Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Tryskomotokára je na stovce za 2,88 sekundy

aktualizováno 
Puristický sporťák, na kterém je jen to nejnezbytnější a střecha je zhýralost ničící požitek z jízdy a zvyšující hmotnost, se dočkal dalšího nekompromisního pokračovatele. Caterham Seven R500 Superlight - už jméno naznačuje, že hlavním úkolem byl boj s kilogramy.

Caterham Seven R500 Superlight | foto: Caterham

Všichni mílovníci zábavné jízdy se modlí k Lotusu Seven. Geniální a dodnes nepřekonaný čistokrevně anglický sporťák z dílny Colina Chapmana má dodnes mnoho následovníků. Jeden z nich vyjíždí i z nejmenší české automobilky ve Smržovce a jmenuje se Kaipan. Caterham je ale trochu jiné - a o poznání zuřivější - nářadí pro broušení zatáček. Za 1,2 milionu korun (37 tisíc liber) může být vaše.

Tahle motokára váží 506 kilo a Fordův dvoulitrový duratec uložený pod dlouhou kapotou vyvíjí 265 koní (195 kW), což znamená, že každý kůň výkonu táhne dvě kila auta. Z nuly na stovce jste za 2,88 sekundy a maximálně pofrčíte v caterhamu 240 km/h.

Na zadní kola jde 177 kroutících newtonmetrů. Maximální výkon nabízí při osmi a půl tisících otáčkách, nejvyšší moment je k mání při 7 200 ot./min.

Kila se uspořila použitím kevlaru, jsou z nich mimo jiné sedadla. Malá bomba na kolech je 3,1 metru dlouhá, na výšku má pouze 80 centimetrů, do nejzákladnější výbavy řidiče bude stoprocentně patřit helma.

V sériové výbavičce má R500 Superlight samosvorný diferenciál, kola z lehké slitiny mají průměr třináct palců a volant se při nastupování jednoduše vyndavá, stejně jakou v " ef-jedničkách".

Za příplatek je k mání sekvenční převodovka, speciální závodní podvozek a launch control system, který pomáhá při rozjezdech, abyste si neobrousili závodní pneumatiky.

Autor:




Nejčtenější

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Motor EA211 TSI evo
Zákaz aut na benzin a naftu je zatím spíš jen fantazírování politiků

Stále více vlád navrhuje zákaz prodeje automobilů s benzinovým či naftovým motorem od roku 2040, 2030 i 2025. Jak vážně máme tyto termíny brát? Téma postupného...  celý článek

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Další z rubriky

Maskovaný Hyundai i30 N zachycený začátkem července na dálnici
Fotošpionáž: Ostrý hyundai z Nošovic trénuje i v Česku

Korejská automobilka chystá představení ostré verze modelu i30, který se vyrábí ve slezských Nošovicích. Čtenář iDNES.cz načapal jeho maskovaný prototyp na...  celý článek

Rolls-Royce Bespoke Sweptail
Nejdražší auto světa stojí 300 milionů. Rolls ho stavěl čtyři roky

Kdo byl před půlstoletím anebo ještě dřív přebohatý pan továrník a měl vkus a úroveň, nechal se vozit v autě, které postavil nějaký slavný karosář. Byla to...  celý článek

Citroën C3 Aircross
Budoucnost Citroënu: Řada modelů skončí bez náhrady, přibudou SUV

Francouzskou značku čeká v následujících letech doslova zemětřesení. Některé modely skončí bez přímého nástupce, naopak i Citroën naskočí na trend populárních...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.