Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Třístovkou bez ABS: Noble M600

  11:35aktualizováno  11:35
Malý britský výrobce sportovních vozů Noble připravil svůj nejrychlejší model. Novinka M600 díky dvojitě přeplňovanému osmiválci od Volva vysoce přesahuje třísetkilometrovou rychlost.

Noble M600 | foto: Noble

Nový model M600 má být podle výrobce určen pro řidiče, kteří si chtějí plnými doušky vychutnat radost z jízdy. Ve výbavě tak chybí stabilizační systém i ABS. K dispozici jsou pouze posilovače řízení a brzd, ty jsou však nastaveny tak, aby řízení neztratilo ten správný náboj.

Noble M600

Nechybí kontrola trakce. Ta je však pro opravdové mistry volantu vypínatelná. Vypnutí se provádí efektním přepínačem, který pochází ze stíhačky Tornado. V případě stíhačky slouží ovladač k odpalování raket.

Díky podvozku a rámu vyrobenému z ocelových trubek a karoserii z uhlíkových vláken se může Noble M600 pochlubit nízkou hmotností 1 275 kilogramů. Nízká hmotnost pak ve spojení s výkonným motorem zaručuje skvělé výkonové parametry.

Noble M600

K pohonu slouží osmiválec o objemu 4,4 litru, který je přeplňovaný dvěma turbodmychadly Garrett. Vidlicový osmiválec pocházející od Volva dokáže s lehkým vozem pořádně zacvičit. Na stovku britský supersport vystřelí za tři sekundy, na 160 km/h za 6,5 sekundy. Maximální rychlost dosahuje závratných 362 km/h.

Rozložení hmotnosti mezi přední a zadní nápravu je v poměru 40:60. Přední kola jsou devatenáctipalcová, ta zadní potom dvacetipalcová. Nový model od Noble používá pneumatiky Michelin Pilot Sport. Převodovka Graziano je manuální. Řazení pádly pod volantem se podle výrobce k charakteru vozu nehodí.

Nové Noble M600 se poprvé veřejnosti představí na akci Goodwoodu Revival, která se koná od 19. do 21. září. Výroba začne na podzim, do prodeje se nový supersport dostane v listopadu. Cena by se měla pohybovat okolo 200 000 liber, tedy v přepočtu okolo šesti milionů korun.

Autoři:




Nejčtenější

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Další z rubriky

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Rolls-Royce Phantom
Smekněte, jeho výsost Phantom přijíždí. Nový rolls je chrám ticha

Když se ten antický chrám masky chladiče z ručně leštěné oceli, za kterou se diskrétně převaluje dvanáctiválec, valí bulvárem, ulice ztichne. Být designérem...  celý článek

Rolls-Royce Bespoke Sweptail
Nejdražší auto světa stojí 300 milionů. Rolls ho stavěl čtyři roky

Kdo byl před půlstoletím anebo ještě dřív přebohatý pan továrník a měl vkus a úroveň, nechal se vozit v autě, které postavil nějaký slavný karosář. Byla to...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.