Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Tříkolový skútr: jistota na dálnici i zimní cesty

  10:00aktualizováno  10:00
Letošní zima jedné stopě vyloženě nahrála. Ve městech byli stále k vidění jezdci na skútrech, kteří i v zimě šetří čas i peníze díky jednostopému pomocníkovi. Ale mokré a studené silnice přece jen vyžadují opatrnost. A tady se skvěle hodí tříkolka.

Quadro 350 D | foto: Matěj Oliva, skutrmania.czpro iDNES.cz

Quadro 350 D je italský stroj, který přišel na trh před rokem (momentálně se chystá jeho čtyřkolová varianta). Má jednoduchou přední nápravu, která pro naklánění využívá přepouštění oleje mezi písty u kol.

Fotogalerie

Stroj se chová jako běžný skútr, dokud nápravu pákou na palubní desce neuzamknete, pak se tříkolka nemůže naklánět a vy ji můžete pohodlně zaparkovat třeba ve svahu. Další výhodou je brzdový pedál, díky kterému můžete quadro řídit s řidičským průkazem skupiny B.

Pro zimní test jsme Quadro osadili pneumatikami Haydenau, které mají homologaci pro zimní provoz a můžete s nimi jezdit třeba i v Německu, kde jsou zimní pneumatiky povinné bez ohledu na počasí. A pro cestu do Německa jsme je také využili. Není totiž lepší zimní test než cesta na legendární motorkářský sraz Elefantentreffen u městečka Solla severně od Passau. Cesta z Prahy vede snad všemi typy silnic od dálnice na Strakonice až po horské silničky.

Může se hodit

Uvažujete o koupi skútru? Vyberte si ho na Automodul.cz.

Skútr byl kromě zimních pneumatik vybaven i vyhřívanými rukojeťmi, které značně zvyšují komfort na cestě. V kombinaci s velkou a širokou kapotáží a vysokým plexisklem je jízda na quadru velmi komfortní, a to i při maximální rychlosti 120 km/h. Dálniční přesuny však rozhodně nejsou to, proč si quadro pořídíte. Tím je bezesporu jistý a bezpečný provoz ve městě a na nekvalitním povrchu.

Quadro 350 D

Cestou nás čekaly dlažební kostky, mokrá silnice, sníh i zledovatělý povrch. S ničím nemá přední náprava problém. Dvě přední kola mají vynikající trakci a můžete se na ně vždy spolehnout. Náklon přední nápravy je 45 stupňů, což stačí i pro hodně sportovní jízdu. A když už to někde přeženete, přední náprava o kousek ujede a jakmile znovu najde přilnavý povrch, můžete pokračovat v jízdě. 

Stejné je to i při brzdění. Výrobci tříkolových skútrů zatím nedokážou na stroje instalovat systém ABS, ale on je vlastně tak trochu zbytečný. Skútr má propojené brzdy a i když to hodně přeženete a zablokujete přední nápravu, nic vážného se vám nestane. Skútr prostě zastaví, a to i na sněhu nebo zmrzlé cestě. Hledáte-li bezpečnou alternativu ke klasickému skútru, mělo by být Quadro ve vašem hledáčku. Cena tříkolky je 159 990 korun.

Sraz Elefantentreffen

Už před 58 lety se pár dobrodruhů se sajdkárami rozhodlo v zimě sejít v údolí u Solly a tehdy netušili, že tím založili jeden z největších kultů evropského motorkaření. Dnes do údolí dorazí každoročně okolo pěti tisíc nadšenců na motorkách a sajdkárách (čtyřkolky a auta do údolí nesmí a musí být odstaveny na parkovišti několik kilometrů od místa srazu).  V údolí pak kupodivu neprobíhá žádná komerční zábava. Vše je jen a pouze na účastnících srazu. Najdete tu jen malý stánek s občerstvením a jinak zhola nic. Tedy kromě balíků dřeva a slámy, které si můžete koupit u vchodu. Sraz nemá žádnou propagaci, pevný řád ani žádná lákadla a přesto je to jedna z nejzajímavějších a nejkultovnějších motorkářských akcí vůbec.

Autoři:






Nejčtenější

Výrobní linka automobilky Volkswagen ve Wolfsburgu.
Korejci dál dusí VW za dieselgate. Rekordně pokutovali klamavou reklamu

Jihokorejský regulační úřad FTC se rozhodl vyměřit německé automobilce Volkswagen rekordní pokutu 37,3 miliardy wonů, v přepočtu zhruba 800 milionů korun, za...  celý článek

Čínská kopie modelu Jawa 250 se jmenuje Xingfu
Bizar na dvou kolech: čínská jawa, sovětské BMW a skútr od Harleye

V historii motocyklů a skútrů existuje řada modelů, u kterých ani skalní znalci motocyklů na první pohled nemají šanci uhádnout značku a výrobce...  celý článek

Trekka, novozélandský automobil na podvozku Škody Octavia
První a jediné novozélandské auto byla před 50 lety terénní škodovka

Na vzniku jediného sériově vyráběného novozélandského automobilu měla velkou zásluhu mladoboleslavská Škodovka. Ač tento vůz nebyl vyráběn v množstvích...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.