Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

TÜV: Nejspolehlivější je toyota, už i Němci šetří na opravách

  14:00aktualizováno  14:00
V úterý společnost DEKRA vyhlásila nejspolehlivějším autem Audi A6, ve čtvrtek označil konkurenční TÜV za krále kvality Toyotu Corollu Verso. Obě firmy provádějí v Německu technické prohlídky a ze shromážděných údajů o kondici aut sestavují statistiky spolehlivosti. TÜV zároveň upozorňuje, že se technický stav aut zhoršuje.

"Když před několika měsíci vyrostly citelně ceny paliv, lidé v Německu začali asi šetřit na výdajích za opravy a servis," říká Gunter Dettelmann ze společnosti TÜV Süd. Cenové skoky na pumpách zažilo i Česko, šetření na opravách aut zřejmě přijde nyní v souvislosti s ekonomickou krizí. Menší výdaje na údržbu aut přitom zhoršují jejich technický stav.
 
Počet nedostatečně udržovaných osobních motorových vozidel na německých silnicích se zvýšil. Zatímco v minulém roce bylo možné zaznamenat zřetelný pokles počtu závažných závad, stoupla letošní kvóta výskytu závad z 15,9 na 16,6 %.

TÜV spočítal, že téměř každé třetí auto ve stáří 10 až 11 let má potíže s osvětlením. Tuzemské stanice technických kontrol údaje o závadách aut nesbírají.

"Pokud se nyní v důsledku hospodářské krize bude kupovat méně nových vozů, projeví se to i na bezpečnosti silničního provozu. O to důležitější je proto průběžná péče o taková vozidla a jejich řádná údržba, “ zdůraznil člen prezidia TÜV Klaus Brüggemann.

Zatímco DEKRA ve svých statistikách spolehlivosti porovnává auta podle velikosti a počtu najetých kilometrů, společnost TÜV už tradičně sestavuje žebříčky v závislosti na stáří kontrolovaných vozů.

Králem jejich nejnovějších přehledů se stal vůz z kategorie maximálně tříletých s nejmenším počtem vážných závad. Tím je Toyota Corolla Verso.

Druhým nejlepším vozem je Mazda 2, o třetí místo se dělí Porsche 911 a Ford Fusion. Mezi staršími vozy je nejspolehlivější ve všech dalších sledovaných kategoriích zástupce značky Porsche.

Model Boxter  si zajistil první pozici hned ve dvou kategoriích, a to ve skupině vozidel starých čtyři až pět let a osm až devět let.

"Gratulace z naší strany směřují do Japonska," řekl Günter Dettelmann ze společnosti TÜV SÜD Auto Service. Mezi 51 modely prvních deseti nejlepších vozidel v každé kategorii je 32 japonských a 19 německých výrobků. Podle ředitele firmy TÜV SÜD Auto CZ Olega Spružiny nejsou letošní výsledky překvapující, neboť japonští a němečtí výrobci se umísťují na špici dlouhodobě.

Že jiná metodika může přinést odlišné výsledky, ukazuje umístění Audi A6. Vůz konkurenční firmou DEKRA zkraje tohoto týdne vyhlášený za "mistra všech tříd“ v žebříčcích společnosti TÜV nachází řadu přemožitelů.

Škodovky se drží v žebříčcích TÜV okolo průměru. Octavia většinou na lepších příčkách, fabia pod průměrnou hodnotou všech sledovaných aut.

V nejsledovanější kategorii "do tří let stáří" se obě škodovky umístily na společné 59. příčce ze 117 sledovaných vozů. Oproti loňskému roku jde o propad, v loňském reportu byla octavia na 35. a fabia na 49. místě. Zatímco před rokem neprošla octavia napoprvé technickou kontrolou v 3,8 procenta případů, podle letošního reportu to bylo v 4,8 procenta případů. Fabia si pohoršila ze 4,3 na 4,8 procenta. Mezi nejstaršími auty se objevují ještě také felicie. Patří k vozům s největším počtem chyb.

V nejhorší kondici přijíždějí na kontrolu vozy Kia Carnival, Alfa Romeo 145/146 a Ford Ka.

TÜV údaje pro své nové žebříčky sbíral mezi červencem 2007 a červnem 2008 na základě 7,7 milionu povinných technických prohlídek. Technici TÜV sledovali 201 modelů vozidel ve stáří jeden rok až 11 let v pěti kategoriích. Za královskou je považována kategorie do tří let stáří.

