Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Toyota RAV4 – dRAVec na silnici

  16:21aktualizováno  16:21
hodnocení iDNES 4,2/5 Druhá generace RAV4 je v současné době nejprodávanějším SUV na území Evropy, o své výsostné postavení však musí tvrdě bojovat. Konkurentů na poli sportovně-užitkových automobilů přibývá a sympatická Toyota pomalu, ale jistě stárne. Zvrátit nepřízeň osudu dostala za úkol modernizovaná verze, která se prodává od podzimu loňského roku. VNĚJŠÍ VZHLED * INTERIÉR A KUFR * MOTOR A SPOTŘEBA JÍZDNÍ VLASTNOSTI * CENA
Toyota RAV4

Toyota RAV4 - Testovaný vůz byl vybaven bočními a zadními nášlapy, sportovním výfukem s dvojicí chromovaných koncovek, okenními deflektory, ozdobnými kryty světlometů a mohutným spoilerem pátých dveří, tedy zdobnými prvky, které originalitu sympatické Toyoty ještě umocňovaly. | foto: Milan JiroušiDNES.cz

Toyota RAV4 je víceúčelový rodinný automobil osvědčených kvalit.

Koncepce vozu sice předpokládá využití zejména na zpevněných komunikacích, "ravka" se ale dobře uplatní i v lehčím terénu.

K hlavním přednostem vozu patří jednoduché ovládání, velmi dobré jízdní vlastnosti a silná pohonná jednotka s příznivou spotřebou pohonných hmot.

Může se hodit

Nabídka nových i ojetých vozů Toyota RAV 4 www.automodul.cz

Další devizou je pak atraktivní vzhled vozu.

V porovnání s konkurencí Toyotu deklasuje vysoká pořizovací cena, kterou nemůže ospravedlnit ani bohatá standardní výbava.

Drobná modernizace populárnímu SUV rozhodně prospěla. RAV4 druhé generace má i po pěti letech výroby velmi atraktivní kabát a právem patří mezi nejpůvabnější vozy kategorie SUV.

INTERIER A KUFR

Modernizovaná SUV Toyota se v interiéru nijak výrazně neliší od původní verze.

Nejvýraznější změnou je nový tříramenný volant, který nejenže dobře vypadá, ale také padne do ruky. Drobné modifikace doznal i přístrojový štít a středový panel s integrovaným autorádiem.

Stejně jako design karosérie, i pojetí vnitřního prostoru navozuje sportovní atmosféru. Interiér zkrášluje řada prvků v kovovém provedení, ciferníky přístrojů mají bílé podbarvení, volant a manžeta řadící páky jsou obšity přírodní kůží.

Poněkud nevzhledným dojmem v celkově pohledném interiéru působí řada designově zastaralých ovladačů, zejména pak jejich velikost a tvar. Bohužel ani většina konkurentů na tom není o poznání lépe, takže se nejedná o nikterak významný prohřešek.

Interiér je dostatečně prostorný, ani urostlejší jedinci v „ravce“ netrpí sníženým cestovním komfortem.

Přední anatomicky tvarovaná sedadla mají kratší sedáky a postrádají bederní opěrku, přesto zajišťují komfortní sezení. Ideální pozice za volantem se, i přes absenci podélného nastavování sloupku řízení, hledá poměrně snadno. Ergonomie řidičova pracoviště je velmi dobrá, veškeré ovladače jsou po ruce.

Zavazadlový prostor se svým objemem 400 litrů řadí do průměru daného segmentu, nadprůměrná je naopak jeho variabilita. Dělená zadní sedadla se dají nezávisle posouvat, sklápět, nebo zcela vyjmout, díky nízké hmotnosti je s nimi i velmi snadná manipulace. Vysoká kvalita zpracování je pro Toyotu obvyklá a ani testovaný model nebyl v tomto ohledu výjimkou.

Na silnici se RAV čtyřka chová až nečekaně sebevědomě. Podvozek má spíše komfortní charakter a  bez problémů absorbuje většinu nerovností, v jízdních vlastnostech si nezadá s řadou ryze silničních automobilů. V zatáčkách je sice vyšší těžiště vozu znát, naklánění karoserie není přesto nijak dramatické.

Při jízdě má Toyota RAV4 sklon k mírné nedotáčivosti. V kritických situacích jí napomáhá odvrátit nebezpečí stabilizační systém VSC. Směrová stabilita je dobrá a ani při přejezdu příčných nerovností nečiní řidiči problémy udržet vůz ve správném směru.

Řízení dostalo nový posilovač, se silnějším účinkem při pomalé jízdě a parkování a s výrazně degresivním účinkem při vyšších rychlostech. Parkování a potažmo i jízdu v městském provozu usnadňují i velký rejd předních kol, poměrně kompaktní rozměry a dobrý výhled všemi směry.

Toyota RAV4 se nesnaží suplovat terénní schopnosti ryzích off-roadů, přesto si mimo silnici počíná velmi statečně. Na polních a lesních cestách se nad očekávání dobře osvědčil její stálý pohon všech kol, jízdu přes větší terénní nerovnosti ale omezuje absence redukční převodovky, uzávěrka diferenciálu a malá zkřížitelnost náprav.

