Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Základem pro škody je definitivně tříválec, 1,2 TSI zůstává jen v Yetim

  14:18aktualizováno  14:18
Nejžádanější motory pro fabie a rapidy už zákazníci neobjednají. Od pondělí tohoto týdne (13. března) vypadly z objednávkového systému Škody motory 1,2 TSI. Čtyřválcový agregát nahradil tříválec 1,0 TSI s výkonem 85 kW.

„Vozy s tímto motorem už do výroby objednat nejde,“ potvrzuje Radek Donner z pražského dealerství Škody NH Car. Oblíbený čtyřválcový přeplňovaný motor vybavený systémem přímého vstřikování paliva vytlačil z nabídky stejně vybavený tříválec 1,0 TSI, který se v únoru začal vyrábět v Mladé Boleslavi. Ten je tak novým stěžejním motorem pro rapid a fabii (úplným základem je pro ni litrový atmosferický motor 1,0 MPI s velmi malým podílem prodejů). Škoda Fabia dostala „turbolitr“ premiérově na právě probíhajícím autosalonu v Ženevě, litrový tříválec je ovšem k mání už od loňského roku i do octavie.

„Z uživatelského hlediska potíž nebude, obecně ovšem popularita tříválců není taková jako čtyřválců,“ komentuje Donner. Tříválec si bez potíží poradí i s velkým vozem jako je octavia (test zde), některým uživatelům ovšem nemusí vyhovovat zvukový projev motoru.

Fotogalerie

„V našem případě dvanáctistovky dominovaly v prodejích u rapidu i fabie,“ dodává Donner. Motor 1,2 TSI byl v nabídce ve výkonových verzích se 66 a 81 kilowatty. Pro fabii je litrové TSI opět k mání ve dvou výkonových provedeních. Slabší má 70 kW (95 k), je tedy silnější než původní čtyřválec se 66 kilowatty. Točivý moment nového tříválce je 160 Nm stejně jako u původního 1,2 TSI.

Silnější verze 1,0 TSI má 81 kW (110 k), má tedy stejný výkon jako předchozí čtyřválec, ze 175 na 200 Nm ovšem narostl točivý moment. V octavii má tento motor 85 kW a 200 Nm.

Pro ty, kdo tříválec vysloveně nechtějí, je řešením hledat mezi už vyrobenými vozy, které jsou u dealerů. „Skladových aut je nyní relativně dost,“ uzavírá Donner.

Čtyřválec 1,2 TSI zůstává v nabídce jen u modelu Yeti, který čeká posledních několik měsíců kariéry, než ho na podzim nahradí nová generace. V tomto případě jde především o vozy edice Trumf, které se vyrábí v továrně GAZ Group v ruském Nižním Novgorodu, produkce yetiho z kvasinské továrny na Rychnovsku je už téměř vyprodaná.

Zavádět tříválcové motory ve velkém nutí automobilky okolnosti, především tlak na neustálé snižování spotřeby a emisí. Tříválce jsou totiž dnešní požadavky schopny snáze splnit a tím umožňují výrobcům poprat se s nepříznivými předpisy. Škoda udává u nových motorů o pár decilitrů nižší hodnoty tabulkové spotřeby.

Tříválce jsou jasnou cestou, jak poměrně snadno snížit spotřebu (alespoň tu normovanou). Více o tříválcích čtěte zde

V kombinaci s přeplňováním jsou tak prakticky mantrou současného downsizingu, tedy snižování objemů, situace se ovšem začíná měnit (více čtěte zde).





Nejčtenější

Autosalon Šanghaj 2017
OBRAZEM: Čínská auta budoucnosti už nejsou k smíchu, učí se od Evropy

Šanghaj (Od zpravodaje iDNES.cz) Ještě před pár lety byly čínské autosalony přehlídkou bizarností. Dnes je Šanghaj jednou z nejdůležitějších autopřehlídek vůbec. Domácí výrobci získávají na...  celý článek

Neposuzujte ojetiny jen podle stavu tachometru.
Neposuzujte ojetiny jen podle stavu tachometru.

Stočené kilometry se staly díky časté medializaci největším strašákem motoristů při koupi ojetiny. Téměř to vypadá, že jiné problémy a rizika při koupi ojetiny...  celý článek

Příbramská Svatá hora zažila šok. Sjely se k ní desítky vozů Porsche
VIDEO: Svatá Hora u Příbrami zažila burácení motorů Porsche

Svatá Hora u Příbrami patřila poslední sobotu v dubnu autům. Sraz si tu dali příznivci legendární značky Porsche. V Porsche klubu 108 jsou majitelé hlavně...  celý článek

Škoda Yeti.
Britský ministr žádá náhrady pro majitele škodovek s vadným softwarem

Britský ministr dopravy Chris Grayling požaduje kompenzace pro zákazníky, kteří si v Británii koupili vozy značky Škoda se softwarem manipulujícím s hodnotami...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Typologie řidičů: Jste hujer, kšiltovkář, nebo vybržďovač?

V ranní koloně možná máte pocit, že vás obklopují jen samí osli a pakoně. Takový přístup k typologii šoférů je však silně nevědecký, byť možná pochopitelný. S...  celý článek

Další z rubriky

Autosalon Šanghaj 2017
Kdysi slavná britská značka MG zkusí Evropě nabídnout auta z Číny

Šanghaj (Od zpravodaje iDNES.cz) SAIC, třetí z pětice nejsilnějších čínských automobilek, se chystá v roce 2019 vydat do Evropy. Je to také trochu „plán B“. Původně mířili Číňané do USA, ale...  celý článek

Autosalon Šanghaj 2017
OBRAZEM: Čínská auta budoucnosti už nejsou k smíchu, učí se od Evropy

Šanghaj (Od zpravodaje iDNES.cz) Ještě před pár lety byly čínské autosalony přehlídkou bizarností. Dnes je Šanghaj jednou z nejdůležitějších autopřehlídek vůbec. Domácí výrobci získávají na...  celý článek

VIDEO: Kalina je lada pro 21. století. K vidění je v Bratislavě
VIDEO: Vesta je lada pro 21. století. K vidění je v Bratislavě

Lada, to už nejsou automobilové fosilie starší než dnešní Rusko. Postarší modely sice najdeme v nabídce AvtoVAZU stále, ale nový management uvádí značku do 21....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.