Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Rodinná auta nejsou pro každou rodinu, mají problém s autosedačkami

aktualizováno 
Velká auta někdy uvezou jen dvě dětské sedačky. Ukázal to test švýcarského autoklubu TCS, který zkoumal 13 rodinných vozů. Velké kombíky a MPV jsou pro rodinu lepší než malá SUV a sedany, potvrdilo se.

Ve schopnosti nacpat na malý půdorys co nejvíc lidí zatím zůstává nepřekonaný Fiat Multipla, který se už několik let nevyrábí. Auto s délkou čtyři metry (před faceliftem mělo 399 cm) naloží šest dospělých bez větších potíží. | foto: Fiat

„Autoklub TCS otestuje každý rok více než desítku oblíbených rodinných aut, u nichž zjišťuje, jak praktická jsou pro rodiny s dětmi,“ popisuje originální test Petr Buček z magazínu AutemBezpečně.cz. Od roku 2010 už TCS ohodnotil stovku aut.

Výsledky testu TCS

Které auto odveze v druhé řadě tři děti

Výborné: Peugeot Partner Tepee, Renault Espace, Volkswagen Multivan T5

Dobré: Volkswagen Passat Variant

Dostatečné: Audi A3 Sportback, Ford Mondeo SW, Ford Tourneo Connect (L1), Kia Sorento, Mercedes GLA, Subaru Outback, Suzuki Vitara

S omezením: Jeep Renegade, Nissan X-Trail

Nevhodné: -

TCS mimo jiné zkouší, kolik dětských autosedaček se do aut vejde a na která sedadla. „Ukázalo se, že ne každá dětská autosedačka může zamířit do jakéhokoliv auta,“ uvádí Buček.

Podle TCS sedačky často projdou úspěšně testy bezpečnosti evropské „crashtestové“ organizace EuroNCAP, jenže už není hodnoceno jejich praktické využití. Z třinácti testovaných uspělo 11 aut v hodnocení ochrany dětí na výbornou

„Všech 13 porovnávaných vozů uveze dvě děti v autosedačkách. Kdo však chce pravidelně nebo jen občas odvézt více dětí, ne s každým autem uspěje,“ cituje z výsledků testu Buček.

Test hodnotí umístění sedaček na sedadlo spolujezdce a místa druhé řady.

Kia Sorento

Kia Sorento

Hodnotitelé si v testu všímají také návodů k obsluze a přístupnosti úchytů Isofix. Někdy si podle TCS instrukce v návodech protiřečí, některá auta mají krátké bezpečnostní pásy, což ztěžuje nebo rovnou znemožňuje instalaci sedačky. Některé vozy mají těžko přístupné úchyty Isofix a Top-Tether.

TCS doporučuje při výběru auta zahrnout do poroty také děti s jejich sedačkami.

Z letošních novinek dobře naložíte tři děti na zadní řadu do Peugeotu Partner Tepee, nového Renaultu Espace a Volkswagenu Multivan.

Fotogalerie

Audi A3 Sportback, Ford Mondeo SW, Kia Sorento, Mercedes GLA, Suzuki Vitara a Subaru Outback buď nenabízejí dostatek místa, nebo mají jiná technická omezení pro instalaci pěti sedaček do zadní řady. Některé modely mají podle TCS moc vysoký středový tunel, který znemužňuje instalaci dětské sedačky s opěrkami nohou.

Naopak špatné hodnocení dostalo duo Nissan X-Trail a Jeep Renegade. První sice může mít až tři řady sedadel, v pětimístné konfiguraci se ale na zadní místa vejdou jen dvě dětské sedačky. „Také Jeep Renegade není podle výrobce vhodný pro převážení dětí v sedačkách na místě spolujezdce ani na prostředním zadním sedadle,“ uzavírá Petr Buček.



Témata: Autoklub, Fiat


Nejčtenější

Autosalon Šanghaj 2017
OBRAZEM: Čínská auta budoucnosti už nejsou k smíchu, učí se od Evropy

Šanghaj (Od zpravodaje iDNES.cz) Ještě před pár lety byly čínské autosalony přehlídkou bizarností. Dnes je Šanghaj jednou z nejdůležitějších autopřehlídek vůbec. Domácí výrobci získávají na...  celý článek

Tvorba designové studie vozu - exteriér
Od skici k finálnímu autu: tužka, počítač, hlína, sklo a barvy

Jak vzniká design auta? I přes přísné utajení, které v atelieru Škody vládne, jsme mohli nahlédnout do tvorby nejnovějšího konceptu značky. Na tvorbě...  celý článek

Turbodiesel Renault 1,6 Energy dCi 160
Dieselgate: Německo i ČR brzdí reformu kolem emisí aut

Německo, ale i další země včetně České republiky, brzdí sérii evropských reforem, které mají zabránit opakování skandálu s emisemi naftových aut. Napsal to...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Typologie řidičů: Jste hujer, kšiltovkář, nebo vybržďovač?

V ranní koloně možná máte pocit, že vás obklopují jen samí osli a pakoně. Takový přístup k typologii šoférů je však silně nevědecký, byť možná pochopitelný. S...  celý článek

VIDEO: Kalina je lada pro 21. století. K vidění je v Bratislavě
VIDEO: Vesta je lada pro 21. století. K vidění je v Bratislavě

Lada, to už nejsou automobilové fosilie starší než dnešní Rusko. Postarší modely sice najdeme v nabídce AvtoVAZU stále, ale nový management uvádí značku do 21....  celý článek

Další z rubriky

Kolony na dálnici D11 před Prahou.
Stát zvažuje částečný zákaz předjíždění kamionů, zkoumá chování řidičů

Až dva kilometry za dálničním omezením by v budoucnu mohl platit pro nákladní auta zákaz předjíždění. S nápadem si pohrává ministerstvo dopravy, které už změnu...  celý článek

Autosalon Šanghaj 2017
Kdysi slavná britská značka MG zkusí Evropě nabídnout auta z Číny

Šanghaj (Od zpravodaje iDNES.cz) SAIC, třetí z pětice nejsilnějších čínských automobilek, se chystá v roce 2019 vydat do Evropy. Je to také trochu „plán B“. Původně mířili Číňané do USA, ale...  celý článek

VIDEO: Kalina je lada pro 21. století. K vidění je v Bratislavě
VIDEO: Vesta je lada pro 21. století. K vidění je v Bratislavě

Lada, to už nejsou automobilové fosilie starší než dnešní Rusko. Postarší modely sice najdeme v nabídce AvtoVAZU stále, ale nový management uvádí značku do 21....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.