Studie Sésame se dnes prodává jako Peugeot 1007

Studie Sésame se dnes prodává jako Peugeot 1007 | foto: Peugeot

Trháky i propadáky pařížských autosalonů

  • 4
Uvedení nových modelů, chlubení se fantazií designérů, přesně to jsou autosalony. Dějiny se psaly i v Paříži. Autosalon ve francouzském hlavním městě mají rády hlavně domácí výrobci. Francouzské publikum ale vidělo v posledních ročnících i jiné přelomové modely.

Dacia Logan MCV

Celosvětový laciný trhák Dacia Logan dostal obří sedmimístnou kombiverzi před dvěma lety právě u Seiny. Stejný poprask vyvolala Kia cee´d - první model této korejské automobilky, ze kterého ostatní značky pořádně rozbolela hlava. cee´d přivezl do Česka delší než dvouletou záruku a když už nic jiného, zaslouží uznání za podíl nastartování zlevňování aut na našem trhu.

Kia Cee´d

Paříž 2006 viděla poprvé také Joyster - prozatím poslední čistokrevnou studii mladoboleslavské automobilky. Před dvěma roky patřila k citronově žlutá škodovka k nejzářivějším exponátům v Paříži a měla dokonce namířeno do výroby. Sen o sportovně vypadajícím autě pro mladé vzal ale časem v Boleslavi za své.

Škoda Joyster

 
Před šesti lety viděla Paříž premiéru hravých sportovních dvojčat Smartu. Automobilka, jejíž jméno je synonymem malého městského auta postavila verzi roadster a coupé. Bohužel se nesetkaly s úspěchem a v listopadu 2005 se z výroby odporoučely.

Smart Roadster


Na svůj velký úspěch čeká i studie Sésame, kterou představil Peugeot ve stejném roce. Malý městský peugeot, který automobilka o do roky později uvedla do sériové výroby pod označením 1007, přijel i s netradičními odsunovacími dveřmi a pohlednou krabicovitou karoserií téměř stejnou jako u sésamu. Tisícsedmička sice v nabídce peugeotu setrvává, ale o vyloženém trháku se - i díky vysoké ceně - rozhodně mluvit nedá.

Honda Accord

Z pařížského mola ročníku 2002 vyjela na silnici také Honda Accord. Letos dostal tento velmi povedený a nadčasový model novou generaci. Na "starý" accord, který následně dostal ještě nekonvenční krabicovitou kombiverzi, ale budou znalci ještě dlouho vzpomínat.

Citroën C-Airdream

Z hvězdných konceptů začátku prvního desetiletí nového tisíciletí vyčnívá C-Airdream. Čistokrevný snový koncept Citroënu. Sportovní kupé si v roce 2002 rozhodně nedělalo ambice na sériovou výrobu, naznačilo ale, že právě tahle francouzská značka bude v následujících letech i nadále ohromovat designem svých modelů.

Pininfarina Nido


Dva roky na to přivezl do Paříže zajímavou studii Pininfarina. Tradiční italský karosář vytvořil superbezpečný městský bonbónek jménem Nido. Na předposledním autosalonu v roce 2006 to zase vonělo benzinem, spálenými gumami, rychlostí... a penězi. Na jednom konci stála automobilová socha Alfa Romeo 8C Competizione. Právě v Paříži bylo oznámeno, že se tato italská kráska dostane na silnici v limitované 500kusové edici.

Audi R8

O pár hal dál pak nebylo přes hromadu diváků ani vidět supersport se čtyřmi kruhy na kapotě. Beznadějně vyprodané je Audi R8 do dneška a velcí kluci o něm sní stejně jako o lamborghini, ferrari & spol. Paříž také viděla před dvěma roky premiéru sériového Nissanu Qashqai, jehož úspěšný start prodeje zaskočil i samotnou automobilku. U Fordu pak stála studie jménem Iosis X, která se od letošního roku prohání lehkým terénem jako Ford Kuga.

AUTOSALON PAŘÍŽ 2008