Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Trixx: další městské vozítko

  13:56aktualizováno  13:56
Automobilka Opel představí na autosalonu v Ženevě koncept městského mini automobilu s názvem Trixx. Vůz pojme až tři dospělé osoby a jedno dítě, nebo jej lze snadno proměnit na jednomístný automobil s nečekaně velkým nákladovým prostorem.
Opel Trixx

Opel Trixx - Dveře v zádi vozu nenajdeme. Je tam však zásuvka, která slouží pro přepravu těžkých nebo zamazaných zavazadel. | foto: Opel

Opel Trixx je dlouhý 3,04 m, široký 1,66 m a vysoký 1,57 m. Přístup do interiéru vozu je řešen třemi rozměrnými dveřmi na pantografových závěsech s elektrickým ovládáním.

Dvoje dveře jsou v pravém boku automobilu, jedny na straně řidiče. Vůz nemá žádné dveře v zádi karoserie.

Sedadlo předního spolujezdce se dá snadno překlopit dopředu, zadní sedadlo jde také sklopit. V jednomístné variantě nabídne Trixx přepravní prostor o objemu 890 litrů.

Navíc lze využít zásuvku v zádi vozu, která slouží pro přepravu těžkých nebo zamazaných zavazadel. Posuvná zadní polovina střešního okna zase umožňuje přepravu delších předmětů ve vertikální pozici.

Zadní sedačka jde dofukovat vzduchem pomocí malého palubního kompresoru. Pro přepravu dítěte je připravena vyklápěcí dětská sedačka za sedadlem řidiče.

Pohon předních kol malého konceptu zajišťuje přeplňovaný vznětový motor o objemu 1,3 litru a výkonu 51 kW (70 koní), který jsme nedávno testovali v modelu Corsa.

"Koncept Trixx je zhmotněním našich představ o inovativním, ultrakompaktním automobilu třímetrové délky, který by byl vybavený moderními technologiemi, vynikal by atraktivním designem a díky promyšlenému řešení interiéru by se dokázal vypořádat s nejrozmanitějšími přepravními požadavky," říká Martin Smith, šéfdesigner automobilky Opel.

Autoři:




Nejčtenější

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Další z rubriky

Citroën C3 Aircross
Budoucnost Citroënu: Řada modelů skončí bez náhrady, přibudou SUV

Francouzskou značku čeká v následujících letech doslova zemětřesení. Některé modely skončí bez přímého nástupce, naopak i Citroën naskočí na trend populárních...  celý článek

Audi A8 při světové premiéře v Barceloně
Nové Audi A8 je nejmodernější auto světa, už jsme v něm seděli

Auto pro pány ředitele, prezidenty, celebrity - Audi A8 je výstavní skříň moderních technologií německé značky. Model patřící společně s BMW řady 7 a...  celý článek

Volkswagen Polo
Nový VW Polo je venku, rovnou i jako 200koňové GTI

Dvě stovky koní měl před deseti lety Volkswagen Golf GTI, teď má stejný výkon o třídu menší model Polo. Druhý nejdůležitější model německé značky (právě po...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.