Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Tříkolový skútr: jistota na dálnici i zimní cesty

  10:00aktualizováno  10:00
Letošní zima jedné stopě vyloženě nahrála. Ve městech byli stále k vidění jezdci na skútrech, kteří i v zimě šetří čas i peníze díky jednostopému pomocníkovi. Ale mokré a studené silnice přece jen vyžadují opatrnost. A tady se skvěle hodí tříkolka.

Quadro 350 D | foto: Matěj Oliva, skutrmania.czpro iDNES.cz

Quadro 350 D je italský stroj, který přišel na trh před rokem (momentálně se chystá jeho čtyřkolová varianta). Má jednoduchou přední nápravu, která pro naklánění využívá přepouštění oleje mezi písty u kol.

Fotogalerie

Stroj se chová jako běžný skútr, dokud nápravu pákou na palubní desce neuzamknete, pak se tříkolka nemůže naklánět a vy ji můžete pohodlně zaparkovat třeba ve svahu. Další výhodou je brzdový pedál, díky kterému můžete quadro řídit s řidičským průkazem skupiny B.

Pro zimní test jsme Quadro osadili pneumatikami Haydenau, které mají homologaci pro zimní provoz a můžete s nimi jezdit třeba i v Německu, kde jsou zimní pneumatiky povinné bez ohledu na počasí. A pro cestu do Německa jsme je také využili. Není totiž lepší zimní test než cesta na legendární motorkářský sraz Elefantentreffen u městečka Solla severně od Passau. Cesta z Prahy vede snad všemi typy silnic od dálnice na Strakonice až po horské silničky.

Může se hodit

Uvažujete o koupi skútru? Vyberte si ho na Automodul.cz.

Skútr byl kromě zimních pneumatik vybaven i vyhřívanými rukojeťmi, které značně zvyšují komfort na cestě. V kombinaci s velkou a širokou kapotáží a vysokým plexisklem je jízda na quadru velmi komfortní, a to i při maximální rychlosti 120 km/h. Dálniční přesuny však rozhodně nejsou to, proč si quadro pořídíte. Tím je bezesporu jistý a bezpečný provoz ve městě a na nekvalitním povrchu.

Quadro 350 D

Cestou nás čekaly dlažební kostky, mokrá silnice, sníh i zledovatělý povrch. S ničím nemá přední náprava problém. Dvě přední kola mají vynikající trakci a můžete se na ně vždy spolehnout. Náklon přední nápravy je 45 stupňů, což stačí i pro hodně sportovní jízdu. A když už to někde přeženete, přední náprava o kousek ujede a jakmile znovu najde přilnavý povrch, můžete pokračovat v jízdě. 

Stejné je to i při brzdění. Výrobci tříkolových skútrů zatím nedokážou na stroje instalovat systém ABS, ale on je vlastně tak trochu zbytečný. Skútr má propojené brzdy a i když to hodně přeženete a zablokujete přední nápravu, nic vážného se vám nestane. Skútr prostě zastaví, a to i na sněhu nebo zmrzlé cestě. Hledáte-li bezpečnou alternativu ke klasickému skútru, mělo by být Quadro ve vašem hledáčku. Cena tříkolky je 159 990 korun.

Sraz Elefantentreffen

Už před 58 lety se pár dobrodruhů se sajdkárami rozhodlo v zimě sejít v údolí u Solly a tehdy netušili, že tím založili jeden z největších kultů evropského motorkaření. Dnes do údolí dorazí každoročně okolo pěti tisíc nadšenců na motorkách a sajdkárách (čtyřkolky a auta do údolí nesmí a musí být odstaveny na parkovišti několik kilometrů od místa srazu).  V údolí pak kupodivu neprobíhá žádná komerční zábava. Vše je jen a pouze na účastnících srazu. Najdete tu jen malý stánek s občerstvením a jinak zhola nic. Tedy kromě balíků dřeva a slámy, které si můžete koupit u vchodu. Sraz nemá žádnou propagaci, pevný řád ani žádná lákadla a přesto je to jedna z nejzajímavějších a nejkultovnějších motorkářských akcí vůbec.

Autoři:




Nejčtenější

Mazda CX-5
Mazda CX-5 patří k nejpovedenějším SUV, ale v Praze tohle auto nechtějí

Tichý motor, živé reakce na plyn a kultivovaná lehkost při průjezdu zatáček – to je nová Mazda CX-5 v základním provedení s pohonem předních kol, které jsme...  celý článek

Walter de Silva
Číňané skupují evropské mozky. Teď mají kapitální úlovek

V Evropě jde do tuhého: nejsou lidi a nejen ve výrobě. V autoprůmyslu začíná být situace kritická, po každém, kdo vypadá, že by ho lepší podmínky dokázaly...  celý článek

Lotus 3-Eleven
Čínská automobilka Geely koupí značky Proton a Lotus

Čínský výrobce automobilů Zhejiang Geely Holding Group koupí 49,9 procenta akcií malajsijské automobilky Proton a 51 procent jejího dceřiného britského výrobce...  celý článek

Ilustrační snímek
Domácí rádce: Jak se rychle a zadarmo zbavit pneumatik

Kdo hodí ojetou pneumatiku do přírody, je barbar. Když už máte na to jezdit autem, máte jistě pár korun na likvidaci ojetých gum. Navíc nově existuje svozový...  celý článek

Montáž speciálního výfuku Akrapovič na Lamborghini Huracán
Od června začínají pokuty za úpravy aut, servis je musí majiteli hlásit

Od června vstoupí v platnost novela zákona o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích. Její součástí je povinnost autoservisů oznámit majiteli při...  celý článek

Další z rubriky

Zakladatel značky ESO Jaroslav Simandl se narodil před sto deseti lety, 24....
ESO byla světová motocyklová značka navzdory Únoru 1948

Motocyklové ESO, později známé jako Jawa Divišov, získalo bezpočet světových titulů na krátké, dlouhé i ledové ploché dráze. Továrna ovšem vyráběla i špičkové...  celý článek

Triumph Bonneville Street Cup
Žlutý sršeň Triumph Street Cup ponouká k lumpárnám

Tradiční výrobce motocyklů z Velké Británie poslal do světa další hodně nabroušený café-racer. Triumph Street Cup je jedním ze strojů rozvinuté rodiny mašin se...  celý článek

BMW NineT Racer
Tak má vypadat retro. Superbike BMW je syrový drsňák ze stroje času

Každá sportovní motorka má dnes pět počítačů, osm asistenčních systémů a její nastavení je složité jako instalace nového počítače. Proto je stále populárnější...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.