Vlastnosti spíše silničního vozu potvrzují také brzdy. Bohatě dimenzovaná brzdová soustava reaguje rychle a cobře krotí i sportovní styl jízdy. Účinnost brzd výrazně neklesá ani při razantním a opakovaném zpomalovaní z vysokých rychlostí. V případě panického brzdění stojí za pozornost i dobrá směrová stabilita vozu.

Základní cena vozu Toyota RAV 4 je na českém trhu stanovena na 679 900 Kč (1,8i 16V, 4x2). Nejlevnější verze s pohonem 4x4 a motorem 2,0i 16V stojí 859 900 Kč. Vůz v provedení Sol je k mání od 959 900 Kč. Testovaný exemplář s příplatkovou výbavou měl hodnotu 1 070 744 Kč.

Standardní výbava vozu v provedení Sol zahrnuje dvojici čelních airbagů, boční a okenní airbagy pro cestující na předních i zadních sedadlech, automaticky řízenou klimatizaci, protiblokovací systém (ABS) s rozdělovačem brzdných sil (EBD), brzdový asistent (BA), stabilizační systém (VSC), systém kontroly příčného zrychlení (TRC), posilovač řízení, dálkově ovládané centrální zamykání, elektricky ovládaná přední a zadní okna, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, palubní počítač, mlhové světlomety, tónovaná skla, podélné střešní ližiny, kožený potah volantu a řadící páky, kola z lehkých slitin o rozměru 16“, autorádio s přehrávačem CD čtyřmi reproduktory a ovládáním na volantu, imobilizér, lakovaná zrcátka, kliky dveří a boční ochranné lišty.

Testované provedení obsahuje navíc střešní spoiler pátých dveří (+ 10 875), sadu bočních nášlapů     (+ 10 761), zadní nášlap včetně držáků (+ 8 556), ozdobné kryty předních světel (+ 2 385), ozdobné kryty zadních světel (+ 4 381), okenní deflektory (+ 2 773), ochrannou podlážku zavazadlového prostoru (+2 072), sportovně laděný výfuk (+ 22 378), sadu pneumatik s celoročním vzorkem (+ 14 760), vyhledávací satelitní systém Metasat (+ 30 856).

Toyota RAV4 2,0 VVT-i Sol

Honda CR-V 2,0 VTEC ES
Nissan X-Trail 2,0i Comfort
objem motoru (cm3) 1998 1998 1998
výkon (kW/k) 110/150 110/150 103/140
max.toč.
moment (Nm)
192 192 192
počet válců/ventilů 4/16 4/16 4/16
typ motoru zážehový zážehový zážehový
max. rychlost (km/h) 185 177 177
zrychlení 0-100 km/h (s) 10,6 10,0 11,3
spotřeba město/mimo město/kombin. (l/100 km) 11,4/
7,3/
8,8
11,7/
7,7/
9,1

12,2/
7,6/
9,3

nádrž (l) 57 58 60
rozměry d/š/v (mm) 4220/
1735/
1705
4575/
1780/
1710
4455/
1765/
1675
rozvor (mm) 2490 2630 2625
objem kufru skl./neskl. sedačky (l) 400/- 761/948 350/1841
rozměr pneumatik přední/zadní 235/60 R16 215/65 R16 215/65 R16
převodovka pětistupňová pětistupňová pětistupňová
airbag řidiče/
spolujezdce
ano/ano ano/ano ano/ano
boční a hlavové airbagy ano/ano ano/ne ne/ne
mlhová světla ano ne ne
ABS/ESP ano/ano ano/ne

ano/ne

El. ovl. okna vpředu/vzadu ano/ano ano/ano ano/ano
klimatizace automatická automatická ne
záruka (roky) 3 3 3
cena v Kč (zákl. verze) 959 000 799 000 717 200

CENA

JÍZDNÍ VLASTNOSTI

MOTOR A SPOTŘEBA

 hodnocení 

PLUSY
- pružný a silný agregát s příznivou spotřebou

- dobré dynamické vlastnosti
- nezáludné chování a přesné držení stopy
- kvalitní dílenské zpracování                     - atraktivní a elegantní exteriér

MINUSY
- vysoká pořizovací cena
- omezená prostupnost terénem                        - absence podélného nastavení volantu
- vzhledem k výbavě vysoká pořizovací cena    - zastaralý vzhled a drobné rozměry některých ovladačů

Vzhled auta
Interiér a provedení
Zavazadelník
Odkládací plochy
Bezpečnost
Ovladatelnost a jízdní vlastnosti
Volba motoru
Spotřeba
Základní výbava
Poměr cena/užitek
Konečné hodnocení (průměr)
VNĚJŠÍ VZHLED

Autoři:




Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Další z rubriky

Ford Ranger doublecab 2.2 TDCI
Ford Ranger je stylový pracant. Nezaváhá ani na dlouhé expedici

Pick-upy už dávno nejsou jen pracovní auta pro farmáře a stavaře, prodělávají vývoj a podobně jako off-roady přidávají na komfortu. Jsou uhlazenější a...  celý článek

Nový Peugeot 308 dokazuje, že budoucnost dieselů je vše, jen ne růžová.
Peugeot 308 dokazuje, že budoucnost dieselů není růžová

Na podzim začne platit nová, přísnější emisní norma Euro 6c. Peugeot 308 ji po faceliftu splňuje jako první model na trhu v předstihu už nyní, navíc podle...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.