Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Rodinná auta nejsou pro každou rodinu, mají problém s autosedačkami

aktualizováno 
Velká auta někdy uvezou jen dvě dětské sedačky. Ukázal to test švýcarského autoklubu TCS, který zkoumal 13 rodinných vozů. Velké kombíky a MPV jsou pro rodinu lepší než malá SUV a sedany, potvrdilo se.

Ve schopnosti nacpat na malý půdorys co nejvíc lidí zatím zůstává nepřekonaný Fiat Multipla, který se už několik let nevyrábí. Auto s délkou čtyři metry (před faceliftem mělo 399 cm) naloží šest dospělých bez větších potíží. | foto: Fiat

„Autoklub TCS otestuje každý rok více než desítku oblíbených rodinných aut, u nichž zjišťuje, jak praktická jsou pro rodiny s dětmi,“ popisuje originální test Petr Buček z magazínu AutemBezpečně.cz. Od roku 2010 už TCS ohodnotil stovku aut.

Výsledky testu TCS

Které auto odveze v druhé řadě tři děti

Výborné: Peugeot Partner Tepee, Renault Espace, Volkswagen Multivan T5

Dobré: Volkswagen Passat Variant

Dostatečné: Audi A3 Sportback, Ford Mondeo SW, Ford Tourneo Connect (L1), Kia Sorento, Mercedes GLA, Subaru Outback, Suzuki Vitara

S omezením: Jeep Renegade, Nissan X-Trail

Nevhodné: -

TCS mimo jiné zkouší, kolik dětských autosedaček se do aut vejde a na která sedadla. „Ukázalo se, že ne každá dětská autosedačka může zamířit do jakéhokoliv auta,“ uvádí Buček.

Podle TCS sedačky často projdou úspěšně testy bezpečnosti evropské „crashtestové“ organizace EuroNCAP, jenže už není hodnoceno jejich praktické využití. Z třinácti testovaných uspělo 11 aut v hodnocení ochrany dětí na výbornou

„Všech 13 porovnávaných vozů uveze dvě děti v autosedačkách. Kdo však chce pravidelně nebo jen občas odvézt více dětí, ne s každým autem uspěje,“ cituje z výsledků testu Buček.

Test hodnotí umístění sedaček na sedadlo spolujezdce a místa druhé řady.

Kia Sorento

Kia Sorento

Hodnotitelé si v testu všímají také návodů k obsluze a přístupnosti úchytů Isofix. Někdy si podle TCS instrukce v návodech protiřečí, některá auta mají krátké bezpečnostní pásy, což ztěžuje nebo rovnou znemožňuje instalaci sedačky. Některé vozy mají těžko přístupné úchyty Isofix a Top-Tether.

TCS doporučuje při výběru auta zahrnout do poroty také děti s jejich sedačkami.

Z letošních novinek dobře naložíte tři děti na zadní řadu do Peugeotu Partner Tepee, nového Renaultu Espace a Volkswagenu Multivan.

Fotogalerie

Audi A3 Sportback, Ford Mondeo SW, Kia Sorento, Mercedes GLA, Suzuki Vitara a Subaru Outback buď nenabízejí dostatek místa, nebo mají jiná technická omezení pro instalaci pěti sedaček do zadní řady. Některé modely mají podle TCS moc vysoký středový tunel, který znemužňuje instalaci dětské sedačky s opěrkami nohou.

Naopak špatné hodnocení dostalo duo Nissan X-Trail a Jeep Renegade. První sice může mít až tři řady sedadel, v pětimístné konfiguraci se ale na zadní místa vejdou jen dvě dětské sedačky. „Také Jeep Renegade není podle výrobce vhodný pro převážení dětí v sedačkách na místě spolujezdce ani na prostředním zadním sedadle,“ uzavírá Petr Buček.



Témata: Autoklub, Fiat


Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Šéf Fordu končí, sázka na robotická auta a elektromobily mu nevyšla

Velké personální změny se odehrávají v automobilce Ford. Podle magazínu Bloomberg přišel o místo předseda představenstva Mark Fields i šéf komunikace Ray Day.  celý článek

Ještě kožený volant. Po nasazení airbagu zbývá zacvaknout středový kryt
Ukliďte si v autě, volant je špinavější než záchodové prkénko

Obecně se ví, že interiér vozu není zrovna nejčistší místo, ve kterém se pohybujeme. Nová studie specialistů čištění aut to potvrzuje. Automobil je zamořený...  celý článek

Úřednice odboru dopravy ašské radnice Pavlína Vítková nechává klienty vybrat si
Konec útrpných přepisů: auto od června přeregistrujete kdekoli

Registrace nového či dovezeného auta, změna majitele nebo umístění vozu do depozitu. Doposud se daly veškeré změny v registru vozidel hlásit a provádět pouze...  celý článek

Fiat Argo
Autofotka týdne: Fiat Argo by se líbil i v Evropě, snad nahradí letité punto

Nabídka Fiatu v Evropě je děravá jako italská státní pokladna a uprostřed ní vyniká žijící automobilová fosílie. Žádná jiná automobilka v Evropě si nedovolí...  celý článek

Triumph Bonneville Street Cup
Žlutý sršeň Triumph Street Cup ponouká k lumpárnám

Tradiční výrobce motocyklů z Velké Británie poslal do světa další hodně nabroušený café-racer. Triumph Street Cup je jedním ze strojů rozvinuté rodiny mašin se...  celý článek

BMW Řada 5 530...
BMW Řada 5 530...

r.v. 2011, naj. 190 000 km, diesel
499 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.