Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Turbodvouválec 0,9 litru ve Fiatu 500 jezdí za 4 litry. Má tlačítko pro snížení výkonu

aktualizováno 
Fiat konečně oficiálně představil svůj model 500 se zbrusu novým dvouválcovým motorem TwinAir. Trumfem tohoto motoru má být slušný výkon v kombinaci s minimalistickou spotřebou. Ta překonává i vznětové motory v pětistovce.

Fiat 500 TwinAir | foto: Fiat

Fiat svůj motor TwinAir slíbil už před časem, zároveň bylo známo, že jej poprvé uvede v modelu 500. Delší dobu také víme, že motor bude ve finále k dispozici ve třech výkonových variantách – 65, 85 a 105 koní.

Ve Fiatu 500 se jako první objevuje verze s výkonem 63 kW, tedy 85 koní. To také nebylo žádné tajemství. Fiat se ale konečně pochlubil oficiálními provozními údaji nového motoru v pětistovce. A výsledek je úctyhodný. Původní informace od automobilky malou revoluci slibovaly.

Fiat 500 TwinAir

Pětistovka s malým dvouválcem o objemu 900 kubických centimetrů se totiž stává vozem, který dovede být výkonnější a přitom úspornější než turbodieselová varianta. Pravda, ke kombinované spotřebě pouhých 4,1 litru benzinu na 100 kilometrů mu pomáhá standardně montovaný systém stop-start. Ale i tak je spotřeba o desetinu litru nižší, než má vznětový motor 1.3 MultiJet. Benzinový turbomotor TwinAir přitom poskytuje o 10 koní vyšší výkon než turbodieselová varianta. S robotickou převodovkou Dualogic průměr klesne na rovné čtyři litry.

Férové je také přidat srovnání s výkonnější variantou dieselového MultiJetu. Ten v pětistovce nabízí 95 koní a rovněž je standardně kombinován se systémem stop-start. Jeho výsledná kombinovaná spotřeba je 3,9 litru nafty na 100 kilometrů. Ekology jistě zaujme, že benzinový TwinAir má z těchto variant nejnižší emise CO2. Vyprodukuje ho pouhých 95 gramů (92 s převodovkou Dualogic) na kilometr, zatímco výše zmíněné MultiJety produkují 111 a 104 gramů CO2 na kilometr jízdy.

Fiat 500 TwinAir

Malá pětistovka s motorem TwinAir navíc disponuje tlačítkem, které pomůže k opravdu úsporné jízdě. Po stisknutí tlačítka ECO se motor přenastaví do režimu, kdy je namísto původních 145 Nm točivý moment omezený jen na 100 Nm a maximální výkon klesá 57 kW (77,5 koní). Tento režim je nastaven tak, aby charakteristika motoru vyhovovala městskému provozu.

Ve standardním módu nebude pětistovka žádnou brzdou provozu. Jejích 85 koní výkonu stačí na akceleraci z nuly na 100 km/h za 11 sekund a maximální rychlost 173 km/h. Kromě klasické pětistovky se motor objeví i ve verzi 500C. Později se jej pak i v ostatních výkonových variantách dočkáme v dalších modelech Fiat.



Témata: Fiat, Fiat 500


Nejčtenější

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Další z rubriky

Rupert Stadler
Šéf Audi Dieselgate přežil, teď ho ovšem čachry s TDI dohnaly

Rupert Stadler byl jediným z vedení koncernu VW, kdo přežil prvotní úder aféry Dieselgate. Teď ovšem vyšlo najevo, že podle všeho před americkými vyšetřovateli...  celý článek

Tesla 3
Zadlužený miláček a jeho S3XY auta: Tesla 3 vyjíždí

Módní americká značka rozjíždí prodej lidového elektromobilu. Auto na baterky s dojezdem 500 kilometrů vyjde na milion. I tak si na Teslu 3 ten, kdo ji objedná...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.