Konkurent vozů typu Ferrari 456GT, Aston Martin a jim podobných, by měl pod kapotou schovávat osmiválcový pětilitr do "V". Jeho výkon by měl dosahovat 300kW (šeptá se i o více než 315kilowatové verzi).
Pohonná jednotka by měla využívat moderní systém elektromagnetického ovládání ventilů, který zvýší účinnost motoru a především, nebude nutné k jejich ovládání použít klasickou vačkovou hřídel.
Toyota 5000GT by měla být poprvé na veřejnosti oficiálně uvedena pravděpodobně na Tokyjském autosalonu v příštím roce.
Tato kapotovaná formule je, dle posledních informací, však už nyní téměř připravena k uvedení. Toyota ji však hodlá vypustit ze stáje až ve chvíli, když její závodní tým formule 1 začne vyhrávat. Jen jestli se tak japonská automobilka zbytečně nevystavuje riziku, že eventuální test Toyoty 5000GT budeme nuceni uvést v rubrice autoveteránů.
Toyota 5000GT - zezadu |
Toyota 5000GT |