Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Tři roky s fenoménem: zkušenosti s Porsche 911

aktualizováno 
Chystáte se koupit auto? Znát zkušenosti majitelů, kteří ho řídí, je nejlepší reference. Máte v garáži připravené místo pro Porsche 911? Čtěte, tříleté zkušenosti řidiče, který s ním jezdil.

Porsche 911 Carrera 4 | foto: TipCars

ZKUŠENOSTI UŽIVATELE: Porsche 911 Carrera 4
"Zdar, nechceš porsche?" ozval se v telefonu kamarád. Musím říci, že jsem se s touto myšlenkou zabýval už dříve, ale u nabízených kusů mi vždycky něco vadilo.

Nabízený vůz byl v Německu, 1.rok starý, po 1. majiteli, nebouraný a měl 38000km najeto. Po 2 letech ježdění s Mercedesem ML 270 CDI mi to připadlo jako dobrý nápad - jednou za život je to třeba zkusit. Porsche je zkrátka Porsche.

Zanedlouho mi tedy na dvoře "přistála" Carrera 4 v téměř plné výbavě na 18 kolech v tiptronicu (automatická převodovka). Nejdřív jsem tu převodovku nechtěl, ale pak jsem si z toho udělal přednost, protože v manuálním módu lze řadit tlačítky na volantu.

Toto řešení oceníte hlavně pokud občas projíždíte řadu zatáček za sebou. Seznámení s vozem mě trvalo delší dobu než u normálního vozu. Dva roky předtím jsem jezdil s poměrně velkým autem a najednou se musím ohýbat.

Chtělo to nácvik - nastupovat a vystupovat s nataženou pravou nohou, atd. Posez za volantem jsem také hledal nějaký čas, pořád jsem se nemohl uvelebit v naprosto nepohodlných a tvrdých sportovních sedačkách.

Se svými 180 cm výšky jsem nakonec skončil úplně na podlaze. Má to výhodu v tom, že dobře cítíte chování podvozku, včetně všech nerovností samozřejmě. Řízení vyžaduje proti normálním vozům větší sílu, ale za jízdy cítíte tu přesnost v projížděných zatáčkách.

Vůz se téměř nenaklání, jako by neměl pérování. Osmnáctipalcová kola jsou poměrně náchylná na přesné vyvážení, každých 10tkm jsem je převažoval, vadilo mi kmitání do volantu.

Jakmile usednete za volant, překvapí vás umístění spínací skříňky na levé straně - pozůstatek závodní éry a znak vozů Porsche. Chce to cvik, pak už to jde samo.

Po nastartování vzadu uloženého šestiválce jsem na všechny mínusy rázem zapomněl a soustředil se jen na velký otáčkoměr přede mnou. Velká červená ručička se chce pořád divoce pohybovat. Pro mne, který jezdil 18 let jen s diesely to bylo něco jiného.

Ten motor chce prostě vytáčet, říká si o to při každé příležitosti. Vždy jsem se těšil, až se motor ohřeje, protože vytočený motor Porsche to je návyková záležitost.

Do 5 tisíc otáček normálně táhne, ale pak se snad probere ještě jedno stádo koní (systém časování) a následuje famózní zátah doprovázený fantastickým zvukem. To si musíte někde zkusit.

Problém je že s výtáčeným motorem také prudce narůstá rychlost vozu. Vytočená trojka znamená rychlost i 190km/h. Musel jsem se naučit sebeovládání, ale naštěstí za tři roky ani škrábanec.

Snad jsem se to trochu naučil, ale není to jednoduché. Kdykoliv sednete do takového vozu, máte pocit že jste nejrychlejší a že se vám nemůže nic stát. Učil jsem se to tak půl roku.

Vzhledem k respektu k tomuto vozu i sobě jsem si ani nezkusil maximální rychlost psanou v TP (285km/h). Nešlo to ani SRN pro velký provoz.

Do 250 km/h to jde celkem rychle, ale pak už jsem se musel velice soustředit, je to už veliký fofr. Přiznávám se bez mučení - občas jsem to zkusil na zcela volné dálnici, před zavedením bodového systému samozřejmě.

K jízdním vlastnostem mohu říci, že je trochu poznat motor vzadu a lehký předek. Hlavně nájezdy do zatáček a na mokru.

Se čtyřkolkou je to trochu snažší, má jistější chování než dvoukolka, ale stejně pozor. Měl jsem pár krizovek, kdy jsem to špatně odhadl a málem lízal svodidla, ale díky vynikajícím brzdám jsem tu a píši tyto řádky.

