Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nový Prius má závadu v softwaru, musí na kontrolu. Už potřetí

  13:21aktualizováno  13:21
Japonská automobilka svolává po celém světě ke kontrole hybridní vozy Prius vyrobené od března 2009 do února 2014. Důvodem je závada v softwaru ovládajícího hybridní systém, kvůli které se může stát, že vůz zastaví.

Prius musí na kontrolu kvůli závadě softwaru, která může poškodit tranzistory. | foto: Foto automobilky

Toyota svolává ke kontrole 1,9 milionu vozů Prius. V Japonsku automobilka překontroluje 997 000, v Severní Americe 713 000 a v Evropě 130 000. Zbytek připadá na další regiony. V souvislosti se závadou nebyla zatím hlášená žádná nehoda nebo zranění.

Závada softwaru může způsobit poškození tranzistorů. Mohou se tak rozsvítit různá varovná světla, vůz se uvede do bezpečnostního režimu a může se zcela zastavit nebo se sníží jeho pohon.

Prius patří mezi nejprodávanější modely Toyoty a stal se synonymem pro hybridní technologie. Poslední akce je však již třetí kontrolou nejnovějšího modelu, který je na trhu pět let.

Naposledy musela Toyota překontrolovat vozy Prius v červnu kvůli problémům s brzdami. V roce 2012 automobilka v rámci velké svolávací akce kontrolovala u hybridního modelu hřídel řízení a vodní čerpadlo.

Toyota je největším prodejcem aut na světě. Loni zvýšila prodej o dvě procenta na 9,98 milionu vozů. Letos očekává růst prodeje na 10,32 milionu vozů.

Autoři: ,


Témata: Toyota


Nejčtenější

Úřednice odboru dopravy ašské radnice Pavlína Vítková nechává klienty vybrat si
Konec útrpných přepisů: auto od června přeregistrujete kdekoli

Registrace nového či dovezeného auta, změna majitele nebo umístění vozu do depozitu. Doposud se daly veškeré změny v registru vozidel hlásit a provádět pouze...  celý článek

Walter de Silva
Číňané skupují evropské mozky. Teď mají kapitální úlovek

V Evropě jde do tuhého: nejsou lidi a nejen ve výrobě. V autoprůmyslu začíná být situace kritická, po každém, kdo vypadá, že by ho lepší podmínky dokázaly...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Soumrak dieselů přichází. V Evropě už jejich podíl klesl pod polovinu

Rok a půl po vypuknutí aféry Dieselgate výrazně klesá v Evropě zájem o naftové motory. Poprvé jejich podíl v nových registracích klesl pod 50 procent.   celý článek

Fiamma Breschi
Čtení pro ženy: Enzo Ferrari dobýval svou životní lásku 30 let. Marně

Získal snad všechno, co si umanul, jen ženu svého srdce nikdy nedobyl. Dáma jménem Fiamma Breschi byla jednou z osobností v pozadí Scuderie Ferrari Formule 1....  celý článek

Audi A5 Sportback
Audi A5 Sportback je pro manažery, kterým nechtějí koupit sporťák

Audi A5 je ideální volbou pro manažera, který chce něco víc než „obyčejnou“ limuzínu. Sporťák mu ve firmě neprojde, ale chce něco, co aspoň sportovně vypadá a...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.