Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nový Prius má závadu v softwaru, musí na kontrolu. Už potřetí

  13:21aktualizováno  13:21
Japonská automobilka svolává po celém světě ke kontrole hybridní vozy Prius vyrobené od března 2009 do února 2014. Důvodem je závada v softwaru ovládajícího hybridní systém, kvůli které se může stát, že vůz zastaví.

Prius musí na kontrolu kvůli závadě softwaru, která může poškodit tranzistory. | foto: Foto automobilky

Toyota svolává ke kontrole 1,9 milionu vozů Prius. V Japonsku automobilka překontroluje 997 000, v Severní Americe 713 000 a v Evropě 130 000. Zbytek připadá na další regiony. V souvislosti se závadou nebyla zatím hlášená žádná nehoda nebo zranění.

Závada softwaru může způsobit poškození tranzistorů. Mohou se tak rozsvítit různá varovná světla, vůz se uvede do bezpečnostního režimu a může se zcela zastavit nebo se sníží jeho pohon.

Prius patří mezi nejprodávanější modely Toyoty a stal se synonymem pro hybridní technologie. Poslední akce je však již třetí kontrolou nejnovějšího modelu, který je na trhu pět let.

Naposledy musela Toyota překontrolovat vozy Prius v červnu kvůli problémům s brzdami. V roce 2012 automobilka v rámci velké svolávací akce kontrolovala u hybridního modelu hřídel řízení a vodní čerpadlo.

Toyota je největším prodejcem aut na světě. Loni zvýšila prodej o dvě procenta na 9,98 milionu vozů. Letos očekává růst prodeje na 10,32 milionu vozů.

Autoři: ,




Nejčtenější

Kontrolky u dieselového vozu. Na rozdíl od benziňáku je zde důležitá kontrolka
VIDEO: Saze ve výfuku znamenají problém s filtrem pevných částic

Filtr pevných částic je dnes noční můra mnoha majitelů dieselových aut. Jednoduchým testem s rukavicí jsme ověřovali, v jakém stavu mají výfukovou soustavu...  celý článek

A jelikož i Porsche mělo u svého vozu číslo 1 technický problém, který jej...
Elektromobily jsou bublina, v automobilových závodech má šanci vodík

Rozvoj elektromobilů i přes současný pokrok nadále naráží na řadu překážek, domnívá se Wolfgang Warnecke, šéf pro oblast inovací z petrolejářské společnosti...  celý článek

Měření emisí u dieselového motoru na STK. U auta se sleduje teplota oleje a...
Dieseloví zabijáci škodí dál. Hon na auta bez filtru zůstal na papíře

Nezabíjí sice přímo jako při dopravní nehodě, přesto mají na svědomí jen u nás stovky životů kvůli škodlivinám, které vypouštějí do ovzduší. Řeč je o...  celý článek

Seat Arona
Arona je malé SUV Seatu. U Škody nahradí Fabii combi

Barcelona (Od zpravodaje iDNES.cz) Už aktuální provedení Seatu Ibiza udivuje svým velkým vnitřním prostorem. A teď Seat představil od Ibizy technicky odvozené malé SUV Arona a to dává na prostor...  celý článek

Filtr DPF (pevných částic)
Tahák do auta: kterých kontrolek na přístrojové desce se bát

Většina kontrolek na přístrojovém panelu auta se rozsvítí po nastartování, pak postupně zhasínají. Problém je, když nezhasnou, nebo když se rozsvítí za jízdy....  celý článek

Další z rubriky

Interiér auta od Applu v představách designéra Matiase Papaliniho
Apple stále pracuje na autonomním řízení, sází také na sdílení aut

Šéf firmy Apple Tim Cook prozradil, že jeho firma pracuje na systémech autonomního řízení. „Je to klíčová technologie, matka všech typů umělé inteligence, ale...  celý článek

A jelikož i Porsche mělo u svého vozu číslo 1 technický problém, který jej...
Elektromobily jsou bublina, v automobilových závodech má šanci vodík

Rozvoj elektromobilů i přes současný pokrok nadále naráží na řadu překážek, domnívá se Wolfgang Warnecke, šéf pro oblast inovací z petrolejářské společnosti...  celý článek

Porsche 919 Hybrid, závodní speciál pro Le Mans se představil na autosalonu v...
Maratonské závodní speciály by mohly přejít na vodík

Slavný závod 24 hodin Le Mans ukázal v minulých letech několikrát, že zde spolu mohou velmi těsně soupeřit auta s různými koncepcemi pohonu. FIA a organizátor...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.