Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Podívejte se, jak vypadá třetí generace octavie v akci

  14:35aktualizováno  14:35
Mezi českými motoristickými fanoušky bude nová octavia v nejbližších měsících rozhodně patřit mezi jeden z nejsledovanějších modelů. Minulý týden měla odstartovat její výroba v Mladé Boleslavi a nám se podařilo natočit další záběry nového vozu na českých silnicích.

Třetí generace octavie se představí na začátku příštího roku, svoji světovou premiéru pak bude mít na ženevském autosalonu. Podle časopisu Škodovácký odborář se s výrobou mělo začít minulý týden. Přečtěte si: Výroba nové Škody Octavia začne v týdnu od 5. listopadu

Jak se však iDNES podařilo exkluzivně zjistit, sériová výroba ještě neodstartovala a na montážních linkách se aktuálně pracuje na nulté sérii, kterou automobilka použije pro testování, prezentace a focení reklamních materiálů.

Hned od začátku mají být v nabídce verze sedan i kombi, příští rok se počítá také s verzemi RS a Scout. Vůz je postaven na stejné platformě koncernu VW, kterou používá i Audi 3, Seat Leon a VW Golf. Platforma MQB používá dozadu skloněný motor a jízdní vlastnosti octavie tak budou jistě ještě lepší než u současného modelu.

Octavia dostane s novou platformou také úplně nové motory. Hlavně benzinový 1,4 TSI, který má hliníkový blok motoru a může mít i systém vypínání poloviny válců, když nepracuje pod plnou zátěží. V nabídce by se měla objevit také octavia na zemní plyn a podle předchozích prohlášení značky také elektrooctavia.

Fotogalerie

Octavie budou mít také moderní techniku v podobě různých asistenčních systémů, jimiž jsou dnes vybavena auta stále nižších kategorií. Kromě zbrusu nových motorů získají také možná i adaptivní tempomat, hlídač proti vyjetí z jízdního pruhu nebo LED světla. Ve výbavě bude třeba kolenní airbag řidiče. "Nová Škoda Octavia 2013 bude prvním modelem značky, který bude vybaven aktivní kapotou na ochranu chodců," uvádí server Auto.cz.

"Škoda Octavia byla vždy jedno z nejprostornějších aut své kategorie, ale nový model je ještě větší," tvrdí novináři z britského časopisu What Car, kteří měli možnost se v Portugalsku svést s jedním z prototypů. Přečtěte si: Nová octavia: kdo v ní jel, chválí prostor a nové TDI.

Autor:




Nejčtenější

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Další z rubriky

Ford Fiesta
Ford Fiesta chce být víc nóbl a stále jezdí skvěle, ale místem šetří

Fiesta je nejprodávanější malé auto Evropy, loni oslavila čtyřicítku a teď přijíždí v sedmé generaci. Stále patří k nejlépe jezdícím autům své kategorie. K...  celý článek

Seat Ateca
Základní Ateca není loudavá, litrový tříválec je důstojný základ

Seat Ateca, české auto španělské značky se prodává už od loňska. Linka v Kvasinách ho stále nestíhá vyrábět, na auto z výroby se dnes čeká rok. Zkusili jsme...  celý článek

Elektrický Swincar nezastaví žádný terén
VIDEOTEST: Terénního pavouka na baterky nezastaví žádný terén

Ta čtyřkolová šílenost se jmenuje Swincar. Elektrického šplhavce, který pokoří snad každý terén, jsme vyzkoušeli.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.