Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Triumph Bobber se právě představil, jako jediní z Česka jsme ho projeli

  14:30aktualizováno  14:30
Motorkářský svět je z něj nadšený. Nádherný moderní klasik Triumph Bonneville Bobber 2017 se právě představil světu. Jako jediní z ČR jsme měli příležitost jej v předpremiéře i osedlat.

Motorka zcela nové koncepce ve svém vzhledu vychází ze střídmě řezaných mašin vzniklých těsně po druhé světové válce. V honbě za sportovními úspěchy a maximálním odlehčením bylo odhozeno vše zbytečné. Někdy opravdu zbytečné, někdy jenom zdánlivě. Například zadní blatník si svou cestu zpět našel. Ovšem v radikálně zkrácené podobě. Naproti tomu přední světlomet, pokud zůstal, byl minimalizován stejně jako přední blatník nebo podsedlový prostor.

Novodobý Bobber z Hinckley svým vzhledem absolutně navazuje na tradici svých poválečných předků. Jeho základem je řadový dvouválec známý například z modelu Bonneville T120 nebo Thruxton R. Hodnota krouticího momentu i výkonu byly posunuty do ještě nižšího spektra otáček. Mimo jiné i díky speciálnímu vzduchovému filtru, který byl rozdělen na dvě samostatné části.

Triumph Bonneville Bobber

Bonneville Bobber má větší rozvor než jeho příbuzný T120. To umožnilo jeho siluetu snížit na minimum. Před rovnými řídítky je jediný kulatý přístroj s retro bronzovým ciferníkem. V jeho spodní části je asi jediná úlitba moderní době, LCD displej, který zobrazuje zařazený rychlostní stupeň, stav paliva v nádrži, počet ujetých kilometrů nebo například zvolený režim odezvy plynu. Ty jsou k dispozici dva: ROAD a RAIN pro případ deštivého počasí. Rain je ale trochu příliš ostražitý a odezva plynové rukojeti ride-by-wire je pod jeho taktovkou hodně tupá. Kromě toho lze ještě ovlivnit například kontrolu trakce nebo brzdového asistenta ABS.

Na proudnicovou nádrž navazuje jediné hluboko probrané sedlo. Kromě toho, že pod sebou šikovně ukrývá zadní centrální pružící jednotku, má ještě jednu malou zvláštnost. Po uvolnění šroubu, který jej upevňuje k rámu, lze sedlo po rámu „svézt“ ještě níže a dát tak jízdě zcela jinou dimenzi. A protože v téhle poloze by jezdec již mohl mít potíže se sledováním budíku, dá se přístrojová deska jednoduše přizvednout. Složí k tomu klasický rychloupínák, který najdete třeba pod sedlem na kole.

Fotogalerie

Přísně tajné

Na utajeném místě v Británii usedám do hlubokého sedla a dvouválec pode mnou se rozduní krátkými koncovkami. Zvuk motoru sám o sobě vyvolává respekt okolí a naplňuje jezdce vlnou pohody. Jednička precizně a bezhlučně zapadá jako švýcarský hodinový strojek a pomalu uvolňuji páčku spojky. Přesto, že je ovládaná klasickým lankem, má příjemný měkký chod.

Bobber zabere mohutným koruťákem a v mžiku mám za sebou první krátkou rovinku. Blíží se pasáž se zatáčkami. Opatrně vezmu za brzdu. Odezva je přirozená, její nástup plynulý, ale účinek rázný. Šup dolů o dva kvalty a triumph se nese dlouhým obloukem. Následuje série utažených vlásenek, kde stupačky poprvé potkají silnici. Po výjezdu na předlouhou rovinu sypu rychlosti nahoru a zabořím se do sedla jak to jen jde. Mám ho ve spodní poloze a přilehnu tu nekonečně dlouhou nádrž. Nápor větru zesiluje a ručička na budíku skotačí kolem sto šedesátky. Ono by to ještě asi šlo, ale o tomhle jízda na bobberu fakt není.

Triumph Bonneville Bobber

Loučení je kruté, ale na startu testovací dráhy stojí fronta kolegů. Dělám, že je nevidím a opíšu alespoň ještě jedno malé kolečko navíc. Bobber na rozloučenou škrtne stupačkou o asfalt a blikne zadní ledkovou lampou.

Triumph kromě zvláštní kolekce oblečení nabízí ke klasikovi ještě širokou škálu volitelného příslušenství která čítá téměř sto padesát položek. Jedním z hodně zajímavých doplňků, který jistě vyvolá množství diskusí, jsou vysoká řídítka ve stylu „ape hanger“ odkazující na éru prvních chopperů. Posaz na takto upraveném bobberu má samozřejmě svá specifika, ale své příznivce si určitě najde.

Křišťálová Lupa 2016
Autoři:




Nejčtenější

Opel Insignia
Nová insignia v testu: velký opel nabídne náramné svezení

Evropská komise před pár dny schválila převzetí Opelu koncernem PSA. A Francouzi si mnou ruce, v insignii dostali skvělé auto, které je rovnocenným konkurentem...  celý článek

Lochkovský tunel je součást jižní části Pražského okruhu. (Ilustrační snímek)
Jízda v tunelu: Pětina řidičů zápasí s úzkostí a řídí nepředvídatelně

Síť evropských dálnic je protkaná tisícovkami tunelů. Podle expertů nehrozí v tunelu vyšší riziko nehody, nezbytné je ovšem striktní dodržování rychlostních...  celý článek

Rolls-Royce Phantom
Smekněte, jeho výsost Phantom přijíždí. Nový rolls je chrám ticha

Když se ten antický chrám masky chladiče z ručně leštěné oceli, za kterou se diskrétně převaluje dvanáctiválec, valí bulvárem, ulice ztichne. Být designérem...  celý článek

Herec David Matásek a jeho vespa
David Matásek je milovník vos. Každý rok jede přes Alpy do Itálie

Pokud z rovna nechumelí, potkáte ho v Praze v sedle žlutého skútru. Populární herec David Matásek je pravověrný vespař. A každé léto osedlá svou „vosu“...  celý článek

Rolls-Royce VISION NEXT 100 (103EX)
Británie od roku 2040 zakáže prodej benzinových a naftových aut

Britská vláda chce od roku 2040 zakázat prodej aut s benzinovým či naftovým motorem. V té době už by měly být všechny vozy na britských silnicích plně...  celý článek

Další z rubriky

Kulatý světlomet s klasickými proporcemi je nabitý moderními technologiemi.
Parádní výlet do 70. let. Honda CB1100RS je retro se vším všudy

Před několika lety jsem protáhl po jižních Čechách neoretro CB100EX. Byla to velká paráda a kdekoli jsem zastavil, sklízel jsem komplimenty za pěknou motorku....  celý článek

František Šťastný na Grand Prix Československa v roce 1958
Lepšího závodníka Česko nemělo. Frantovi Šťastnému by bylo devadesát

V listopadu letošního roku uplyne 90 let od narození českého motocyklového závodníka století, Františka Šťastného. Pamětníci a motorističtí fanoušci si však...  celý článek

Moto Morini Corsaro Veloce 1200
Nic pro slečinky: italský korzár je posel pekla

Na konci 50. let minulého věku opustil dílny italského konstruktéra Alfonsa Moriniho první stroj nesoucí drsné označení Corsaro. Tehdy to byl scrambler s...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.