiky německých stanic technické kontroly "Ve zprávě TÜV Report 2014 zazářil prius tak jako již v minulých letech a zajistil si jak ve třídě čtyř až pětiletých vozidel, tak i u šesti až sedmiletých vozidel jasné vítězství," chlubí se mluvčí českého zastoupení Toyoty Tomáš Vaněk.

Toyota loni v červenci oslavila třímiliontý vyrobený prius. Japonská značka nyní nabízí jeho třetí generaci (od roku 2009), vídeňský "milionář" je z druhé generace. Hybridní techniku známé toyoty používají i další modely, technicky velmi blízké priusu jsou Lexus CT200h a Toyota Auris Hybrid.

Autor:


Témata: Lexus, Toyota




Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.