Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Tříkolku-rikšu zatím v tuzemsku nikdo nevyrábí

aktualizováno 
Vyrábí v současnosti někdo motorky - tříkolky zvané rikša? V minulosti se v tuzemsku vyráběl skútr-rikša Čezeta, jaký by i dnes, kdy se stále zdražuje benzin, byl pro zahrádkáře, řemeslníky a další lidi velmi užitečný.
tříkolky zvané rikša? V minulosti se v tuzemsku vyráběl skútr-rikša Čezeta, jaký by i dnes, kdy se stále zdražuje benzin, byl pro zahrádkáře, řemeslníky a další lidi velmi užitečný. Věra Lískovcová, Tábor - Horky

Josef Pokorný z Ministerstva dopravy a spojů České republiky informoval, že v současné době v tuzemsku nikdo nevyrábí motocykly-tříkolky, které by byly vhodné jako pomocníci pro zahrádkáře, živnostníky a podobně. "Projekty sice existovaly a konkrétní výrobky byly schváleny k provozu na tuzemských silnicích, ovšem obvykle skončily pro malý zájem zákazníků," sdělil Josef Pokorný. Měl na mysli především tříkolku Mera z Motoru Jikov České Budějovice. Byl to stroj ještě víc užitkový a terénní než zmíněná čezeta - měl americký motor Briggs a Stratton o objemu 206 kubických centimetrů a maximální rychlost jen do 20 kilometrů v hodině, ale na rozdíl od různých zahradních fréz směl se státní poznávací značkou do běžného silničního provozu. V základním provedení stála tříkolka Mera zhruba 50 tisíc korun. "Ani při této ceně, která byla pro výrobu neperspektivní, se neprojevil větší zájem zákazníků. V polovině roku 1998, po výrobě asi 250 kusů, jsme projekt ukončili," řekl Jan Janda z českobudějovické společnosti M.I.C.B., které Motor Jikov patří. "Tříkolku Mera lze dnes získat už jen jako ojetinu. Občas se na trhu objeví," doplnil Jan Janda. Tříkolku Tribetu s motorem o objemu 50 kubických centimetrů značky Hero Puch a se schválením k provozu na silnicích se státní poznávací značkou a jen s nejnižším řidičským průkazem třídy M vyráběla donedávna společnost Dioss v Nýřanech na Plzeňsku. "Vloni jsme rovněž pro malý zájem zákazníků s produkcí skončili. Vyrobili jsme celkem 250 kusů, z nichž část se dostala na export do Švédska a Německa," informoval vedoucí odbytu firmy Dioss Marek Lukáč. Doplnil, že výrobce v současnosti doprodává poslední tribety ze zásob - za ceny snížené z původních 56 tisíc na 32 tisíc až 36 tisíc korun podle provedení a výbavy. Nepočítáme-li tříkolky pro volný čas, které nemají s užitkovými stroji prakticky nic společného, není obyčejná pracovní tříkolka-rikša ani v nabídce dovozců. Potvrdil to tajemník Svazu dovozců automobilů Pavel Tunkl. "Pokud vím, má k dovozu do tuzemska schválenu tříkolku firma Piaggio, ovšem jedná se o velký stroj s nosností nad 500 kilogramů. Ten se v Česku nerozšířil - zákazníci před ním upřednostnili dodávková či menší nákladní auta," uvedl Pavel Tunkl. "Situace se ale může změnit - v současnosti usiluje několik výrobců o schválení svých tříkolek k provozu na pozemních komunikacích," sdělil Josef Pokorný. "Mezi připravovanými výrobky jsou i stroje na elektrický pohon. Není jisté, zda vůbec a kdy vyjedou. Může to být za měsíc stejně jako za rok."

Autor:


Témata: Živnostník


Nejčtenější

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

KTM 1290 Super Duke R
Superufon není nic pro začátečníky. Vražedné sklony mírní elektronika

Existuje motorka která po celotýdenním dojíždění do práce dokáže předvést víkendový masakr na okruhu a odtud odjet třeba na dovolenou? Po testu patrně...  celý článek

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Další z rubriky

Rupert Stadler
Šéf Audi Dieselgate přežil, teď ho ovšem čachry s TDI dohnaly

Rupert Stadler byl jediným z vedení koncernu VW, kdo přežil prvotní úder aféry Dieselgate. Teď ovšem vyšlo najevo, že podle všeho před americkými vyšetřovateli...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Dopravní značka střídavá jízda
Místo dovolené snů hodiny v koloně: jak to ustát?

Čím více aut vyrazí o prázdninách na silnice, tím více uzavírek, omezení, objížděk a kolon se vyrojí na dálnicích a silnicích. Jak přežít hodiny v zácpě, když...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.