Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Toyota Venza – crossover pro Američany

aktualizováno 
Toyota připravila pro Američany nový crossover-SUV automobil Venza, který má konkurovat třeba Nissanu Murano. Dostane se novinka i do Evropy?

Toyota Venza | foto: Toyota

Zatímco Nissan Murano láká zákazníky především atraktivním vzhledem, Toyota Venza bude hrát, podobně jako Ford Edge, na konzervativnější notu. A to i přesto, že svaly novince Toyoty nechybí.

Crossover Venza byl kompletně vyvinut a bude i vyráběn v USA. Jeho hlavními konkurenty budou výše zmíněné vozy a zároveň by neměl příliš parazitovat na prodejích dalšího podobného modelu ze stáje japonské automobilky – Lexusu RX.

Venza přitom rozměrově i svým zaměřením prakticky spadá do stejné třídy, jen nabízí o něco nižší stavbu karoserie a pochopitelně méně luxusní výbavu. Právě proto může být Venza potenciálně zajímavá i pro evropského zákazníka.

Na náš kontinent se sice tento vůz nedostane, ale mohl by být alespoň částečným předobrazem nové generace Lexusu RX. Ten čeká generační výměna možná již příští rok.

Technický základ našla Venza ve velkém luxusním sedanu Avalon. Z něj si půjčuje nejen podvozkové prvky, ale i motor – šestiválec do V o objemu 3,5 litru, který mimochodem bije i pod kapotou zmíněného RX.

Motor produkuje výkon zhruba 268 koní (198 kW). Alternativou bude základní čtyřválec 2,7 litru. Oba motory jsou spřaženy se šestistupňovou automatickou převodovkou a standardně pohání přední kola. Náhon na všechna čtyři bude k dispozici za příplatek.

Autor:




Nejčtenější

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Další z rubriky

Rolls-Royce Phantom
Smekněte, jeho výsost Phantom přijíždí. Nový rolls je chrám ticha

Když se ten antický chrám masky chladiče z ručně leštěné oceli, za kterou se diskrétně převaluje dvanáctiválec, valí bulvárem, ulice ztichne. Být designérem...  celý článek

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Rolls-Royce Bespoke Sweptail
Nejdražší auto světa stojí 300 milionů. Rolls ho stavěl čtyři roky

Kdo byl před půlstoletím anebo ještě dřív přebohatý pan továrník a měl vkus a úroveň, nechal se vozit v autě, které postavil nějaký slavný karosář. Byla to...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.