Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Blanka nemá výjezd na Břevnov. Radnice doporučí manévr proti předpisům

aktualizováno 
Unikátní tunelový komplex je v provozu dva měsíce. Podle prvních studií Blanka Praze ulevila, ale na několika místech naopak dopravu zkomplikovala. Problémy na řidiče čekají v Patočkově ulici, kde z Blanky není přímý výjezd na Břevnov. Město plánuje úpravy.

Spolu se zprovozněním tunelového komplexu se dopravní situace v některých ulicích místo zlepšení paradoxně zhoršila. „Jedním takovým místem je ulice Patočkova. Tam je zhoršení způsobeno tím, že z Blanky není přímý výjezd na Břevnov,“ vysvětluje náměstek primátorky Petr Dolínek (ČSSD).

Fotogalerie

Kolony se kvůli chybějící odbočce v Patočkově tvoří od výjezdu z mimoúrovňové křižovatky Malovanka až ke křižovatce Pod Drinopolem. Podle silničářů místem denně projede 42 tisíc aut, to je o 12,5 tisíce více než před dvěma měsíci, kdy se Blanka otevřela.

Pravidla z autoškoly neplatí

Vedení metropole plánuje vyřešit komplikovanou situaci netradičním opatřením. Na křižovatce, která se nachází u zmíněné ulice Pod Drinopolem, umožní řidičům auto otočit o 180 stupňů a zařadit se do protijedoucího pruhu. Manévr, za který normálně hrozí pokuta od policistů, bude podle Dolínka na místě zcela legální, a to díky speciálně seřízeným semaforům a novému dopravnímu značení. Řidiči se tak snadno dostanou do ulice Pod Královkou u hotelu Pyramida a dál se vydají na Břevnov.

Může se hodit

Hledáte nový nebo ojetý vůz? Vybírejte z bohaté nabídky osobních aut nebo nákladních aut k prodeji na Automodul.cz.

Podle vedení metropole však chybějící odbočka na Břevnov není jediným nedostatkem křižovatky Malovanka. Někteří řidiči si stěžují, že je sjezd z Patočkovy do Blanky nepřehledný. „Rozhodli jsme se proto na místě provést ještě dílčí úpravy,“ dodává Dolínek.

Blanka je s délkou 5,5 kilometru nejdelší městský tunel v Evropě.



VW Phaeton 6.0 W12 2011 ·...
VW Phaeton 6.0 W12 2011 ·...

r.v. 2011, naj. 64 623 km, benzín
770 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.