Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Třetina dovážených ojetin je starší deseti let

  7:31aktualizováno  7:31
Dovoz ojetých osobních aut do Česka stoupl od ledna do října o čtyři procenta na 111 929 aut. Jejich ceny v cizině jsou přitom vyšší než v tuzemsku. Vyplývá to z informací Svazu dovozců aut a prodejců. Nejvíc lidé dováželi značku Škoda.

Mezi ojetými vozy z dovozu vládnou škodovky | foto: Jaroslav Halamka, iDNES.cz

Může se hodit

Uvažujete o koupi auta? Vyberte si z pestré nabídky nových i ojetých aut na Automodul.cz.

Počet dovezených škodovek se zvýšil o 15 procent na 20 033 vozů. Následuje Ford se 16 370 dovezenými ojetinami a Volkswagen se 13 928 vozy. Třetina dovážených aut byla starší deseti let.

Lidé dovážejí ojeté vozy i přes to, že jejich ceny jsou například v Německu nebo Nizozemsku o 15 000 až 25 000 korun vyšší než v tuzemských autobazarech. "Škoda Octavia Combi z roku 2003 s motorem TDI je u nás ke koupi za průměrnou cenu 115 tisíc, v Německu za stejný vůz zaplatíte i s přihlášením v ČR 130 tisíc. Ford Focus Combi z roku 2007 s TDCi motorem koupíte u nás za 140 tisíc, v Německu za 150 tisíc a v Nizozemsku za 165 tisíc korun," uvedl mluvčí druhého největšího autobazaru Auto Esa Martin Doležal.

Současný stav prodeje ojetých aut v Německu a Nizozemsku je takový, že ve vozech se není možné často ani svézt, například proto, že chybí značky pro zkušební jízdu. Je možné platit jen hotově a prodejní smlouvy často obsahují klauzuli, že vůz je určen na export bez jakékoliv záruky.

Autoři: ,




Nejčtenější

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

KTM 1290 Super Duke R
Superufon není nic pro začátečníky. Vražedné sklony mírní elektronika

Existuje motorka která po celotýdenním dojíždění do práce dokáže předvést víkendový masakr na okruhu a odtud odjet třeba na dovolenou? Po testu patrně...  celý článek

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Další z rubriky

Ferrari 340 Barchetta Touring Superleggera America
Autofotka týdne: vzácné ferrari a další dědečci řádili na klopené dráze

Na stařičký velodrom ve švýcarském Oerlikonu na předměstí Curychu pustí jednou ročně staré závodní stroje. Volný závod na oválné dráze s prudce klopenými...  celý článek

Audi Asso di Picche
VIDEO: Pikové eso je zapomenutá designová perla

Pikové eso, italsky Asso di Picche, je jeden z prvních konceptů Audi. Kdo se rád dívá na auta, pozná v něm na první pohled tužku jednoho z nejslavnějších...  celý článek

Citroën C5
Tip bazarového šmejdila je Citroën C5: za málo peněz, hodně muziky

Citroën C5 druhé generace zaujme atraktivním designem i vyhlášeným hydropneumatickým pérováním. Navíc můžete mít pod kapotou oblíbený naftový dvoulitr HDi. A...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.