Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Blanka nemá výjezd na Břevnov. Radnice doporučí manévr proti předpisům

aktualizováno 
Unikátní tunelový komplex je v provozu dva měsíce. Podle prvních studií Blanka Praze ulevila, ale na několika místech naopak dopravu zkomplikovala. Problémy na řidiče čekají v Patočkově ulici, kde z Blanky není přímý výjezd na Břevnov. Město plánuje úpravy.

Spolu se zprovozněním tunelového komplexu se dopravní situace v některých ulicích místo zlepšení paradoxně zhoršila. „Jedním takovým místem je ulice Patočkova. Tam je zhoršení způsobeno tím, že z Blanky není přímý výjezd na Břevnov,“ vysvětluje náměstek primátorky Petr Dolínek (ČSSD).

Fotogalerie

Kolony se kvůli chybějící odbočce v Patočkově tvoří od výjezdu z mimoúrovňové křižovatky Malovanka až ke křižovatce Pod Drinopolem. Podle silničářů místem denně projede 42 tisíc aut, to je o 12,5 tisíce více než před dvěma měsíci, kdy se Blanka otevřela.

Pravidla z autoškoly neplatí

Vedení metropole plánuje vyřešit komplikovanou situaci netradičním opatřením. Na křižovatce, která se nachází u zmíněné ulice Pod Drinopolem, umožní řidičům auto otočit o 180 stupňů a zařadit se do protijedoucího pruhu. Manévr, za který normálně hrozí pokuta od policistů, bude podle Dolínka na místě zcela legální, a to díky speciálně seřízeným semaforům a novému dopravnímu značení. Řidiči se tak snadno dostanou do ulice Pod Královkou u hotelu Pyramida a dál se vydají na Břevnov.

Může se hodit

Hledáte nový nebo ojetý vůz? Vybírejte z bohaté nabídky osobních aut nebo nákladních aut k prodeji na Automodul.cz.

Podle vedení metropole však chybějící odbočka na Břevnov není jediným nedostatkem křižovatky Malovanka. Někteří řidiči si stěžují, že je sjezd z Patočkovy do Blanky nepřehledný. „Rozhodli jsme se proto na místě provést ještě dílčí úpravy,“ dodává Dolínek.

Blanka je s délkou 5,5 kilometru nejdelší městský tunel v Evropě.





Nejčtenější

Ferrari LaFerrari Aperta
Autofotka týdne: Unikátní LaFerrari Aperta je v Česku. Vyrábí se v laboratoři

Legendární italská značka slaví letos sedmdesátiny. K tomuto výročí Ferrari vyrobilo model nazvaný LaFerrari Aperta, který nabídla jen svým nejvěrnějším...  celý článek

Alfa Romeo Stelvio
První rande s italskou sexbombou: Alfa Romeo Stelvio v akci

Alfa Romeo začíná novou éru, chce být globální sexbombou mezi prémiovými značkami. Jízdními výkony je jí už teď. Stelvio, první SUV značky v její 107leté...  celý článek

Nehoda šesti auta zablokovala pravý jízdní pruh na 13. kilometru R10 ve směru...
Jaro obnažilo české tankodromy. Zničené kolo zaplatí pojišťovna

Tuhé mrazy a častější střídání teplot nad a pod nulou si přes zimu ošklivě pohrály se stavem českých silnic. Podle silničářů je letošní situace horší než...  celý článek

Závodní speciál Praga Super Piccolo pro závod 1000 mil československých 1934
Praga: vozy na statisíce kilometrů, oblíbil si je i prezident Masaryk

Historie automobilky Praga se začala psát před 110 lety. Pragovky platily za etalon konzervativní spolehlivosti, uživatel vždy věděl, co od nich čekat. Ne...  celý článek

Krasavice na veteránském autosalonu classic Show Brno
OBRAZEM: Z českých krásek mezi autodědečky přechází zrak

To jinde nespatříte: promenáda v plavkách mezi autoveterány, dámy jak vystřižené z filmu pro pamětníky, femme-fatale v auťáku, o kterém vám jako malém...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.