Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Toyota Yaris je jako ojetina dražší, ale velmi žádaná

  14:19aktualizováno  14:19
K malým vozům, které z nabídky bazarů mizí doslova před očima, se zařadila Toyota Yaris. Tento Automobil roku 2000 totiž zajímá široké spektrum kupců - od motoristů, kteří shánějí druhé auto do rodiny, přes starší lidi toužící po nenáročném a spolehlivém přibližovadlu pro jejich nedlouhé cesty na výlety či na chaty až po menší mladé rodiny.

Yaris je sice opoznání dražší ve srovnání s některými svými konkurenty ve třídě malých automobilů, nicméně nabízí relativně velký vnitřní prostor a solidní komfort, což zaručuje moderní technika: sendvičový rám, vyšší karoserie a také nejčastěji litrový šestnáctiventilový motor s 50 kilowatty (68 koňmi), výkonem totožný se silnějším motorem 1.3litrové Škody Felicie.

Může se hodit

Prodej, koupě nebo převod leasingu nových
i ojetých automobilů značky Toyota Yaris
Vyberte si vůz on-line! www.automodul.cz

Připočte-li se k tomu ještě pověstná kvalita japonské značky Toyota, v poměru ke třídě malých automobilů mimořádná bezpečnost a kromě dalších výhod také fakt, že Toyotu Yaris vzhledem k její vyšší pořizovací ceně na trhu nových vozidel zpravidla nekupovali do svých parků podnikatelé, je značný zájem o zmíněný automobil vysvětlen. "Týdně prodáváme v průměru čtyři až pět yarisů a prakticky se mezi nimi nevyskytují vozy, které by měly najeto víc než padesát tisíc kilometrů," říká vedoucí nákupu bazaru AAA Auto Praha Aleš Kužel.

Mezníky modelu
1998 - premiéra modelu
1999 - zahájení prodeje (v Evropě jako Yaris, v Japonsku jako Vitz a na některých dalších trzích jako Echo)
1999 - motor 1.3 16V
1999 - model Verso (v Japonsku jako FunCargo)
2000 - titul Automobil rok
"Z devětadevadesáti procent se jedná o auta ve velice dobrém technickém stavu a se značnou perspektivou. Od Toyoty Yaris lze totiž očekávat minimálně dvě stě tisíc kilometrů služby bez významnějších problémů a větších investic." Pokud konkrétní automobil nebyl havarován a následně problematicky opraven, nedělá yaris - jak ukazují dosavadní zkušenosti - svému majiteli problémy.

Typické a zásadní bolesti se u poměrně mladého vozu zatím neprojevily. Největším úskalím pro kupce tak je vyšší cena, kterou yaris i na trhu ojetin drží. Model dokonce patří k nejdražším mezi malými automobily. Od vozu s malým rozvorem 2,37 metru (Škoda Fabia má 2,46 metru) nelze čekat zvláštní komfort pro delší jízdy.

Také kufr je s objemem 205 litrů malý (fabia má 260 litrů), ovšem díky posuvným zadním sedačkám lze u yarise získat ještě dalších 100 litrů. Poměrně drahé Toyotě Yaris, jejíž pořizovací cena se u nejlevnějších nových třídveřových verzí blíží ke třistatisícové hranici (pětidveřový model s litrovým motorem v základu stojí 308 tisíc korun), kritici vytýkají lacině vyhlížející plasty v interiéru. Mnozí si těžko zvykají na netradiční uspořádání palubní desky s digitálními přístroji v kapličce uprostřed. Yaris jezdí se spotřebou od pěti litrů na sto kilometrů při rozvážném cestování mimo obce do osmi litrů na sto kilometrů v hustém městském provozu.

Největší konkurenti
Pětidveřová Toyota Yaris s litrovým motorem a ročníkem výroby 1999 stojí zhruba 250 tisíc korun, na trhu ojetin jí konkurenci tvoří například stejně staré automobily Peugeot 206 1.1 za 250 tisíc, Škoda Fabia 1.4 (44 kilowattů) za 230 tisíc, Opel Corsa 1.0 12V (starší model) za 200 tisíc, Volkswagen Polo 1.0 za 200 tisíc, Fiat Punto 1.1 za 180 tisíc, Ford Fiesta 1.3 za 180 tisíc, Suzuki Swift 1.0 za 160 tisíc a Daewoo Matiz 0.8 za 160 tisíc korun. "V centru zájmu kupců ojetin je hlavně velká trojka Škoda Fabia - Toyota Yaris - Peugeot 206. Já osobně bych upřednostnil buď fabii, nebo yarise," říká svůj názor na uvedené vozy Aleš Kužel, vedoucí nákupu bazaru AAA Auto Praha. "Pro fabii hovoří výhoda domácího automobilu, výborná kvalita a vynikající jízdní vlastnosti," pokračuje Aleš Kužel. "Zatímco yaris se mi vysloveně líbí a má výhodu v nižším povinném ručení. Peugeot 206 na sebe upozorňuje pozoruhodným designem, ale pozadu zůstává ve zpracování a motorech. Staré polo, fiestu a corsu s těmito vozy těžko srovnávat, korejská produkce - pokud se týká kvality - tradičně za špičkou zaostává."

MINUSY
* vyšší pořizovací cena nových vozů i ojetin
* horší jízdní komfort na delších cestách
* menší zavazadlový prostor, který ovšem lze značně vylepšit díky posuvným zadním sedačkám
* hodně obyčejných plastů v interiéru
* ne každému vyhovuje netradiční uspořádání palubní desky
PLUSY
* kvalita, moderní technika
* relativně velký vnitřní prostor
* dobré jízdní vlastnosti
* při délce jen 3,62 metru (fabia má o 34 centimetrů víc) výborné manévrovací schopnosti v městském provozu
* bezpečnost
* zájem na trhu ojetin
* nízká ztráta hodnoty
* levné povinné ručení (u verze 1.0 pro rok 2002 je minimální pojistné 1257 Kč, zatímco Peugeot 206 1.1 má pro stejné období minimálně 2838 Kč a u Škody Fabia 1.4 bude stát nejméně 4060 Kč)


Toyota Yaris
Orientační ceny vozu s pětidveřovou karoserií a s motorem 1.0:
ročník cena (Kč)

1999 250 000
2000 265 000
2001 280 000

příplatky:

motor 1.3 50 000
model Verso 100 000
výbava (elektrika, klima, litá kola) 5000 až 20 000

srážky:
třídveřová karoserie - 10 000

Toyota Yaris Verso

Autor:




Nejčtenější

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Další z rubriky

Hyundai i30 Combi
Rodinný kombík za dobré peníze. Hyundai i30 Combi jde po kufru Octavii

Nový kombík z Nošovic se prodává pár dnů. Velikostí kufru prodloužený Hyundai i30 téměř dohání Škodu Octavia.  celý článek

Maserati GranTurismo MC
Maserati GranTurismo: deset let na krku a řádí jako zamlada

Nejlepší auta už tu byla, mrmlají občas tradicionalisté. Maserati to potvrzuje i popírá. Kupé granturismo a z něj odvozené grancabrio jsou na trhu už deset let...  celý článek

Elektrický Swincar nezastaví žádný terén
VIDEOTEST: Terénního pavouka na baterky nezastaví žádný terén

Ta čtyřkolová šílenost se jmenuje Swincar. Elektrického šplhavce, který pokoří snad každý terén, jsme vyzkoušeli.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.