Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Třicítka ve městě má smysl. V Londýně umírá o čtyřicet procent chodců méně

aktualizováno 
Zóny s rychlostním limitem 20 mil za hodinu, tedy 32 km/h, pomáhají výrazně snížit následky dopravních nehod. Ukázala to studie provedená v ulicích Londýna, kde omezení rychlosti zachrání ročně 200 lidí.

Ilsutrační foto | foto: Rolls-Royce

Studie londýnské vysoké školy the London School of Hygiene and Tropical Medicine zkoumala údaje o dopravních nehodách, zraněních a úmrtích z let 1986-2006. Porovnávala údaje v místech, kde byla zavedena zóna s dvacetimílovým rychlostním limitem (tedy 32 km/h). Běžná maximální povolená rychlost v ulicích Londýna i dalších britských měst je přitom 30 mil za hodinu, tedy 48 km/h.

Počet zranění a úmrtí se ve dvacetimílových zónách snížil o 41,9 %. Zatímco při rychlosti třicet mil za hodinu zemře při střetu s automobilem jeden z pěti chodců, při dvacetimílové rychlosti je to pouze jeden ze čtyřiceti. Nemluvě o tom, že poklesne i samotný počet takových střetů.

Největší pokles následků nehod byl zaznamenán u dětí do 11 let, naopak jen sedmnáctiprocentní pokles následků byl zaznamenán u cyklistů. Ročně tyto zóny v Londýně zachrání 200 životů, pokud by se výrazně rozšířily, mohlo by toto číslo stoupnout na 700, říká studie. V oblastech, které bezprostředně se zónami dvacetimílového rychlostního limitu sousedí, navíc poklesly následky dopravních nehod o 8 procent.

V Londýně, ale i dalších britských městech tak v návaznosti na výsledky studie začínají sílit hlasy, které volají po častějším užívání dvacetimílového rychlostního omezení. Lze očekávat, že dříve nebo později tyto hlasy přeskočí kanál La Manche a o větším zavedení přísnějších rychlostních limitů se začne diskutovat i v kontinentální Evropě.





Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Předání nového auta v pražském autosalonu Seat.
Nákupem auta placení teprve začíná a peníze se kutálí, i když nejezdíte

Kolik vlastně ten komfort mít před domem nebo v garáži auto stojí? Leasingové firmy na to mají celá oddělení. I vy si to můžete zkusit aspoň přibližně...  celý článek

Další z rubriky

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Škoda Octavia 2.0 TDI 2016 ·
Škoda Octavia 2.0 TDI 2016 ·

r.v. 2016, naj. 26 010 km, diesel
650 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.