Vůbec brzdy to je něco. Zpočátku mě překvapila tuhost brzdového pedálu,ale ta účinnost!

Nyní něco k vlastnímu provozu. Po nějakém čase bylo třeba udělat běžný servis a to ve 40000km. Mám to kousek do Německa, takže to bylo jasné.

Vůz byl celkem v pořádku, nový olej (8,5l), filtry, kontrola brzd, geometrie, atd. Akce na dopoledne za přibližně 500 euro. Velká prohlídka byla v 60000km akce na celý den i s výměnou brzdových destiček a kotoučů asi 1200euro. To je myslím u takového vozu celkem dobré.

Jinak za celé tři roky provozu žádný problém, žádná rozsvícená kontrolka, prostě nic. Jezdím se všemi možnými vozy, kde každou chvíli něco svítí, je jedno co to je za značku. Také mne překvapilo, že za celou dobu ježdění po našich mizerných silnicích jsem nezaznamenal žádnou vůli na podvozku.

Když jsem vůz po třech letech a 80 tisících kilometrech prodával, byl tuhý jako na začátku. Zadní pneumatiky 285/35x18 vydržely tak 10 000 km a přední 20 000 km, ale to je u těchto pneumatik s nízkým profilem vzorku asi normální.

Spoustu lidí zajímá spotřeba. Nic jsem si samozřejmě nepsal, jen co vždy ukazoval palubní počítač to bylo od 11 do 16 l/100km. Většinou jsem jezdil tak za 14 l/100km vysokooktanového benzinu.

A co mě na tomto voze vadilo? Vadil mi nízký točivý moment, kdy v nízkých otáčkách se mu moc nechtělo, ale to jsem připisoval mému dlouhodobému zvyku ježdění s diesely.

Dalším mínusem by pro někoho mohl být třeba téměř žádný kufr, al e to mě zase tak nevadilo, protože nic nevozím.

Možná by se ještě nějaké mínusy našly, ale já je nehledal. Toto je auto pro nadšence. Dalo by toho napsat asi víc, je to jen můj krátký postřeh po 3 letech používání tohoto fenomenálního výrobku.

Co je zač
značka Porsche
model 911
typ Carrera 4
karoserie kupé
obsah motoru 3600 ccm
palivo benzín
rok výroby 2002
typ řazení automat
najeto km při koupi 38000
najeto km nyní 80000
koupen jako ojetý
jak dlouho vůz využívám  3 roky
průměrná spotřeba 14 litrů/100 km
poruchy  žádné
předchozí vozidlo Mercedes-Benz

KLADY ZÁPORY
brzdy
řízení
spolehlivost
poměrně usporné
drží si cenu

 

Jak ho vidí majitel
Spolehlivost 1
Provozní náklady 2
Cena náhradních dílů 1
Dostupnost náhradních dílů 1
Koupili byste si automobil od stejné značky znovu? určitě ano

Hodnocení
brzdy 1
design 1
dílenské zpracování 2
dynamika motoru 2
jízdní komfort 3
ovladatelnost 1
prostornost 3
pružnost motoru 2
řazení 1
řízení 1
sedadla 3
spotřeba 2
výhled z vozu 2
kufr 4
celkové hodnocení - průměr 2
Toto hodnocení je subjektivním dojmem autora testu, který hodnotí automobil s přihlédnutím k vozům srovnatelné třídy.
Uděluje se známka od 1 (výborné) do 5 (nedostatečné).


Zdroj: www.TipCars.com





Nejčtenější

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Další z rubriky

Brno Revival Mezi pavilony
OBRAZEM: Autodědečci závodí i když leje, je to náramná podívaná

Po dlouhých 50 letech se do areálu brněnského výstaviště vrátily historické závodní motocykly, formule a auta. Závody Brno Revival Mezi pavilony byly jedním z...  celý článek

Výstava amerických bouráků upravených ve stylu „lowrider“ v Petersenově...
Autofotka týdne: Podvozek proklatě nízko

Chvilku dřou břichem po zemi, pak zas jako by měly chůdy; speciální odnoži tuningu aut se dostalo pocty, má extra výstavu ve slavném automobilovém muzeu v Los...  celý článek

Audi Asso di Picche
VIDEO: Pikové eso je zapomenutá designová perla

Pikové eso, italsky Asso di Picche, je jeden z prvních konceptů Audi. Kdo se rád dívá na auta, pozná v něm na první pohled tužku jednoho z nejslavnějších...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.