Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Trpaslíci v novém: Suzuki Swift a Chevrolet Matiz

  17:40aktualizováno  17:40
Pařížský autosalon poctily svou přítomností i dvě velké novinky z kategorie malých aut. Suzuki Swift a Matiz, dnes už se pyšnící příjmením Chevrolet, hrají v motoristicky rozvinutých zemích úlohu "nákupní tašky" vhodné nanejvýš ještě k pojížďkám po městě.

V našich zeměpisných šířkách jsou s nimi naopak celé rodiny schopné podnikat nejroztodivnější 
eskamotérské kousky - mnohdy totiž zastupují dospělé rodinné auto.

Matiz se prozatím přestavil jako studie M3X, odmyslíme-li si prvky luxusní výbavy, jako prosklenou střechu, litá kola nebo chromové doplňky, uvidíme nového malého Chevroleta. Suzuki Swift se naopak pochlubil v plné parádě, právě takhle bude pomrkávat na kupce v autosalonech.

Suzuki Swift: městský sportovec
Malé Suzuki, které po předlouho vyráběném předchůdci zdědilo jen jméno, bude pravděpodobně aspirovat na titul nejpohlednějšího auta letošního autosalonu v Paříži. Obliny, veselá tvářička, dynamické proporce, sportovní švih - swiftu nechybí nic z toho, co chtějí dnešní zákazníci vidět na moderním malém autě.

Swift je auto postavené přesně podle gusta evropského řidiče, vyrábět se bude v Maďarsku a do prodeje se dostane na jaře roku 2005.

"Pachatel se vrací na místo činu"
Přesně před dvěma lety se na autosalonu nad Seinou představil na stánku Suzuki prototyp pojmenovaný Concept S, ze kterého nový swift vychází.

Do délky auto narostlo na 3,7 metru, do šířky má 1,7 metru. Na výšku měří přesně metr a půl, rozvor je pak 2,4 metru. Na výběr bude ze tří a pětidveřové verze. Třídveřová bude čtyř, pětidveřová pak pětimístná. S sebou cestující poberou 213 litrů zavazadel, pojedou-li ve dvou odvezou až 562 litrů. Zadní sedadlo je dělené 2:3.

Ve výbavě nebude chybět ABS, připlatit bude možné až za šest airbagů. Potěší i bezklíčkové odemykání a startování (za příplatek), které prozatím znají pouze auta vyšších tříd.

Nabídka motorů obsáhne dvě benzinové jednotky a jeden turbodiesel. Na nejnižším stupínku bude stát "třináctistovka" 1,3 litru s 91 koňmi výkonu (67 kW) a 114 Nm maximálního kroutícího momentu.

Naftový motor má objem 1,3 litru a nabídne maximální výkon 69 koní (51 kW). Maximální kroutící moment je 170 Nm

Vrcholem nabídky pak bude agregát 1,5 litru 102 koní (75 kW), 133 Nm, se kterým bude swift uhánět až 185 km/h. Motory budou standardně spřaženy s pětistupňovou manuální převodovkou, připlatit bude možné v případě 1,3 za robotizovanou sekvenční a u 1,5 za plně automatickou převodovku.

Na místo letitého swiftu, který přežíval ve výrobě především díky velmi příznivé ceně, nastupuje auto, které je dále o mnohem více než o jednu generaci.

Původní matiz vychází ze studie italského karosáře Giugiara. Projekt ekologicky příznivého hybridního vozidla pro mladé pojmenovaného Lucciola (italsky světluška) pochází z let 1992/1993.

Bohužel ekologická stránka projektu počátkem 90. let "nebyla na pořadu dne". Oblé tvary jednoprostorové, v případě "světlušky" třídveřové, karoserie se však zalíbily korejské automobilce a kabát pro Daewoo Matiz byl na světě.

Revoluce "Chevrolet" - Matiz M3X
Značka, pod kterou si představujeme obrovský koráb brázdící nekonečně dlouhé a rovné americké dálnice nebo čístokrevný "sporťák" corvette, jako by se na malinkého matize ani moc nehodila. Jedno z nejmenších a nejlevnějších aut na našem trhu změnilo jméno a začátkem příštího roku změní i podobu.

Prototyp Chevroletu Matiz se v Paříži představil pod jménem M3X. Klasické tvary matizů, které potkáváme na silnicích, nový chevrolet neopustil, jsou jen o něco ráznější, vytříbenější a modernejší.

Revolucí prošel kromě jména i interiér. Je ovšem otázkou, objeví-li se dvoubarevná přístrojová deska s kapličkou přístrojů uprostřed také v sériovém provedení nového matize. I nadále bude matiz pouze čtyřmístný.

Formát auta zůstal nezměněný, miniaturní rozměry vybízející ke skotačení v ulicích měst jsou: 3,5 x 1,5 x 1,5 (d x š x v). Rozvor je 2,35 metru.

Pařížský M3X má, jak se na "lva autosalonů" sluší a patří, prosklenou střechu, kožený interiér, satelitní navigaci, nebo litá kola. Za pozornost stojí i přední světla složená z LED diod a směrovky v zrcátkách.

Automobilka prozatím uveřejnila informace o jediném motoru. Bude to 47 kilowattový (63 koní) "litr", známý ze stávajícího matize.

Interiér Suzuki Swift

Suzuki Swift: Třídveřová verze bude čtyř, pětidveřová pak pětimístná.

Suzuki Swift

Suzuki Swift Super 1600

Přístrojová deska Suzuki Swift

Suzuki Swift

Přístrojová deska Chevroletu Matiz

Přístrojová deska Chevroletu Matiz

Chevrolet Matiz

Chevrolet Matiz

Chevrolet Matiz

Chevrolet Matiz

Chevrolet Matiz

Chevrolet Matiz

Chevrolet Matiz

Chevrolet Matiz

Suzuki Swift

Suzuki Swift

Suzuki Swift

Suzuki Swift

Suzuki Swift

Autoři: ,




Nejčtenější

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Další z rubriky

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Volkswagen Polo
Nový VW Polo je venku, rovnou i jako 200koňové GTI

Dvě stovky koní měl před deseti lety Volkswagen Golf GTI, teď má stejný výkon o třídu menší model Polo. Druhý nejdůležitější model německé značky (právě po...  celý článek

Dacia Sandero Stepway
O dacie je zájem, čeká se na ně až půl roku. Letos přijede nový duster

Co chystá Dacia? Letos nový Duster a dočkáme se jeho menší verze v podobě malého crossoveru.  celý článek

Mercedes Třída E 3,0 350d AMG...
Mercedes Třída E 3,0 350d AMG...

r.v. 2016, naj. 15 000 km, diesel
1 352 150 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.