Německý trh je z hlediska pestrosti vozového parku považovaný v Evropě za nejreprezentativnější, a proto mají výsledky TÜV Reportu široký dopad na trh ojetých vozidel v celé Evropě. "Je to největší rádce pro spotřebitele pro nákupy jak nových, tak i ojetých vozidel. Výhodou TÜV Reportu je jeho dlouhodobost, protože už se uskutečnilo více než deset ročníků," řekl Spružina.

2-3LETÉ VOZY (průměrně 5 % závad)

UMÍSTĚNÍ MODEL PODÍL VOZŮ S VÝRAZNOU ZÁVADOU (%)
1. Toyota Corolla Verso 2,0
2. Mazda 2 2,1
3. Porsche 911, Ford Fusion 2,2
5. Mazda 3, Ford Fiesta 2,7
...
112. Renault Espace, Fiat Stilo 10,1
114. Peugeot 407 11,2
115. Chrysler PT Cruiser, Seat Arosa 11,5
117. Kia Carnival 26,1

4-5LETÉ VOZY (průměrně 9,3 % závad)

UMÍSTĚNÍ MODEL PODÍL VOZŮ S VÝRAZNOU ZÁVADOU (%)
1. Porsche Boxster, Porsche 911 3,6
3. Subaru Forester 3,7
4. Honda Jazz 3,9
5. Audi A8 4,3
...
105. Renault Kangoo 17
106. Peugeot 106 17,1
107. Chrysler PT Cruiser 18
108. Renault Laguna 19,3
109. Kia Carnival 29,3

6-7LETÉ VOZY (průměrně 14 % závad)

UMÍSTĚNÍ MODEL PODÍL VOZŮ S VÝRAZNOU ZÁVADOU (%)
1. Porsche 911 4,5
2. Porsche Boxster 4,7
3. Subaru Forester 6,4
4. Toyota RAV4 6,7
5, Mercedes SLK 6,8
...
90. Fiat Bravo/Brava 21,1
91. Renault Kangoo 22,2
92. Chrysler PT Cruiser 23,9
93. Renault Laguna 24,5
94. Kia Carnival 36,1

8-9LETÉ VOZY (průměrně 18,3 % závad)

UMÍSTĚNÍ MODEL PODÍL VOZŮ S VÝRAZNOU ZÁVADOU (%)
1. Porsche Boxster 5,2
2. Porsche 911 5,3
3. Toyota RAV4 6,7
4. Mercedes SLK 8,3
5. Mazda Demio 8,4
...
83. Fiat Punto 24,9
84. Renault Twingo 25,5
85. Škoda Felicia 27,5
86. Ford Ka 28,7

87.

Alfa Romeo 145/146 30,0

10-11LETÉ VOZY (průměrně 23,3 % závad)

UMÍSTĚNÍ MODEL PODÍL VOZŮ S VÝRAZNOU ZÁVADOU (%)
1. Porsche 911 5,6
2. Toyota RAV4 9,0
3. Toyota Starlet 10,0
4. Mercedes SLK 11,7
5. BMW Z3 15,2
...
64. Seat Toledo, Škoda Felicia 30,3
66. Alfa Romeo 145/146 31,8
67. Renault Twingo 32,6
68. Ford Ka 33,1

Autor:




Nejčtenější

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Další z rubriky

Horch 750 Tourenwagen
Autofotka týdne: Nádherný veterán českého sběratele okouzlil v Německu

Horch 750 je pořádný kus auta, pod dlouhatánskou kapotou má rozvážně se převalující osmiválec podmanivého hlasu a k tomu nádhernou karoserii meziválečné...  celý článek

Citroën C5
Tip bazarového šmejdila je Citroën C5: za málo peněz, hodně muziky

Citroën C5 druhé generace zaujme atraktivním designem i vyhlášeným hydropneumatickým pérováním. Navíc můžete mít pod kapotou oblíbený naftový dvoulitr HDi. A...  celý článek

Brno Revival Mezi pavilony
VIDEO: Bugatka stará 91 let řádí v Brně, až dlažební kostky létají

Někdo by řekl, že jezdit takto se skoro se stoletým autem je skoro svatokrádež. Ale ta nádherná oprýskaná bugatka, celá od oleje a s orezlým výfukem, je...  celý článek

Renault Mégane 1.6 16V, Serv.kniha, ČR
Renault Mégane 1.6 16V, Serv.kniha, ČR

r.v. 2012, naj. 137 156 km, LPG + benzín
165 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.