Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Tříkolový skútr: jistota na dálnici i zimní cesty

  10:00aktualizováno  10:00
Letošní zima jedné stopě vyloženě nahrála. Ve městech byli stále k vidění jezdci na skútrech, kteří i v zimě šetří čas i peníze díky jednostopému pomocníkovi. Ale mokré a studené silnice přece jen vyžadují opatrnost. A tady se skvěle hodí tříkolka.

Quadro 350 D | foto: Matěj Oliva, skutrmania.czpro iDNES.cz

Quadro 350 D je italský stroj, který přišel na trh před rokem (momentálně se chystá jeho čtyřkolová varianta). Má jednoduchou přední nápravu, která pro naklánění využívá přepouštění oleje mezi písty u kol.

Fotogalerie

Stroj se chová jako běžný skútr, dokud nápravu pákou na palubní desce neuzamknete, pak se tříkolka nemůže naklánět a vy ji můžete pohodlně zaparkovat třeba ve svahu. Další výhodou je brzdový pedál, díky kterému můžete quadro řídit s řidičským průkazem skupiny B.

Pro zimní test jsme Quadro osadili pneumatikami Haydenau, které mají homologaci pro zimní provoz a můžete s nimi jezdit třeba i v Německu, kde jsou zimní pneumatiky povinné bez ohledu na počasí. A pro cestu do Německa jsme je také využili. Není totiž lepší zimní test než cesta na legendární motorkářský sraz Elefantentreffen u městečka Solla severně od Passau. Cesta z Prahy vede snad všemi typy silnic od dálnice na Strakonice až po horské silničky.

Může se hodit

Uvažujete o koupi skútru? Vyberte si ho na Automodul.cz.

Skútr byl kromě zimních pneumatik vybaven i vyhřívanými rukojeťmi, které značně zvyšují komfort na cestě. V kombinaci s velkou a širokou kapotáží a vysokým plexisklem je jízda na quadru velmi komfortní, a to i při maximální rychlosti 120 km/h. Dálniční přesuny však rozhodně nejsou to, proč si quadro pořídíte. Tím je bezesporu jistý a bezpečný provoz ve městě a na nekvalitním povrchu.

Quadro 350 D

Cestou nás čekaly dlažební kostky, mokrá silnice, sníh i zledovatělý povrch. S ničím nemá přední náprava problém. Dvě přední kola mají vynikající trakci a můžete se na ně vždy spolehnout. Náklon přední nápravy je 45 stupňů, což stačí i pro hodně sportovní jízdu. A když už to někde přeženete, přední náprava o kousek ujede a jakmile znovu najde přilnavý povrch, můžete pokračovat v jízdě. 

Stejné je to i při brzdění. Výrobci tříkolových skútrů zatím nedokážou na stroje instalovat systém ABS, ale on je vlastně tak trochu zbytečný. Skútr má propojené brzdy a i když to hodně přeženete a zablokujete přední nápravu, nic vážného se vám nestane. Skútr prostě zastaví, a to i na sněhu nebo zmrzlé cestě. Hledáte-li bezpečnou alternativu ke klasickému skútru, mělo by být Quadro ve vašem hledáčku. Cena tříkolky je 159 990 korun.

Sraz Elefantentreffen

Už před 58 lety se pár dobrodruhů se sajdkárami rozhodlo v zimě sejít v údolí u Solly a tehdy netušili, že tím založili jeden z největších kultů evropského motorkaření. Dnes do údolí dorazí každoročně okolo pěti tisíc nadšenců na motorkách a sajdkárách (čtyřkolky a auta do údolí nesmí a musí být odstaveny na parkovišti několik kilometrů od místa srazu).  V údolí pak kupodivu neprobíhá žádná komerční zábava. Vše je jen a pouze na účastnících srazu. Najdete tu jen malý stánek s občerstvením a jinak zhola nic. Tedy kromě balíků dřeva a slámy, které si můžete koupit u vchodu. Sraz nemá žádnou propagaci, pevný řád ani žádná lákadla a přesto je to jedna z nejzajímavějších a nejkultovnějších motorkářských akcí vůbec.

Autoři:




Nejčtenější

Rekonstrukce rally čtyřkolky Renault 12 Sinpar
VIDEO: Závodní kombík Renaultu znovu ožil

Před čtyřiceti lety, v lednu 1977, zvítězil s vozem Renault 12 Sinpar Jean-Claude Briavoine v rallye Abidžan - Nice. Letos byla dokončena důkladná rekonstrukce...  celý článek

Horch 750 Tourenwagen
Autofotka týdne: Nádherný veterán českého sběratele okouzlil v Německu

Horch 750 je pořádný kus auta, pod dlouhatánskou kapotou má rozvážně se převalující osmiválec podmanivého hlasu a k tomu nádhernou karoserii meziválečné...  celý článek

Brno Revival Mezi pavilony
OBRAZEM: Autodědečci závodí i když leje, je to náramná podívaná

Po dlouhých 50 letech se do areálu brněnského výstaviště vrátily historické závodní motocykly, formule a auta. Závody Brno Revival Mezi pavilony byly jedním z...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Za sledování telefonu na přechodu budou na Havaji rozdávat pokutu

Pokutu 99 dolarů (2 300 Kč) budou od října rozdávat úřady v hlavním městě amerického státu Havaj chodcům, kteří budou na silničních přechodech věnovat svoji...  celý článek

Nový Peugeot 308 dokazuje, že budoucnost dieselů je vše, jen ne růžová.
Peugeot 308 dokazuje, že budoucnost dieselů není růžová

Na podzim začne platit nová, přísnější emisní norma Euro 6c. Peugeot 308 ji po faceliftu splňuje jako první model na trhu v předstihu už nyní, navíc podle...  celý článek

Další z rubriky

Moderní dobu prozrazuje čirý světlomet.
První jízda na Jawě 350 OHC z Číny: mírný pokrok v mezích socialismu

Žádná motorka na silnici nepřitahuje tolik zájmu starších generací jako nová Jawa 350 OHC. Češi prostě Jawu stále milují a dotazy na cenu a původ motorky na...  celý článek

Nový model skútru Lambretta představený v italské padově
Autofotka týdne: Lambretta je zpátky, bývala slavnější než Vespa

Přesně 70 let po zahájení výroby skútrů se představila znovuzrozená italská značka Lambretta. Její skútry se po dlouhá desetiletí vyvážely do celého světa a v...  celý článek

Yamaha MT-07 Tracer
Cestovatelský speciál Yamaha MT-07 Tracer je klasické dvoukolové SUV

Jak to dopadne, když vezmeme drsného chlapíka z ulice a obaleného do kapot ho přinutíme nosit kufry? Kupodivu se zavazadly nešvihne zlostně do kouta. Právě...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.