Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Trabantiáda přivítala auto Dagmar Havlové

  14:34aktualizováno  17:46
Vozidlo Veřejné bezpečnosti, limuzína, sporťák nebo oldtimer, to je jen několik podob, které na sebe může vzít legendární východoněmecký vůz Trabant. Stodvacetkrát jiný vůz stejné značky mohl vidět každý, kdo dorazil v sobotu na parkoviště před obchodním centrem v Letňanech.

Na sedmé podzimní Trabantiádě si totiž dali dostaveníčko majitelé a příznivci proslulých dvoutaktů.

„Rok od roku sem jezdí víc a víc příznivců,“ pochvaloval si v sobotu velkou účast organizátor podzimní Trabantiády Michal Kotek. „Nic naplat, trabant se nyní stává kultovním vozidlem, jako byly minicoopery nebo brouky,“ dodal.

Poznávací značky napovídaly, že se sem se svým modelem nepřijeli pochlubit trabantisté pouze z České republiky, ale dlouhou cestu na pražský sraz vážili dokonce i Poláci nebo Slováci.

„Vím, že účastník ze Slovenska, který u mě shodou okolností spal, to sem měl 516 kilometrů,“ prozradil Michal Kotek.

Mezi různě vyšperkovanými trabanty, jejichž úprava stála desítky tisíc korun a stovky hodin práce, stály i ty, které jsou vzácné díky svému majiteli. A tak se v řadě takzvaných cvikovských lidových vozů objevil mimo jiné i trabant, který před lety vlastnila Dagmar Havlová.

A kolik stojí si trabanta vyšperkovat, aby se za ním člověk na ulici ohlédl? „Vím, že udělat limuzínu, která se tu předvádí, stálo dvě stě tisíc. Ale jsou tady i pěkná auta, která koupíte za flašku rumu,“ řekl Michal Kotek.

Na sraz dorazil se svým trabi i Tomáš Foukner. Svůj první trabant dostal již v sedmé třídě za vysvědčení. Od té doby mu jich prošlo rukou více než šedesát. Ve třiceti jezdil a zhruba stejný počet jich rozebral na náhradní díly. „Na modelu, který jsem dnes přivezl, jsem dělal sedm let. Peníze a strávený čas je možná lepší nepočítat,“ směje se dvacetiletý fanda trabantů Tomáš Foukner.

A jaká je podle něj největší výhoda automobilové legendy? „Kromě toho, že je díky dvoutaktnímu motoru lehčí na údržbu, tak to smrdí, a to na silnici zdravě provokuje,“ říká Tomáš Foukner.

Pryskyřník pádivý alias Trabant: Jak voní modrý dým
FOTOREPORTÁŽ z 9. trabantsrazu Vrbno u Blatné

Mezi různě vyšperkovanými trabanty, jejichž úprava stála desítky tisíc korun a stovky hodin práce, stály i ty, které jsou vzácné díky svému majiteli.

Na sedmé podzimní Trabantiádě si dali dostaveníčko majitelé a příznivci proslulých dvoutaktů.

Na sraz dorazil se svým trabi i Tomáš Foukner. Svůj první trabant dostal již v sedmé třídě za vysvědčení. Od té doby mu jich prošlo rukou více než šedesát.

Autoři:




Nejčtenější

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Předání nového auta v pražském autosalonu Seat.
Nákupem auta placení teprve začíná a peníze se kutálí, i když nejezdíte

Kolik vlastně ten komfort mít před domem nebo v garáži auto stojí? Leasingové firmy na to mají celá oddělení. I vy si to můžete zkusit aspoň přibližně...  celý článek

Další z rubriky

Brno Revival Mezi pavilony
OBRAZEM: Autodědečci závodí i když leje, je to náramná podívaná

Po dlouhých 50 letech se do areálu brněnského výstaviště vrátily historické závodní motocykly, formule a auta. Závody Brno Revival Mezi pavilony byly jedním z...  celý článek

Jízda historických vozidel do vrchu Džbán startovala v obci Hředle u Rakovníka.
OBRAZEM: Utajený sraz, kam dostanete pozvánku tichou poštou

Malá obec Hředle u Rakovníka žila v sobotu srazem veteránů, kteří se do šestisethlavé vesničky sjeli na osmý ročník Jízdy historických vozidel do vrchu Džbán.  celý článek

Citroën C5
Tip bazarového šmejdila je Citroën C5: za málo peněz, hodně muziky

Citroën C5 druhé generace zaujme atraktivním designem i vyhlášeným hydropneumatickým pérováním. Navíc můžete mít pod kapotou oblíbený naftový dvoulitr HDi. A...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.