Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Novinky pro octavii: extravagantní přední světla a litrový tříválec

  10:48aktualizováno  10:48
Nejdůležitější model Škody je v třetí generaci na trhu čtvrtým rokem, do prodeje vstoupila na začátku roku 2013. Octavia je tedy v půlce životního cyklu a blíží se čas změn, facelift bude podle informací ze zákulisí velmi odvážný.

Detail světla mercedesu třídy E | foto: Daimler

Octavia je ikona značky prohlásil nový šéf Škody Bernhard Maier. Designéři vedení Jozefem Kabaněm se ale odhodlali k odvážnému kroku, který dokázali prosadit i u vedení automobilky. Umírněnou eleganci a střídmost asi nejdůležitějšího modelu značky okoření velmi extravagantně tvarovanou přídi s dělenými světly.

Mercedes třídy E

Mercedes třídy E

Podle zdroje iDNES.cz jsou velmi podobná těm na Mercedesu třídy E předchozí generace. Dá se tedy očekávat, že stejně jako u předchozí (druhé) generace octavie bude vzhled faceliftu publikum silně polarizovat.

Dvojitá přední světla ostatně dostane i nový přírůstek do modelové řady Škody, velké SUV, které se prozatím prezentuje v podobě konceptu VisionS - více zde. Nekonvenční pojedí předních světel se tedy pravděpodobně stane novým poznávacím znakem škodovek.

Fotogalerie

Nebude to ovšem jediná významná změna pro octavii. Možná ještě před podzimním faceliftem, který se pravděpodobně představí na autosalonu v Paříži, by mělo přijít na převratnou změnu pod kapotou. Octavia má totiž poprvé v historii dostat tříválec. Bude to litrový benzinový přeplňovaný motor 1,0 TSI, který nahradí silnější provedení čtyřválcového motoru 1,2 TSI (81 kW a 175 Nm). Spekuluje se ovšem, že čtyřválec v základní verzi se 63 kilowatty v ceníku zůstane a bude i nadále tvořit základ nabídky octavie.

Motor 1,0 TSI

Motor 1,0 TSI

Litr s výkonem 85 kW a maximem točivého momentu 200 Nm má mít o nějaký půllitr nižší tabulkovou spotřebu oproti podobně výkonné dvanáctistovce.

Motor známý z VW Polo, Audi A1 nebo Seatu Ibiza by si měl s velkou octavií poradit, prokazuje to už pod kapotou VW Golf v úsporné verzi BlueMotion, což je technicky téměř identické auto jako octavia. Český model má i přes delší karoserii podle tabulek jen o dvacet kilo vyšší hmotnost. Podle neoficiálních zpráv se má litrový tříválec dostat do octavie už na jaře, na přelomu května a června. Paradoxní je, že tento motor dostane octavia dřív než fabia, pro kterou je určitě vhodnější.

V octavii bude motor spojený s šestistupňovým manuálem nebo za příplatek se sedmistupňovou dvouspojkovou automatickou převodovkou DSG.





Nejčtenější

Turbodiesel Renault 1,6 Energy dCi 160
Dieselgate: Německo i ČR brzdí reformu kolem emisí aut

Německo, ale i další země včetně České republiky, brzdí sérii evropských reforem, které mají zabránit opakování skandálu s emisemi naftových aut. Napsal to...  celý článek

Autosalon Šanghaj 2017
Kdysi slavná britská značka MG zkusí Evropě nabídnout auta z Číny

Šanghaj (Od zpravodaje iDNES.cz) SAIC, třetí z pětice nejsilnějších čínských automobilek, se chystá v roce 2019 vydat do Evropy. Je to také trochu „plán B“. Původně mířili Číňané do USA, ale...  celý článek

Řidičce na dálnici D46 za jízdy upadlo kolo. Vůz poté dostal smyk, na silnici...
Pokud vám v servisu zničili auto, o náhradu škody se ozvěte hned

V pneuservisech mají napilno a hromadně mění zimní gumy za letní. Při vysokém nasazení se může stát, že kola správně neutáhnou. Uvolněné kolo poškodí vůz, v...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Typologie řidičů: Jste hujer, kšiltovkář, nebo vybržďovač?

V ranní koloně možná máte pocit, že vás obklopují jen samí osli a pakoně. Takový přístup k typologii šoférů je však silně nevědecký, byť možná pochopitelný. S...  celý článek

VIDEO: Kalina je lada pro 21. století. K vidění je v Bratislavě
VIDEO: Vesta je lada pro 21. století. K vidění je v Bratislavě

Lada, to už nejsou automobilové fosilie starší než dnešní Rusko. Postarší modely sice najdeme v nabídce AvtoVAZU stále, ale nový management uvádí značku do 21....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.