Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Toyota Starlet: v tuzemsku nedoceněný malý vůz

  17:18aktualizováno  17:18
27. 1. 1999 - Japonská Toyota Starlet oblibou i početním zastoupením na zdejších silnicích těžce v kategorii malých vozů zaostává za evropskou konkurencí. Škoda. Patří totiž k nejskromnějším a nejspolehlivějším autům a například uznávaný německý TÜV ji ve svých statistikách vykazuje - pokud se týká výskytu závažných technických poruch - na nejčestnějších místech a s výsledky, které zastiňují vozy nejen srovnatelné, ale i ty větší, dražší a slavnější.
Dokonce je zřejmé, že Toyota Starlet je jednou z dobrých voleb pro zájemce o koupi staršího, a proto levnějšího jetého automobilu. Zatímco v kategorii vozů ve stáří do tří let ještě podle TÜV není úspěch tak pronikavý a malá toyota se dělí s Mercedesem C a Volvem 850 o osmé až desáté místo, mezi pětiletými už je Starlet druhá za svou vyspělejší sestrou Carinou a mezi sedmiletými a devítiletými zaujímá první pozice. Až v kategorii jedenáctiletých ji na druhou příčku odsouvá Porsche 911. Protikladem této chvály je pro tuzemského motoristu fakt, že se Toyota Starlet na zdejším trhu jako nová nikdy běžně neprodávala. Na tuzemské silnice se tak dostala v drtivé většině jako starší či havarovaná ze západní Evropy, a to se všemi riziky z toho plynoucími.
Starlet měla v Evropě premiéru v roce 1984 a jezdí ve třech generacích s tří- a pětidveřovými karoseriemi s pěti místy a s benzinovými motory o obsahu 1,0 a 1,3 litru, k dispozici je i 1,45litrový diesel, vše s výkony od 40 do 99 kW. Obyčejný benzinový vůz má spotřebu od pěti do devíti litrů. Žíznivější je 1,3 litrový šestnáctiventil s turbem, který žádá od šesti do dvanácti litrů, ovšem je schopen rychlosti až 200 kilometrů v hodině. V tuzemsku nepříliš obvyklý diesel je vskutku střídmý - bere od necelých čtyř do šesti litrů nafty. Nejstarší Toyoty Starlet z poloviny osmdesátých let lze pořídit již od třiceti tisíc korun, ceny automobilů z přelomu osmdesátých a devadesátých let se pohybují kolem stotisícové hranice a moderní zaoblené verze stávají od 120 tisíc korun. Z průzkumů plyne, že vizáží nenápadný vůz se líbí většinou starším lidem.
Ve prospěch Toyoty Starlet hovoří kromě jiného fakt, že po třech letech provozu je téměř 76 procent vozů absolutně bez závad a jen necelá dvě procenta při kontrolách v TÜV vykážou významné nedostatky. Pracovníci servisů konstatují, že ze zásadních oprav u typu obvykle dělají jen výbrusy slabších benzinových motorů po více než 200 tisících kilometrech. K přednostem patří zvláště kvalitní a bezporuchové řízení i zavěšení kol, problémy obvykle nejsou s úniky oleje a u vozidel zhruba do deseti let stáří ani s brzdami. A jestli má malá toyota podle zjištění techniků TÜV slabá místa, je to poruchové a hůř účinné osvětlení včetně blinkrů. Skutečně zásadní problémy lze očekávat u vozidel do ročníku výroby 1988, kterým nadprůměrně korodují nosné díly karoserie.

Toyota Starlet má ve svých modernějších verzích potíže prakticky jen s vnějším osvětlením a s blinkry. Vozy do ročníků výroby 1988 se potýkají s bolestí zcela zásadnější - s nadprůměrnou korozí nosných dílů karoserie.

Autor:




Nejčtenější

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Studie Škoda Vision E se na autosalonu ve Frankfurtu představí v upravené...
Škoda bude vyrábět svůj elektrovůz v Česku, nesmí být moc drahý

Mladoboleslavská automobilka chystá na autosalon ve Frankfurtu nečekané překvapení. Představí totiž facelift vozu, který zatím v podstatě neexistuje. Škoda se...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Tesla Model X P90D Ludicrous
Pouliční nabíječky spustí revoluci, slibuje nadšenec do elektroaut

Až budou stojany pro nabíjení v ulicích, rozvoj elektroaut nic nezastaví, říká majitel vozu Tesla a velký propagátor elektromobilů Martin Hejtmánek.  celý článek

Další z rubriky

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.