Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autofotka týdne: Kolosální kreatura za 45 milionů

aktualizováno 
Peking (od zpravodaje iDNES.cz) - Čína je zemí neomezených možností, jak dokládá počin tamní tuningové společnosti IAT Automobile Technology. Vedle jejího masivního offroadu pojmenovaného Karlmann King vypadají jeho kolegové z produkce Brabusu nebo Mansory jako chudí příbuzní. Matně šedé SUV je totiž velké jako náklaďák a stojí víc než supersport.

Karlmann King | foto: Radek Hovorkapro iDNES.cz

Kolosální tuningová kreatura od čínské společnosti IAT se chlubí jménem středověkých franckých králů. Obří karoserii zdobí ostré zlomy, které jsou ještě radikálnější než u vyhlášených sporťáků od Lamborghini.

Fotogalerie

Díky absurdní velikosti zajistí Karlmann King svému majiteli totální soukromí. Dovnitř není vidět, protože okolo procházející člověk má hlavu níž, než kde začínají boční okna. Výška čínského kolosu přesahuje 2,5 metru.

Tak velké auto potřebuje robustní technický základ. Tvůrci karlmannu se proto rozhodli sáhnout po osvědčené technice z Ameriky a použili podvozek z nákladního pick-upu Ford F-450. K pohonu neslouží nic menšího než desetiválcový motor 6,8 l o výkonu 270 kW.

Karlmann King

Bližší technické podrobnosti IAT tají, větší důraz totiž klade na exkluzivitu a vybrané materiály. Celý interiér by měl být čalouněný alcantarou, kterou doplňuje dřevěný dekor a zlaté ozdobné lišty. Ostatně co čekat jiného, když je cena této šílenosti stanovena na 12 milionů yuanů, zhruba 45 milionů korun. Nejspíš i proto má vzniknout celkem jen deset exemplářů.

Autoři:




Nejčtenější

Do konce války v roce 1945 bylo vyrobeno pouhých 630 vozidel známých pod...
Volkswagen vznikl před 80 lety, je největší automobilkou Evropy

Německá automobilová skupina Volkswagen, jejíž součástí je od roku 1991 i česká Škoda Auto, je dlouhodobě největší evropskou automobilkou. Jejímu založení před...  celý článek

Opel Ampera-e
Opel Ampera-e ujede na baterie 380 kilometrů, ale připravte si milion

Možná máte k elektromobilům podobné výhrady jako většina prakticky založených lidí, totiž že na jedno nabití baterií moc daleko nedojedou a pak musejí pár...  celý článek

Yamaha N Max
Bella Roma ze sedla skútru. Na nákup tříkolkou, na rande s cigárkem

V rámci testů jednostopých samohybů se dají dělat roztodivné skopičiny. Při zkoušení flotily městských strojů značky Yamaha v ulicích Říma jsme se tedy vžili...  celý článek

Dacia Sandero Stepway
O dacie je zájem, čeká se na ně až půl roku. Letos přijede nový duster

Co chystá Dacia? Letos nový Duster a dočkáme se jeho menší verze v podobě malého crossoveru.  celý článek

Studie kupé BMW řady 8
Autofotka týdne: BMW 8 se vrací, je nadpozemsky krásné

BMW řady 8 bylo v devadesátých letech spíš propadákem, zároveň však patří k ikonickým modelům značky i celé jedné éry. V Itálii na prestižním srazu...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.