Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Slovinci mají vlastní supersport, základ dodali Slováci

aktualizováno 
Ručně stavěný supersport pohání 450koňový osmiválec z Audi RS4. Pohledný slovinský supersport má podivné jméno Tushek Renovatio T500.

Znalci exotických sporťáků v novince ze země, odkud automobilové premiéry nečekáme, poznají slovenský sporťák K-1 Attack. V Česku je známý i kvůli tomu, že brousí evropské okruhy také pod značkou Praga. Za přeměnou ve slovinský originál stojí závodník Aljoša Tušek.

Když se tedy ve Slovinsku rozhodli ke stavbě supersportovního kupé, které pofrčí přes 310 kilometrů v hodině, vzali osvědčený základ.

Bílý sporťák má nůžkově vzhůru otvírané dveře, velké křídlo na zádi, devatenáctipalcové ráfky obuté do Pirellek P-Zero Corsa a odnímatelnou střechu.

Renovatio s velmi agresivním pohledem váží velmi slušných 1 133 kilogramů, to díky využití karbonu a chromomolybdenové oceli. První materiál použili na karoserii, druhý na stavbu rámu.

V útrobách se činí osmiválec 4,2litru FSI původem od Audi. Maximální výkon je 450 koní, na zadní kola putuje 480 newtonmetrů točivého momentu.

To dává podle všeho nejrychlejšímu autu ze Slovinska parametry opravdového supersportu: z nuly na stovce je za 3,7 sekundy, z nuly na dvoustovku to zvládne za 11,5 sekundy. Maximálku slibují stavitelé přes 310 kilometrů v hodině.

Pod ráfky jsou schované karbokeramické brzdy. Vpředu mají kotouče průměr 39 centimetrů a zakusují se do nich šestipístkové třmeny, zadní mají o dva centimetry menší průměr a čtyřpístkové brzdiče.

Stavitelé si zakládají na do detailu vyšlechtěném interiéru, který zdobí alcantara, karbon a hliník.

Poprvé se představí na monacké ultraluxusní výstavě Top Marques 19. dubna. Cenu zatím výrobce tají.





Nejčtenější

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Další z rubriky

Nový facelift Škoda Rapid Spaceback
Vylepšený rapid je venku: tříválcové TSI a internet na palubě

Rapid se po pěti letech dočkává faceliftu. Škoda představuje oficiálně první fotky a informace. Obě karosářské verze rapidu liftback i spaceback (hatchback)...  celý článek

Audi A8 při světové premiéře v Barceloně
Nové Audi A8 je nejmodernější auto světa, už jsme v něm seděli

Auto pro pány ředitele, prezidenty, celebrity - Audi A8 je výstavní skříň moderních technologií německé značky. Model patřící společně s BMW řady 7 a...  celý článek

Peugeot Pick Up
Autofotka týdne: Peugeot má auto pro Afriku, je to starý nissan z Číny

Peugeot Pick Up je možná jeden z nejbizarnějších přírůstků mezi autonovinkami letošního roku. Francouzská automobilka se s ním chce ve velkém stylu vrátit na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.