Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Sen milovníků dieselů: supersporťák s dojezdem přes tři tisíce kilometrů

  9:46aktualizováno  9:46
Malý britský výrobce sportovních aut Trident se rozhodl svůj model Iceni Grand Tourer udělat nesmrtelným. Místo dříve montovaného benzinového šestiválce nasadil do malého roadsteru obří dieselový motor z amerických pick-upů. Sporťák sprintuje na stovku za 3,7 sekundy a atakuje rychlost 320 kilometrů za hodinu.

Trident Iceni Grand Tourer | foto: Trident Performance Vehicles

Trident Iceni ale není jen rychlý sprinter nebo jedno z nejrychlejších aut na světě. Je to zároveň asi jeden z nejúspornějších sporťáků na trhu. Výrobce uvádí, že při ustálené rychlosti 113 kilometrů za hodinu spotřebuje jen 4,1 litru nafty na sto kilometrů. A to je parádní výsledek.

Motor, který britská miniautomobilka použila, běžně pohání v USA velké pick-upy, jako je Chevrolet Silverado 3500HD, což už je z evropského pohledu spíš malý náklaďák než osobní auto. Osmiválec z dílen General Motors má objem 6,6 litru a Trident ho pro iceni ještě notně upravil.

Trident Iceni Grand Tourer

Auto se dodává ve dvou výkonových variantách. Slabší má 321 kW, silnější verze pak neuvěřitelných 492 kW. A k tomu musíme připočíst točivý moment, který u slabšího provedení má hodnotu 1 287 Nm, u silnějšího dokonce 1 422 Nm.

S ohledem na obří objem a tah motoru nepřekvapí, že při udávané rychlosti 113 kilometrů za hodinu točí motor jen 980 otáček za minutu. Navíc si motor poradí i s bionaftou nebo rovnou palmovým či lněným olejem. Prostě šetřílkův sen, jen kdyby samotné auto nestálo přes 2,3 milionu korun.

V každém případě při ustálené rychlosti dokáže iceni dojet na jednu nádrž stěží uvěřitelných 3 218 kilometrů, což bohatě postačí pro cestu přes celou Evropou bez natankování. Samotná nádrž pak pojme 120 litrů paliva.

Samotný roadster vyrábí automobilka kusově již 12 let, aktuální model má nejen jiný motor, ale i pozměněnou přední a zadní část. Design je vcelku povedený, auto navazuje na tradici britských roadsterů z šedesátých a sedmdesátých let. Křivky jsou hodně zaoblené a za malou kabinou pro dva pasažéry se středovým tunelem ve střeše je velmi bachratá zadní část, která ukrývá skromný kufr a také obří nádrž.

Značka Trident má v britské automobilové historii relativně dlouhou, ale několikrát přerušenou tradici. Současná firma Trident Performance Vehicles vznikla teprve v roce 1999. Pamětníci si ale jistě vzpomenou na značku Trident, která působila na trhu zhruba desetiletí na přelomu šedesátých a sedmdesátých let minulého století. Taktéž malosériový výrobce produkoval malé roadstery s velkými americkými motory. Takže se pokoušel vlastně o to samé, o co se pokouší novodobý Trident. I původní značka ale své modely vyráběla jen kusově a velkého úspěchu nedosáhla.

Upravený Trident Iceni Grand Tourer se veřejnosti představí na začátku září na přehlídce aut Salon Privé 2012 v londýnském Syon Parku.

Autor:




Nejčtenější

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Další z rubriky

Maskovaný Hyundai i30 N zachycený začátkem července na dálnici
Fotošpionáž: Ostrý hyundai z Nošovic trénuje i v Česku

Korejská automobilka chystá představení ostré verze modelu i30, který se vyrábí ve slezských Nošovicích. Čtenář iDNES.cz načapal jeho maskovaný prototyp na...  celý článek

Citroën C3 Aircross
Budoucnost Citroënu: Řada modelů skončí bez náhrady, přibudou SUV

Francouzskou značku čeká v následujících letech doslova zemětřesení. Některé modely skončí bez přímého nástupce, naopak i Citroën naskočí na trend populárních...  celý článek

Rolls-Royce Bespoke Sweptail
Nejdražší auto světa stojí 300 milionů. Rolls ho stavěl čtyři roky

Kdo byl před půlstoletím anebo ještě dřív přebohatý pan továrník a měl vkus a úroveň, nechal se vozit v autě, které postavil nějaký slavný karosář. Byla to...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.