Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Tříkolový skútr: jistota na dálnici i zimní cesty

  10:00aktualizováno  10:00
Letošní zima jedné stopě vyloženě nahrála. Ve městech byli stále k vidění jezdci na skútrech, kteří i v zimě šetří čas i peníze díky jednostopému pomocníkovi. Ale mokré a studené silnice přece jen vyžadují opatrnost. A tady se skvěle hodí tříkolka.

Quadro 350 D | foto: Matěj Oliva, skutrmania.czpro iDNES.cz

Quadro 350 D je italský stroj, který přišel na trh před rokem (momentálně se chystá jeho čtyřkolová varianta). Má jednoduchou přední nápravu, která pro naklánění využívá přepouštění oleje mezi písty u kol.

Fotogalerie

Stroj se chová jako běžný skútr, dokud nápravu pákou na palubní desce neuzamknete, pak se tříkolka nemůže naklánět a vy ji můžete pohodlně zaparkovat třeba ve svahu. Další výhodou je brzdový pedál, díky kterému můžete quadro řídit s řidičským průkazem skupiny B.

Pro zimní test jsme Quadro osadili pneumatikami Haydenau, které mají homologaci pro zimní provoz a můžete s nimi jezdit třeba i v Německu, kde jsou zimní pneumatiky povinné bez ohledu na počasí. A pro cestu do Německa jsme je také využili. Není totiž lepší zimní test než cesta na legendární motorkářský sraz Elefantentreffen u městečka Solla severně od Passau. Cesta z Prahy vede snad všemi typy silnic od dálnice na Strakonice až po horské silničky.

Může se hodit

Uvažujete o koupi skútru? Vyberte si ho na Automodul.cz.

Skútr byl kromě zimních pneumatik vybaven i vyhřívanými rukojeťmi, které značně zvyšují komfort na cestě. V kombinaci s velkou a širokou kapotáží a vysokým plexisklem je jízda na quadru velmi komfortní, a to i při maximální rychlosti 120 km/h. Dálniční přesuny však rozhodně nejsou to, proč si quadro pořídíte. Tím je bezesporu jistý a bezpečný provoz ve městě a na nekvalitním povrchu.

Quadro 350 D

Cestou nás čekaly dlažební kostky, mokrá silnice, sníh i zledovatělý povrch. S ničím nemá přední náprava problém. Dvě přední kola mají vynikající trakci a můžete se na ně vždy spolehnout. Náklon přední nápravy je 45 stupňů, což stačí i pro hodně sportovní jízdu. A když už to někde přeženete, přední náprava o kousek ujede a jakmile znovu najde přilnavý povrch, můžete pokračovat v jízdě. 

Stejné je to i při brzdění. Výrobci tříkolových skútrů zatím nedokážou na stroje instalovat systém ABS, ale on je vlastně tak trochu zbytečný. Skútr má propojené brzdy a i když to hodně přeženete a zablokujete přední nápravu, nic vážného se vám nestane. Skútr prostě zastaví, a to i na sněhu nebo zmrzlé cestě. Hledáte-li bezpečnou alternativu ke klasickému skútru, mělo by být Quadro ve vašem hledáčku. Cena tříkolky je 159 990 korun.

Sraz Elefantentreffen

Už před 58 lety se pár dobrodruhů se sajdkárami rozhodlo v zimě sejít v údolí u Solly a tehdy netušili, že tím založili jeden z největších kultů evropského motorkaření. Dnes do údolí dorazí každoročně okolo pěti tisíc nadšenců na motorkách a sajdkárách (čtyřkolky a auta do údolí nesmí a musí být odstaveny na parkovišti několik kilometrů od místa srazu).  V údolí pak kupodivu neprobíhá žádná komerční zábava. Vše je jen a pouze na účastnících srazu. Najdete tu jen malý stánek s občerstvením a jinak zhola nic. Tedy kromě balíků dřeva a slámy, které si můžete koupit u vchodu. Sraz nemá žádnou propagaci, pevný řád ani žádná lákadla a přesto je to jedna z nejzajímavějších a nejkultovnějších motorkářských akcí vůbec.

Autoři:




Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.