Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Piaggio MP3: o kolečko navíc a jste králem skútrařů

aktualizováno 
Máte dost kolon a problémů s parkováním a rádi byste osedlali motorku, ale nechce se vám zpátky do autoškoly pro "jednostopý" řidičák? Řešením je tříkolový skútr, v podání italského Piaggia se jmenuje MP3.

Piaggio MP3 | foto: Matěj Oliva, Skutrmania.cz pro iDNES.cz

Název výjimečně nevystihuje hudební formát, ale symbolizuje počet kol. Skútr totiž využívá unikátní technologii výkyvných předních ramen s dvojicí skútrových kol. Protože stroj je vícestopý, stojí na místě bez stojánku a má brzdu ovládanou nohou (speciální úprava), může být MP3 homologován podobně jako čtyřkolka, a jejímu řidiči tedy stačí doklady na auto.

Nejlevnější provedení s motorem 278 ccm stojí 155 tisíc, základní "čtyřsetkubíkový" je o patnáct tisíc dražší. V nabídce je i hybridní verze, kde benzinovému jednoválci pomáhá elektromotor, vyjde na 230 tisíc.

Piaggio MP3

Do našeho testu se dostal model s úpravou "touring", osazený čtyřtaktním jednoválcem o objemu 400 ccm. Design zastupuje klasickou italskou školu plnou zajímavých elegantních tvarů. Celkem dobře do linie skútru zapadá i velké plexisklo, které zasahuje až nad hlavu řidiče. Další součástí výbavy je kufr za zadní sedačkou, který zvětšuje už tak velký zavazadlový prostor. Pod sedačku se vejdou dvě velké přilby, slušný nákup nebo třeba věci na víkend pro dva.

MP3 není jen do rádia

Nejzajímavější je samozřejmě samotná technologie MP3. Vzadu najdete klasicky zavěšené kolo, poháněné přes variátor. Roztáčí ho jednoválcová čtyřstovka od Piaggia. Mnohem zajímavější je ale přední zavěšení.

Zde místo teleskopické vidlice a kola najdeme systém vahadel. Na sobě mají dvě samostatně odtlumená a brzděná kola, která se dokážou nezávisle na sobě vyklápět a umožňují skútru náklon. Zároveň lze ale celý systém také zamknout a skútr zůstane stát na místě.

Piaggio MP3
Piaggio MP3

Aretace je záležitostí elektroniky. Tlačítkem na řídítkách při rychlosti pod 3 km/h řízení zamknete, pokud tlačítko stisknete znovu nebo přidáte plyn, řízení se zase odemkne. Chce to trochu zvyku, ale po půldenním ježdění už jde všechno samo.

MP3 je navýsost pohodlný skútr, nabízí příjemně rozměrné sedlo pro řidiče i spolujezdce, dostatek místa na nohy, velká madla a dost úložného prostoru.

Velice luxusně vypadá palubní deska, na které najdete vše, na co si jen vzpomenete, včetně kontroly uzamčení přední nápravy. Jezdec má na skútru dostatek prostoru pro nohy a i vysoké postavy se bez problémů schovají za rozměrný plexištít, který může dělat problémy jen při parkování v garážích s nízkým stropem.

Skvěle ovladatelný skútr

Když si odmyslíte aretaci předního zavěšení, je jízda na MP3 hodně podobná svezení na jakémkoliv konvenčním skútru. Celý stroj se normálně naklání do zatáček a chová se stejně jako klasický skútr. Za jízdy ale máte podstatně větší pocit stability, můžete si dovolit najíždět šikmo na koleje a obrubníky, aniž by to mělo nějaký vliv na bezpečnost a stabilitu jízdy.

Piaggio MP3

Hodně velký rozdíl poznáte při brzdění. U MP3 se téměř "nepotápí" předek a skútr dokáže být stabilní a ovladatelný i při hodně tvrdém brzdění, a to i na nerovném povrchu. Náklon, který skútr zvládne, je v podstatě neomezený, kola se dokážou mimo své osy vychýlit opravdu hodně a dříve vás bude omezovat trakce zadního kola.

Výhodou MP3 je především podstatně vyšší bezpečnost, při zachování vlastností skútru. Čtyřstovka dává stroji dostatečnou dynamiku při zachování rozumné spotřeby a cestovní výbava pak zajišťuje naprosté pohodlí i při hodně nepříznivém počasí. Třešničkou na italském dortu je fakt, že nepotřebujete řidičák na motorku.

Autoři:




Nejčtenější

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Další z rubriky

František Šťastný na Grand Prix Československa v roce 1958
Lepšího závodníka Česko nemělo. Frantovi Šťastnému by bylo devadesát

V listopadu letošního roku uplyne 90 let od narození českého motocyklového závodníka století, Františka Šťastného. Pamětníci a motorističtí fanoušci si však...  celý článek

Na pražském koupališti Džbán se sešli majitelé skútrů Vespa
VIDEO: V Praze je vosí rojení. Slavné vespy mají sraz

Tento víkend se čeká v Praze vosí rojení. V Campu Džbán se koná tradiční mezinárodní sraz motocyklů Vespa z celé Evropy. PragoVespa 2017 je největším srazem...  celý článek

Honda CMX 500 REBEL
Rebel je hodný jako beránek. Ideál pro slečny i motorkářský potěr

Rebelem je obvykle nazýván jedinec, který si neláme hlavu se zákony a pravidla mu mnoho neříkají. Prostě někdo, kdo umí tak trochu zlobit. Je tohle ale...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.