Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

TÜV: Spolehlivost škodovek? Lepší průměr

  9:53aktualizováno  5. února 20:06
Poprvé v historii vládnou žebříčkům spolehlivosti TÜV Report v nejsledovanější kategorii, kterou představují auta tři roky stará, dva němečtí zástupci. První je Opel Meriva následován Fordem Fusion. Dříve ve spolehlivosti kralovaly automobilky z Japonska.

Octavia je mezi pětiletými auty na 38. místě | foto: Škoda

TÜV Report přináší dobré zprávy i pro český trh. "Škoda Octavia vychází ze statistik jako přesvědčivý automobil. Ve všech věkových kategoriích patří do horní poloviny. Také fabiím přisuzují statistiky dobrou kvalitu," říká Günter Dettelmann ze společnosti TÜV Süd.

Statistiky spolehlivosti vycházejí v Německu už 35 let. Během té doby si vydobyly vysoké renomé. Letos shrnují výsledky ze sedmi milionů technických kontrol, k nimž majitelé aut v Německu povinně přijíždějí stejně jako v Česku v předepsaných cyklech. První prohlídka přichází po třech letech od koupě auta, následují kontroly jednou za dva roky.

TÜV Report přináší užitečné informace těm, kdo se rozhodují o koupi nového i jetého auta. "V Německu jsou naše statistiky velmi oblíbené, protože lidem pomáhají se rozhodnout, které auto vybrat," tvrdí Günter Dettelmann.

Ve statistikách technických kontrol tak vítězí auta, které přijíždějí na povinnou prohlídku v dobrém stavu, nelichotivé postavení v žebříčku patří autům se špatnou kondicí.

Letošnímu TÜV Reportu vládne v nejsledovanější kategorii aut do tří let stáří Opel Meriva. Ze 113 typů nejprodávanějších aut na německém trhu dopadá u technických prohlídek nejlépe. Tuzemská fabia je mezi auty do tří let na 38. příčce, octavii patří 52. místo.

Pouze necelá dvě procenta Opelů Meriva přijedou k první technické prohlídce se závadami, které je nepustí bez dalších oprav na silnice. Naopak suverénně poslední Kia Carnival přijíždí na kontroly v takovém stavu, že 25 procent z vozů musí nejdříve do servisu s vážnými nedostatky.

U druhé technické kontroly, která většinou přichází na řadu po pěti letech od koupě auta, vykazují nejlepší kondici vozy Porsche 911.

Prémiové a drahé vozy obvykle dopadají v těchto statistikách dobře nejen kvůli svým výborným technologiím, ale i díky péči, jež se jim dostává od svých majitelů.

Octavia je mezi pětiletými auty 38. a fabia za ní na 47. místě. Opět to znamená pro oba modely z Mladé Boleslavi lepší průměr. Poslední a nejhorší je znovu velkoprostorová Kia Carnival.

Vozům ve stáří do sedmi let vévodí Toyota RAV4, japonské modely přitom dříve německým statistikám kralovaly s velkým přehledem.

Fabia se v této kategorii neobjevuje, protože tehdy byla na trhu nováčkem a její prodej teprve začínal. Výsledek octavie se opakuje a končí v nadprůměru. Na chvostu mezi sedmiletými auty je Škoda Felicia, patří jí 92. pozice. Ještě o čtyři příčky za ní v této věkové skupině je vůbec nejhorší Chrysler Voyager.

TÜV Report vydává dva další žebříčky podle stáří. Mezi devítiletými i jedenáctiletými auty vládne shodně Porsche s modely Boxster a 911. Octavia je opět v horní polovině přehledu a felicia nemá daleko ke dnu. Úplně poslední místa však patří renaultům. Mezi devět let starými auty to na celé čáře prohrává model Twingo a u 11 let starých Espace.

Celkem statistiky přinášejí informace o kvalitě 185 typů aut.

"Německý trh patří k nejreprezentativnějším v Evropě. V Česku takové statistiky neděláme, protože nemáme odpovídající vzorek aut," říká Oleg Spružina, šéf tuzemského zastoupení TÜV Süd Auto CZ.

Podle něj je německý zákazník ve volbě značky auta velmi liberální, a výsledky statistiky jsou tak použitelné všude v Evopě.

Technické kontroly se zaměřují na nejdůležitější partie auta – na jeho podvozek, motor, osvětlení, brzdy a výfukové potrubí.

Autoři:




Nejčtenější

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Další z rubriky

Ferrari 340 Barchetta Touring Superleggera America
Autofotka týdne: vzácné ferrari a další dědečci řádili na klopené dráze

Na stařičký velodrom ve švýcarském Oerlikonu na předměstí Curychu pustí jednou ročně staré závodní stroje. Volný závod na oválné dráze s prudce klopenými...  celý článek

Horch 750 Tourenwagen
Autofotka týdne: Nádherný veterán českého sběratele okouzlil v Německu

Horch 750 je pořádný kus auta, pod dlouhatánskou kapotou má rozvážně se převalující osmiválec podmanivého hlasu a k tomu nádhernou karoserii meziválečné...  celý článek

Rekonstrukce rally čtyřkolky Renault 12 Sinpar
VIDEO: Závodní kombík Renaultu znovu ožil

Před čtyřiceti lety, v lednu 1977, zvítězil s vozem Renault 12 Sinpar Jean-Claude Briavoine v rallye Abidžan - Nice. Letos byla dokončena důkladná rekonstrukce...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.