Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Rodinná auta nejsou pro každou rodinu, mají problém s autosedačkami

aktualizováno 
Velká auta někdy uvezou jen dvě dětské sedačky. Ukázal to test švýcarského autoklubu TCS, který zkoumal 13 rodinných vozů. Velké kombíky a MPV jsou pro rodinu lepší než malá SUV a sedany, potvrdilo se.

Ve schopnosti nacpat na malý půdorys co nejvíc lidí zatím zůstává nepřekonaný Fiat Multipla, který se už několik let nevyrábí. Auto s délkou čtyři metry (před faceliftem mělo 399 cm) naloží šest dospělých bez větších potíží. | foto: Fiat

„Autoklub TCS otestuje každý rok více než desítku oblíbených rodinných aut, u nichž zjišťuje, jak praktická jsou pro rodiny s dětmi,“ popisuje originální test Petr Buček z magazínu AutemBezpečně.cz. Od roku 2010 už TCS ohodnotil stovku aut.

Výsledky testu TCS

Které auto odveze v druhé řadě tři děti

Výborné: Peugeot Partner Tepee, Renault Espace, Volkswagen Multivan T5

Dobré: Volkswagen Passat Variant

Dostatečné: Audi A3 Sportback, Ford Mondeo SW, Ford Tourneo Connect (L1), Kia Sorento, Mercedes GLA, Subaru Outback, Suzuki Vitara

S omezením: Jeep Renegade, Nissan X-Trail

Nevhodné: -

TCS mimo jiné zkouší, kolik dětských autosedaček se do aut vejde a na která sedadla. „Ukázalo se, že ne každá dětská autosedačka může zamířit do jakéhokoliv auta,“ uvádí Buček.

Podle TCS sedačky často projdou úspěšně testy bezpečnosti evropské „crashtestové“ organizace EuroNCAP, jenže už není hodnoceno jejich praktické využití. Z třinácti testovaných uspělo 11 aut v hodnocení ochrany dětí na výbornou

„Všech 13 porovnávaných vozů uveze dvě děti v autosedačkách. Kdo však chce pravidelně nebo jen občas odvézt více dětí, ne s každým autem uspěje,“ cituje z výsledků testu Buček.

Test hodnotí umístění sedaček na sedadlo spolujezdce a místa druhé řady.

Kia Sorento

Kia Sorento

Hodnotitelé si v testu všímají také návodů k obsluze a přístupnosti úchytů Isofix. Někdy si podle TCS instrukce v návodech protiřečí, některá auta mají krátké bezpečnostní pásy, což ztěžuje nebo rovnou znemožňuje instalaci sedačky. Některé vozy mají těžko přístupné úchyty Isofix a Top-Tether.

TCS doporučuje při výběru auta zahrnout do poroty také děti s jejich sedačkami.

Z letošních novinek dobře naložíte tři děti na zadní řadu do Peugeotu Partner Tepee, nového Renaultu Espace a Volkswagenu Multivan.

Fotogalerie

Audi A3 Sportback, Ford Mondeo SW, Kia Sorento, Mercedes GLA, Suzuki Vitara a Subaru Outback buď nenabízejí dostatek místa, nebo mají jiná technická omezení pro instalaci pěti sedaček do zadní řady. Některé modely mají podle TCS moc vysoký středový tunel, který znemužňuje instalaci dětské sedačky s opěrkami nohou.

Naopak špatné hodnocení dostalo duo Nissan X-Trail a Jeep Renegade. První sice může mít až tři řady sedadel, v pětimístné konfiguraci se ale na zadní místa vejdou jen dvě dětské sedačky. „Také Jeep Renegade není podle výrobce vhodný pro převážení dětí v sedačkách na místě spolujezdce ani na prostředním zadním sedadle,“ uzavírá Petr Buček.





Nejčtenější

Nehoda a zranění mě nakonec paradoxně zrychlilo, říká Gabriela Novotná.
Špičky dun strojem prorážíme, říká jezdkyně, která se chystá na Dakar

Je potřeba fyzická síla, jezdkyně přece krotí pekelně těžkou mašinu. Pak i sebevědomí a nezbytná je také technická dovednost. Klíčem k rally je však podle...  celý článek

KIA Stonic
OBRAZEM: Prolezli jsme novinku Kie, Stonic nahrazuje oblíbené MPV

Stonic je nejnovější přírůstek do nabídky korejské Kie. Automobilka pevně usazená v Evropě novinkou rozšiřuje nabídku SUV a zároveň nahrazuje oblíbené malé MPV...  celý článek

Interiér auta od Applu v představách designéra Matiase Papaliniho
Apple stále pracuje na autonomním řízení, sází také na sdílení aut

Šéf firmy Apple Tim Cook prozradil, že jeho firma pracuje na systémech autonomního řízení. „Je to klíčová technologie, matka všech typů umělé inteligence, ale...  celý článek

Land Rover Discovery
První jízda: Nový Land Rover Discovery má vzhled elegána a duši drsňáka

Není na světě mnoho aut snoubících luxus a ortodoxní offroadové schopnosti. A „disko“ má navíc značné charisma.  celý článek

Závod elektromobilů Wave 2017
Závod od zásuvky k zásuvce. Nadšenci s elektroauty objeli Švýcarsko

Více než stovka elektromobilů překonala kopcovité Švýcarsko. Auta do zásuvky se vydala na 1 600 kilometrů dlouhou cestu okolo této alpské země.  celý článek

Další z rubriky

Závod elektromobilů Wave 2017
Závod od zásuvky k zásuvce. Nadšenci s elektroauty objeli Švýcarsko

Více než stovka elektromobilů překonala kopcovité Švýcarsko. Auta do zásuvky se vydala na 1 600 kilometrů dlouhou cestu okolo této alpské země.  celý článek

Seat Ibiza
Pravěk vs. moderna: první a poslední ibiza ukazují, jak moc se auta mění

Nová ibiza měla světovou premiéru na autosalonu v Ženevě na začátku března letošního roku, před nedávnem vstoupila do prodeje. Je to nejdůležitější model...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Přežije Tesla rok 2017? Letošní léto pro ni má být přelomové

Technologická společnost a automobilka Tesla by do konce roku měla přijít se svým prvním „lidovým vozem“ a rozběhnout výrobu v největší továrně na baterie.   celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.