Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Trabant se vrátí do Frankfurtu a bude jezdit na elektřinu

aktualizováno 
Jednadvacet let potrvá přestávka trabantů. Za pár týdnů se na autosalonu ve Frankfurtu představí nástupce pro novou éru, a to rovnou jako elektromobil. Linky automobilky Trabant se zastavily v roce 1991, od roku 2012 se má rozběhnout výroba jeho nástupce.

New Trabi | foto: Michal ŠafránekiDNES.cz

Trabant býval extrémně kouřivý a svému okolí škodil. New Trabi, jak novému trabantu říká jeho výrobce, nebude mít žádný výfuk a nebude vypouštět spaliny.

Za znovuzrozením trabantů stojí firma Herpa, která je známá především výrobou miniaturních modelů aut a letadel. Jestli se jí bude dařit se skutečným autem stejně jako s modýlky, na trabantech vydělá. Od roku 1990 totiž prodala několik set tisíc trabantů v měřítku 1:87 a tento model patří k jejím nejúspěšnějším produktům.

new trabi

Duroplastový zázrak se vrací - čtěte ZDE

Na rozdíl od nezapomenutelné ikony východní části Německa má být New Trabi inovativní, praktický a úsporný. Jeho design označují zástupci firmy za velmi moderní a přitom se opírající o historii. "Bude jej pohánět elektřina, protože takový je trend," řekl mluvčí společnosti Herpa Daniel Stiegler pro portál Automotive News.

Jeden z trháků zářijového frankfurtského autosalonu navíc dostane střechu pokrytou solárními panely, které budou pomáhat s dobíjením baterií. Mladá automobilka rovněž prozradila, že trabant pro 21. století zvládne na jedno nabití 250 kilometrů a jeho hmotnost nepřekročí jednu tunu.

Herpa chce spustit produkci v německém Cvikově, kde měla své haly někým vysmívaná, jiným milovaná automobilka Trabant.

Práva na značku Trabant vlastní Herpa od roku 2007. Vzorem jí je comeback vozů Mini, Fiat 500 a Volkswagen Beetle. O jejich znovuuvedení do prodeje se však zasloužily zavedené a úspěšné automobilové koncerny.

Autor:




Nejčtenější

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Další z rubriky

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Rolls-Royce Phantom
Smekněte, jeho výsost Phantom přijíždí. Nový rolls je chrám ticha

Když se ten antický chrám masky chladiče z ručně leštěné oceli, za kterou se diskrétně převaluje dvanáctiválec, valí bulvárem, ulice ztichne. Být designérem...  celý článek

Volkswagen Polo
Nový VW Polo je venku, rovnou i jako 200koňové GTI

Dvě stovky koní měl před deseti lety Volkswagen Golf GTI, teď má stejný výkon o třídu menší model Polo. Druhý nejdůležitější model německé značky (právě po...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.