Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Toyota Starlet je nenápadný vytrvalec

  13:39aktualizováno  13:39
Toyota Starlet je smolařka. Dlouho už figuruje na předních místech žebříčků automobilové kvality, trvanlivosti a spolehlivosti, a přesto v obecné popularitě zaostává za vozy, které jí ve všech zmíněných parametrech mohou jen závidět. Nicméně u znalých motoristů, kteří vědí svoje, se zájmu těší, a v nabídce bazarů se proto dlouho neohřeje.

Cenově se pohybuje mezi malými, spíše dražšími vozy. Jejím nástupcem není nikdo jiný než opět velmi spolehlivá a kvalitní Toyota Yaris. Tento model si ovšem v popularitě v motoristickém světě vede - zdá se zatím i po poměrně krátkém čase od roku 1998 - o dost lépe.

Může se hodit

Širokou nabídku nových
i ojetých vozů Toyota 
naleznete na serveru www.automodul.cz

Úspěch starletu je od samých jeho začátků postaven jednak na solidním výrobním zpracování, jednak na jednoduchosti, která se leckomu může zdát snad až přílišná. Model nehýřil nabídkou motorů - měl vlastně jen benzinové verze 1.0 (40 kilowattů/54 koní) a 1.3 (53 kilowattů/72 koní) a později nepříliš populární diesel 1.5 (40 kilowattů/54 koní).

Od roku 1990 je k dispozici jen benzinový motor 1.3 (55 kilowattů/75 koní). Do roku 1996 neměl ani airbag, pouze k příplatkovému vybavení patřil posilovač řízení. V chudé výbavě se nenajde žádné ovládání v elektrice. Handicapem Toyoty Starlet je - kromě už zmíněné skromnosti - zastaralý vzhled. Pokud se týká technického stavu - prodávali jsme auta, která měla na kontě 200 tisíc kilometrů i víc a nepotýkala se se zásadnějšími problémy," konstatuje Aleš Kužel z největšího tuzemského bazaru AAA Auto Praha.

Mezníky modelu

1984 -
premiéra s motory 1.0 a 1.3
1987 - diesel 1.5
1989 - nová generace
1990 - nový a výkonnější motor 1.3, který se ve výrobě Toyoty Starlet udržel až do konce
1990 - pohon 4x4
1994-1996 - model se shrnovací střechou
1996 - modernizace
1998 - sériově airbag spolujezdce
1999 - ukončení výroby
Dají-li se přece jen někde závady očekávat, tak je to v méně trvanlivých brzdách (zvláště při nasazení auta v městském provozu), v zapalování, v prasklinách výfuku... Spokojeni nebudou ani zákazníci, kteří by hledali v nabídce bazarů mladší Toyotu Starlet s pětidveřovou karoserií. Kromě toho, že se starlet považuje za jeden z nejspolehlivějších automobilů své třídy, patří k přednostem modelu dobrý vnitřní prostor a nevšední schopnost manévrů v hustém městském provozu.

Toyota Starlet je - při vybavení modernějšími motory schopna jet rychlostí až přes 170 kilometrů v hodině. Spotřeba se pohybuje od pěti do sedmi litrů benzinu na 100 kilometrů, při zvláštním vypětí však roste až k devítilitrové hranici. Zavazadlový prostor pojme při základním postavení sedaček náklad v podobě 225 litrů, lze však zvětšit až na objem 490 litrů.

Největší konkurenti

Toyota Starlet například ročníku 1995 se na zdejším trhu ojetin prodává zhruba za 120 tisíc korun a konkurenci jí tvoří třeba následující stejně stará auta: Citroën AX 1.1 za 90 tisíc, Peugeot 106 1.0 za 110 tisíc, Renault Twingo 1.2 za 110 tisíc, Renault Clio 1.2 za 110 tisíc, Daewoo Tico (5 dveří) 0.8 za 70 tisíc, Daihatsu Cuore 0.8 za 90 tisíc, Fiat Punto 1.1 za 120 tisíc, Fiat Cinquecento 0.8 za 80 tisíc, Ford Fiesta 1.1 za 100 tisíc, Mazda 121 za 120 tisíc, KIA Pride 1.2 za 80 tisíc, Lancia Y 10 za 65 tisíc, Nissan Micra 1.0 za 130 tisíc, Opel Corsa 1.0 za 120 tisíc, Volkswagen Polo 1.0 za 135 tisíc a Suzuki Swift za 95 tisíc. Toyota Starlet je kvůli pověstné spolehlivosti, trvanlivosti a nenáročnosti na prvním místě mého žebříčku," říká vedoucí nákupu bazaru AAA Auto Praha Aleš Kužel. Za velmi kvalitní a solidní považuji také Volkswagen Polo, který však v kategorii malých vozů patří k nejdražším. Za solidní střed považuji Daihatsu Cuore, Ford Fiesta a Fiat Punto."

PLUSY
* spolehlivost
* kvalitní výrobní zpracování
* vnitřní prostor
* jednoduchost
* zájem na trhu ojetin
* příznivá spotřeba
* solidní antikorozní úprava
* pohyblivost a hbitost v městském provozu

MINUSY
* zastaralý design
* skromná výbava
* u modernějších verzí chybí pětidveřová karoserie
* méně trvanlivé brzdy a výfuky
* dražší náhradní díly, nepříliš široká síť servisů

Toyota Starlet

Nejstarší provedení Toyoty Starlet od ročníku 1984 do konce první generace lze na trhu ojetin pořídit za částky přibližně od 15 tisíc do 45 tisíc korun, samozřejmě podle konkrétního technického stavu. Novější a na zdejších silnicích daleko rozšířenější provedení se pohybuje v následujících cenových relacích:

ročník cena (Kč)
1989 50 000
1990 55 000
1991 65 000
1992 85 000
1993 100 000
1994 110 000
1995 120 000
1996 130 000
1997 145 000
I když výbava se v některých případech trochu liší, v cenách ojetin se na příplatcích prakticky neprojevuje.



Autor:




Nejčtenější

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Další z rubriky

Seat Ateca
Základní Ateca není loudavá, litrový tříválec je důstojný základ

Seat Ateca, české auto španělské značky se prodává už od loňska. Linka v Kvasinách ho stále nestíhá vyrábět, na auto z výroby se dnes čeká rok. Zkusili jsme...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Nový Peugeot 308 dokazuje, že budoucnost dieselů je vše, jen ne růžová.
Peugeot 308 dokazuje, že budoucnost dieselů není růžová

Na podzim začne platit nová, přísnější emisní norma Euro 6c. Peugeot 308 ji po faceliftu splňuje jako první model na trhu v předstihu už nyní, navíc podle...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.