Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

EU plánuje přísnější homologace aut, pokuty za nedodržení budou vysoké

  12:00aktualizováno  12:00
Modernější testy aut, která vstupují na evropský trh, jsou součástí nových pravidel takzvaného typového schvalování motorových vozidel, se kterými souhlasily členské země Evropské unie.

Měření emisí v reálném provozu | foto: PSA

Součástí změn v homologacích je zlepšení kontrolních testů emisí, ale také prověřování situace na trhu, tedy zda prodávaná auta skutečně odpovídají parametrům. Automobilky se budou muset obávat pokuty až 30 tisíc eur (810 tisíc korun) za každé auto, které nebude podmínky splňovat.

„Jádrem této dohody je zdraví veřejnosti, kvalita vzduchu a inovace. Jediný způsob, jak obnovit a zvýšit důvěru v evropský automobilový průmysl, je pomoci mu vytvořit čisté a bezpečné technologie,“ poznamenal k dohodě maltský ministr ekonomiky Chris Cardona. Mezi členskými státy panovaly ohledně návrhu rozpory a Malta je jako nynější předsednická země EU pomáhala překonat.

Česko na dnešním jednání zastupoval náměstek ministra průmyslu a obchodu Vladimír Bärtl. „My jsme to podporovali, protože to pomáhá koordinaci mezi členskými státy,“ řekl.

Návrh předpokládá posílení a zmodernizování testů, které musí nový typ automobilu absolvovat, než se dostane na trh. Každý členský stát bude muset provádět každoroční kontroly. Jejich minimální počet má odpovídat jednomu vozu na každých 50 tisíc nově v zemi registrovaných vozidel a týkat se mají také objemu emisí v podmínkách reálného provozu.

Evropská komise bude mít možnost vlastních testů tak, aby na případné nedostatky mohla okamžitě reagovat. Zvýšit to má také nezávislost na národních kontrolních systémech. Právě komise by také měla mít pravomoc pokutovat výrobce a dovozce za zjištěné nedostatky vozů.

Autoři: ,




Nejčtenější

Volkswagen v září přiznal, že software umožňující manipulovat s testy emisí...
V Německu chtějí auta s cinknutými TDI vyhnat ze silnic

Naftové vozy koncernu Volkswagen vybavené softwarem pro falšování údajů při měření emisí by mohly přijít o registraci, pokud jejich majitelé odmítnou...  celý článek

Maserati GranTurismo MC
Maserati GranTurismo: deset let na krku a řádí jako zamlada

Nejlepší auta už tu byla, mrmlají občas tradicionalisté. Maserati to potvrzuje i popírá. Kupé granturismo a z něj odvozené grancabrio jsou na trhu už deset let...  celý článek

Herec David Matásek a jeho vespa
David Matásek je milovník vos. Každý rok jede přes Alpy do Itálie

Pokud z rovna nechumelí, potkáte ho v Praze v sedle žlutého skútru. Populární herec David Matásek je pravověrný vespař. A každé léto osedlá svou „vosu“...  celý článek

Rolls-Royce Phantom
Smekněte, jeho výsost Phantom přijíždí. Nový rolls je chrám ticha

Když se ten antický chrám masky chladiče z ručně leštěné oceli, za kterou se diskrétně převaluje dvanáctiválec, valí bulvárem, ulice ztichne. Být designérem...  celý článek

Opel Insignia
Nová insignia v testu: velký opel nabídne náramné svezení

Evropská komise před pár dny schválila převzetí Opelu koncernem PSA. A Francouzi si mnou ruce, v insignii dostali skvělé auto, které je rovnocenným konkurentem...  celý článek

Další z rubriky

Rolls-Royce VISION NEXT 100 (103EX)
Británie od roku 2040 zakáže prodej benzinových a naftových aut

Britská vláda chce od roku 2040 zakázat prodej aut s benzinovým či naftovým motorem. V té době už by měly být všechny vozy na britských silnicích plně...  celý článek

BMW 5 GT se pomalu loučí. Stále ale má co nabídnout.
Eurobojovnice za auta bez emisí řadí zpátečku, diesely hned ničit nechce

Zákaz naftových automobilů v evropských městech by ničemu neprospěl a pouze by podkopal schopnost výrobců investovat do vývoje bezemisních vozů. Uvedla to...  celý článek

Nový Peugeot 308 dokazuje, že budoucnost dieselů je vše, jen ne růžová.
Peugeot 308 dokazuje, že budoucnost dieselů není růžová

Na podzim začne platit nová, přísnější emisní norma Euro 6c. Peugeot 308 ji po faceliftu splňuje jako první model na trhu v předstihu už nyní, navíc podle...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.