Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Tuzemské motory tlačí cenu fabie pod třistatisícovou mez

aktualizováno 
-
Je padesátikilowattový motor Škody Fabia 1.4 či její litrové sestry stále ten, jenž poháněl už začátkem šedesátých let Škodu 1000 MB? znějí časté dotazy k novému vozu. Odpověď je jednoznačná: Nikoliv, motor pro fabii má jen stejnou koncepci jako někdejší pohon, jinak je zcela jiný. Oba zmíněné agregáty jsou - na rozdíl od ostatních, kterými výrobce nové fabie vybavuje - tuzemského původu. »A mají zásadní výhodu: tlačí cenu vozu v základním provedení pod 300 tisíc korun,« zdůrazňuje Josef Paseka, který se déle než 30 let zabývá v Mariánských Lázních servisem škodovek. Diskutovaný pohon sice má stále ventilový rozvod OHV a klikový hřídel je uložený ve třech ložiskách, ale rozhodující konstrukční prvky prošly zásadní modernizací. Ta se týká především bloku motoru a klikového hřídele. Osmikanálová hliníková hlava motoru a vstřikování paliva byly už ve favoritech a feliciích. »Ani litrový motor z fabie nemá hlavní rozměry, tedy vrtání a zdvih 68 milimetrů, jako stará tisícovka. Její majitel proto nemůže počítat s využitím dílů z nového agregátu do stařičkého vozu. Nový motor je naprosto odlišný prakticky ve všech dílech,« říká Paseka. Nová řada motorů má například klikový hřídel s osmi protizávažími. Blok motoru 1.4 dostal do spodku speciální výztuhu, na které jsou umístěny spodní části hlavních ložisek. Změny se nevyhnuly ani ventilovému rozvodu, nové je hydraulické vymezování vůle ventilů. K tomu náleží také výkonnější olejové čerpadlo a jiný rozvod oleje v upraveném bloku. Nově konstruované jsou i vačkový hřídel či tvary spalovacích prostorů v hlavě motoru. »Konstruktéři dělali vše pro to, aby motor měl klidnější chod, delší životnost a lepší složení výfukových plynů. Navíc nebude nutné při servisních kontrolách seřizovat ventilové vůle, které nyní mechanici jen zkontrolují. Některé konstrukční prvky z motorů určených pro fabie jsme už vyzkoušeli v závodních vozech a rozhodně nás nezklamaly,« doplňuje Josef Paseka.

Autor:




Nejčtenější

Tesla Model X P90D Ludicrous
Pouliční nabíječky spustí revoluci, slibuje nadšenec do elektroaut

Až budou stojany pro nabíjení v ulicích, rozvoj elektroaut nic nezastaví, říká majitel vozu Tesla a velký propagátor elektromobilů Martin Hejtmánek.  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Předání nového auta v pražském autosalonu Seat.
Nákupem auta placení teprve začíná a peníze se kutálí, i když nejezdíte

Kolik vlastně ten komfort mít před domem nebo v garáži auto stojí? Leasingové firmy na to mají celá oddělení. I vy si to můžete zkusit aspoň přibližně...  celý článek

Další z rubriky

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Mercedes Třída E 3,0 350d...
Mercedes Třída E 3,0 350d...

r.v. 2016, naj. 17 430 km, diesel
1 352 624 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.