Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Hybridní prius je „držák“, nataxikařil milion kilometrů bez poruchy

aktualizováno 
Auta jezdící na elektřinu vzbuzují nedůvěru, některým připadají příliš složitá a sofistikovaná. Ukazuje se však, že právě hybridní vozy kombinující pohon spalovacím motorem a elektromotorem umí být nečekané "držáky". Dokazuje to Toyota Prius. K vidění je v ulicích rakouské metropole.

Toyota Prius | foto: Toyota

Nejslavnější hybridní auto je dlouhodobě na špičce žebříčků bezporuchovosti německých STK. V praxi to dokazuje jeden vídeňský taxík, který za osm let najezdil milion kilometrů. "Měnily se jen běžné díly," chlubí se Toyota.

Rekordní prius druhé generace jezdí nepřetržitě od roku 2007 ve žlutém dresu jedné vídeňské taxislužby jako ekologické taxi. Ročně to vychází na průměr 125 tisíc kilometrů, které najezdí téměř výhradně po Vídni.

Podle rakouského zastoupení Toyoty, které žlutého rekordmana našlo, brázdí Vídeň každodenně na dvě stovky taxíkových priusů. Hybridní pohon se nejvíc hodí do městského provozu, kde se právě využijí výhody elektrického pohonu. Při pojížďkách městem jezdí často právě jen na elektřinu. To snižuje spotřebu a také emise.

Toyoty, které patří k premiantům žebříčků spolehlivosti, ale v hybridních verzích ještě víc snižují náklady na údržbu. Odpadá výměna spojky, méně se opotřebovávají brzdy díky jízdnímu stylu, kterému řidiče elektropohon naučí, a ušetří se i za další opravy a výměny "spotřebního materiálu".

Toyota Prius, která najezdila po Vídni milion kilometrů

Toyota Prius, která najezdila po Vídni milion kilometrů

"Milionový prius neměl za svůj osmiletý provoz žádnou poruchu ani závadu, v jízdním cyklu prošly výměnnou pouze tradičně opotřebitelné díly, jako jsou brzdy a brzdové destičky," uvádí Toyota. 

Fotogalerie

Celkem za osm let zaplatil majitel 1 500 eur, tedy přibližně 45 tisíc za výměnu brzd a palivového čerpadla. Provozovatel taxislužby Milan Milič tedy vyslal rekordní prius pro další rita, i když má v těle milion kilometrů. 

Prius pochválil také TÜV Report, který sesumíruje každý rok statistiky německých stanic technické kontroly "Ve zprávě TÜV Report 2014 zazářil prius tak jako již v minulých letech a zajistil si jak ve třídě čtyř až pětiletých vozidel, tak i u šesti až sedmiletých vozidel jasné vítězství," chlubí se mluvčí českého zastoupení Toyoty Tomáš Vaněk.

Toyota loni v červenci oslavila třímiliontý vyrobený prius. Japonská značka nyní nabízí jeho třetí generaci (od roku 2009), vídeňský "milionář" je z druhé generace. Hybridní techniku známé toyoty používají i další modely, technicky velmi blízké priusu jsou Lexus CT200h a Toyota Auris Hybrid.

Autor:


Témata: Lexus, Toyota


Nejčtenější

Škoda Yeti.
Soud nařídil VW koupit od zákazníka škodovku s podvodným softwarem

Zemský soud v německém Hildesheimu v úterý nařídil německé automobilce Volkswagen, aby od jednoho německého zákazníka za plnou cenu odkoupila naftový vůz Škoda...  celý článek

Pavel Kadaš, předseda spolku, který muzeum provozuje, pózuje mezi vozy v...
V muzeu ve Velkých Hamrech odpočívají moskviče i prototypy škodovek

Běžné automobily, kterých byly za socialismu plné silnice, i vzácné prototypy, jež se dochovaly do dnešních dnů jen zázrakem. To vše je k vidění v Muzeu...  celý článek

Autobus sjel na Kolínsku do příkopu, hasiči evakuovali 28 osob (13.1.2017).
Silnice jsou úzké a auta široká. Ke sjetí na krajnici je čím dál blíže

Redakce iDNES.cz dlouhodobě sleduje frekventovanou silnici třetí třídy na východním okraji Prahy. Komunikace 0126a je velmi úzká, s okrajem vozovky začíná...  celý článek

Audi ukázalo zmenšený model Q2, který se s využitím kamer a ultrazvukových...
Audi se jízdu bez řidiče musí naučit sama

Německá značka Audi pracuje na systému autonomního řízení, který se učí podle šoféra. Asistenční systémy s umělou inteligencí se dostanou již do příští A8.  celý článek

Cadillac Trump Golden Series Limousine
Trump miluje Cadillac. Sám jednoho vymyslel a vyrobili mu ho mafiáni

Nový americký prezident Donald Trump v minulosti proslul jako realitní magnát a hoteliér. Svoje jméno, které si sám cení na tři miliardy dolarů, ovšem nyní...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.