Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Trháky i propadáky pařížských autosalonů

aktualizováno 
Uvedení nových modelů, chlubení se fantazií designérů, přesně to jsou autosalony. Dějiny se psaly i v Paříži. Autosalon ve francouzském hlavním městě mají rády hlavně domácí výrobci. Francouzské publikum ale vidělo v posledních ročnících i jiné přelomové modely.

Studie Sésame se dnes prodává jako Peugeot 1007 | foto: Peugeot

Dacia Logan MCV

Celosvětový laciný trhák Dacia Logan dostal obří sedmimístnou kombiverzi před dvěma lety právě u Seiny. Stejný poprask vyvolala Kia cee´d - první model této korejské automobilky, ze kterého ostatní značky pořádně rozbolela hlava. cee´d přivezl do Česka delší než dvouletou záruku a když už nic jiného, zaslouží uznání za podíl nastartování zlevňování aut na našem trhu.

Kia Cee´d

Paříž 2006 viděla poprvé také Joyster - prozatím poslední čistokrevnou studii mladoboleslavské automobilky. Před dvěma roky patřila k citronově žlutá škodovka k nejzářivějším exponátům v Paříži a měla dokonce namířeno do výroby. Sen o sportovně vypadajícím autě pro mladé vzal ale časem v Boleslavi za své.

Škoda Joyster

 
Před šesti lety viděla Paříž premiéru hravých sportovních dvojčat Smartu. Automobilka, jejíž jméno je synonymem malého městského auta postavila verzi roadster a coupé. Bohužel se nesetkaly s úspěchem a v listopadu 2005 se z výroby odporoučely.

Smart Roadster


Na svůj velký úspěch čeká i studie Sésame, kterou představil Peugeot ve stejném roce. Malý městský peugeot, který automobilka o do roky později uvedla do sériové výroby pod označením 1007, přijel i s netradičními odsunovacími dveřmi a pohlednou krabicovitou karoserií téměř stejnou jako u sésamu. Tisícsedmička sice v nabídce peugeotu setrvává, ale o vyloženém trháku se - i díky vysoké ceně - rozhodně mluvit nedá.

Honda Accord

Z pařížského mola ročníku 2002 vyjela na silnici také Honda Accord. Letos dostal tento velmi povedený a nadčasový model novou generaci. Na "starý" accord, který následně dostal ještě nekonvenční krabicovitou kombiverzi, ale budou znalci ještě dlouho vzpomínat.

Citroën C-Airdream

Z hvězdných konceptů začátku prvního desetiletí nového tisíciletí vyčnívá C-Airdream. Čistokrevný snový koncept Citroënu. Sportovní kupé si v roce 2002 rozhodně nedělalo ambice na sériovou výrobu, naznačilo ale, že právě tahle francouzská značka bude v následujících letech i nadále ohromovat designem svých modelů.

Pininfarina Nido


Dva roky na to přivezl do Paříže zajímavou studii Pininfarina. Tradiční italský karosář vytvořil superbezpečný městský bonbónek jménem Nido. Na předposledním autosalonu v roce 2006 to zase vonělo benzinem, spálenými gumami, rychlostí... a penězi. Na jednom konci stála automobilová socha Alfa Romeo 8C Competizione. Právě v Paříži bylo oznámeno, že se tato italská kráska dostane na silnici v limitované 500kusové edici.

Audi R8

O pár hal dál pak nebylo přes hromadu diváků ani vidět supersport se čtyřmi kruhy na kapotě. Beznadějně vyprodané je Audi R8 do dneška a velcí kluci o něm sní stejně jako o lamborghini, ferrari & spol. Paříž také viděla před dvěma roky premiéru sériového Nissanu Qashqai, jehož úspěšný start prodeje zaskočil i samotnou automobilku. U Fordu pak stála studie jménem Iosis X, která se od letošního roku prohání lehkým terénem jako Ford Kuga.

AUTOSALON PAŘÍŽ 2008





Nejčtenější

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Předání nového auta v pražském autosalonu Seat.
Nákupem auta placení teprve začíná a peníze se kutálí, i když nejezdíte

Kolik vlastně ten komfort mít před domem nebo v garáži auto stojí? Leasingové firmy na to mají celá oddělení. I vy si to můžete zkusit aspoň přibližně...  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Další z rubriky

Jízda historických vozidel do vrchu Džbán startovala v obci Hředle u Rakovníka.
OBRAZEM: Utajený sraz, kam dostanete pozvánku tichou poštou

Malá obec Hředle u Rakovníka žila v sobotu srazem veteránů, kteří se do šestisethlavé vesničky sjeli na osmý ročník Jízdy historických vozidel do vrchu Džbán.  celý článek

Brno Revival Mezi pavilony
OBRAZEM: Autodědečci závodí i když leje, je to náramná podívaná

Po dlouhých 50 letech se do areálu brněnského výstaviště vrátily historické závodní motocykly, formule a auta. Závody Brno Revival Mezi pavilony byly jedním z...  celý článek

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.