Chevrolet Camaro Hot Wheels

Chevrolet Camaro Hot Wheels | foto: Chevrolet

Tunerská nirvána: přidej turbo, dej nový lak. Frčí i orezlé popelnice

  • 80
Camaro vzdává poctu angličáku, corvette pro změnu velebí závodníka i jeden z největších srazů těchto aut. Z cadillacu vytáhli tisíc koní a Chrysler, tedy mateřský Fiat, se pochlubil upravenou pětistovkou. To všechno a ještě mnohem víc bylo k vidění na veletrhu Sema v Las Vegas.

Veletrh Sema patří mezi nejvýznamnější automobilové přehlídky v USA. Veřejnost na něj nesmí, je určen jen výrobcům a obchodníkům. Ale ne sériových obyčejných aut, ale upravených speciálů.

Vedle obligátních ladičů a úpravců ale veletrh hojně obsazují samotní výrobci, kteří se chlubí – na Evropu překvapivě odvážnými – studiemi. Mnoho jednotlivých doplňků se navíc dostane do prodeje. Tento trh je totiž v USA velký a populární.

Tradičně a logicky velmi aktivní jsou na veletrhu americké značky. Chevrolet se pochlubil mimo jiné konceptem zářivě žlutozeleného camara. Ostrý metalický lak má evokovat jedno z úplně prvních autíček Hot Wheels z roku 1968.

Právě jedním z nich bylo tehdejší camaro a to nové mu vzdává hold. Detailní podobnost není třeba hledat, angličáky Hot Wheels mají především dobře jezdit po dráze, nikoliv se originálu podobat na sto procent. Ale musíme uznat, že barva se namíchat povedla.

Chevrolet Camaro Red Zone Concept

Chevrolet Camaro 1LE Concept

Chevrolet Camaro ZL1 Carbon Concept

A camaro jako takové si odneslo i cenu za nejvíc sexy auto roku. A to dokonce už podruhé za sebou. Důvod je prostý, je to nejlépe upravitelné auto na americkém trhu, na které je k dispozici nejvíc doplňků od výrobce i jiných firem. Prostě americký tunerský sen se jmenuje Chevrolet Camaro.

Další dva vystavené kousky věnoval Chevrolet svému top modelu Corvette. Civilnější výroční úprava Carlisle Blue Grand Sport Concept představuje desítky doplňků, které půjdou od následujícího modelového roku objednat. Většina doplňků vylepší vnější vzhled sporťáku, ale zcela nový je třeba i nový kožený interiér v titanové barvě a audiosouprava Bose. 

Corvette Z06 Ron Fellows Hall of Fame Tribute

Druhá corvetta je věnována závodníkovi Ronu Fellowsovi, který s tímto typem auta dlouho závodil a Chevrolet ho letos uvedl do síně slávy Národního muzea corvetty. Model vychází z top verze Z06 a od pohledu je ostřejší než první koncept. Auto je opět vyzdobeno doplňky, které si majitelé budou moci v novém modelovém roce zakoupit na vylepšení svého miláčka. Karoserii pak zdobí nápisy, které dokumentují poctu Ronu Fellowsovi.

Cadillac CTS-V coupe Le Monstre

Konkurenční General Motors se vytáhl s prémiovým Cadillacem CTS-V. Do hodně hranatého kupé nacpal výrobce upravený sedmilitrový osmiválec s přeplňováním. Špičkový výkon 1 001 koní dává tušit, že tady se hrálo především o překonání magické hranice tisíce koní. Auto nese přezdívku Le Monstre na počest cadillacu z roku 1950, který se zúčastnil slavného závodu v Le Mans. Výrobce si pohrál s matným šedým lakem se žlutými linkami a samotnou karoserii řádně povytáhl.

V Americe frčí popelnice

A jaký tunerský styl teď v Americe frčí? Třeba stará auta, která na první pohled vypadají jako pořádné "popelnice", ale ve skutečnosti jen matou tělem. Takový Chevrolet Business Coupe z roku 1952 má karosérii vyvedenou v provedení "prorezlý šrot". Jenže pod kapotou má aktuální osmiválec LS3 s výkonem 430 koní a automatickou převodovkou, moderní brzdy s ABS a velmi pečlivě upravený interiér vyvedený v aligátoří a buvolí kůži.

Icon Derelict – Chevrolet Business Coupe

Poněkud jiný přístup k tuningu představil na veletrhu Dodge z koncernu Chrysler.  Na pohled čistá a nepřeplácaná úprava modelu Durango ukazuje opět precizní práci amerických autolakýrníků. Sytě oranžový lak v kombinaci s černou střechou a pruhy na kapotě tvoří uhrančivý kontrast. Lahůdkou jsou 22 palců velká pětipaprsková kola, u kterých je jen jeden segment nabarven na oranžovo.

Chrysler Durango Tow Hook

Dodge Challenger SRT8 ACR

Velmi líbivé je i kupé Dodge Challanger SRT8 ACR z dílen Chrysler Mopar Underground. Samotný challanger stojí za pozornost, tento má navíc opět špičkový bíločerný lak s červeným asymetrickým pruhem a vypadá skvěle. Navíc ho pohání motor z rekordního modelu Viper stejného označení SRT8 ACR, který drží aktuální rekord na německé severní smyčce Nurburgringu. Motor má výkon 600 koní.

Fiat 500 Titanium

A na závěr toho nejzajímavějšího z americké účasti na veletrhu Sema ještě jeden krasavec od Chrysleru, respektive od jeho mateřského koncernu Fiat. Ten v USA vcelku úspěšně prodává stylový Fiat 500 a tak není divu, že se na tohoto prcka zaměřují i úpravci. Výše uvedená divize Mopar pro veletrh připravila speciální model 500 Titanium a podle dostupných obrázků maličké auto pořádně nabrousila. Prcek tak dostal šestnáctipalcová kola, matný lak a do interiéru přišla odlehčená sedadla s koženým potahem a další doplňky.