Trh nových vozů v ČR loni opět rostl

O 2,3 procenta na 152.141 automobilů vzrostly loni prodeje nových osobních vozů na českém trhu. Nejprodávanější značkou byla domácí Škoda Auto, která meziročně zvýšila odbyt o 2,25 procenta na 79.944 vozů. To znamená tržní podíl 52,55 procenta, což je přibližně stejně jako předloni, kdy byl 52,6 procenta.

Za Škodou Auto následoval Volkswagen s 9517 prodanými osobními vozy a tržním podílem 6,26 procenta. Třetí příčku obsadil Renault, který v loňském roce prodal 8838 aut, což představuje tržní podíl 5,81 procenta. Více než 8000 vozů prodaly na českém trhu rovněž automobilky Opel a Peugeot.


Z hlediska segmentu vozidel zůstává zachován největší podíl malých aut, která představují více než polovinu ze všech nově prodaných automobilů. Dále následuje nižší střední třída s necelými 30 procenty a střední třída s necelými osmi procenty.