Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

BRP Spyder hybrid: tříkolka na benzin a elektřinu

  11:53aktualizováno  11:53
Zelenobílá variace na první pohled obyčejného spyderu. Tříkolka, kterou mají ve flotile i pražští strážníci, nemusí jezdit jen na benzin. Kanadský Bombardier představil její hybridní variantu.

BRP Spyder hybrid | foto: Matěj Oliva, Skutrmania.cz pro iDNES.cz

Při bližším ohledání najdete několik nápisů "hybrid" a zástrčku na levém boku. Kromě toho se koncept liší upravenými blatníky, které mají na bocích plexisklo, jiné je sedlo s umělým potahem a také zajímavě řešený kryt kyvné vidlice.

Zadní kolo je řešeno jako plné, bez paprsků, v kombinaci s bílou barvou vypadá rozhodně zajímavě. I přední kola mají nový design a navíc jsou vícebarevná. Ekologický směr pak dokresluje zelený lak v kombinaci s mírumilovnou bílou.

Jízda se spyderem

Policejní tříkolka, která jezdí dvě stě - čtěte ZDE

Mnohem zajímavější je ale technika ukrytá pod kapotami. V BRP pracovali na hybridu dlouho a je dotažený do nejmenších detailů. K pohonu slouží samozřejmě motor Rotax o objemu 600ccm, je to čtyřtakt o výkonu 60 koní. To ale není všechno, benziňáku pomáhá elektromotor s výkonem 20 kW, který bere energii z li-on baterií.

Dohromady je tedy výkon hodně zajímavý, dokáže tříkolku rozhýbat na rychlost 185 km/hod. Zrychlení z nuly na stokilometrovou rychlost trvá 4,5 sekundy. Celkově dokáže spyder najet na nádrž 600 kilometrů, což je více než dvojnásobek oproti současnému benzinovému motoru. Dojezd na baterii je 30 kilometrů. Spotřeba je menší než 4 l na sto km a emise klesly o padesát procent.

BRP Spyder hybrid

U spyderu má tedy hybridní technologie smysl a přitom zachovává zábavnost čistě rekreačního stroje. Spotřeba je navíc podstatně menší v porovnání s benzinovým motorem. U motorek a podobných strojů navíc neexistuje alternativa v podobě naftového motoru, jako je tomu u aut. BRP zatím s uvedením na trh čeká a hybrid můžeme očekávat zhruba za dva roky. Do té doby se bude ještě pracovat na vývoji a ladění prototypu.

Autoři:




Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Další z rubriky

Asi netřeba dalšího přesvědčování, že ani yamaha se v terénu neztratila.
Velký test: scramblery jsou dnešní hit do terénu i na frajeření

Který scrambler je nejlepší? Ten postavený v ateliéru, nebo ten koupený jako nový sériový model? Kromě otestování na běžných českých silnicích jsme naložili...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

František Šťastný na Grand Prix Československa v roce 1958
Lepšího závodníka Česko nemělo. Frantovi Šťastnému by bylo devadesát

V listopadu letošního roku uplyne 90 let od narození českého motocyklového závodníka století, Františka Šťastného. Pamětníci a motorističtí fanoušci si však...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.