Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

U Kawasaki Versys univerzálnost předběhla sex-appeal

  11:00aktualizováno  11:00
Versys je ceněný jako velmi univerzální motocykl. Malé cestovní enduro, které se hravě vypořádává jak s terénem, tak s nástrahami velkoměsta. Je to mrštná hračka pro volný čas i pro pohodlné cestování.

Kawasaki Versys | foto: Motohouse

Stroj pohání dvouválcový řadový motor o objemu 649 ccm s deklarovaným výkonem 64 koní. Pohotovostní hmotnost stoje je 206 kilogramů, výška sedla 845 mm a rozvor kol činí 1415 mm. Palivová nádrž má 19 litrů, což při poklidné jízdě vystačí jedno natankování na víc jak 350 kilometrů.

Hlavní specifikací stroje je univerzálnost. Jezdec sedí vzpřímeně, má dost místa pro nohy, nemusí se krčit. Za velkým čelním štítkem najde účinnou ochranu před povětrnostními vlivy a snesitelná je i jízda v dešti. Ruce svírají v ideálním úhel a široká řidítka dávají perfektní kontrolu nad celým strojem. Dalším pozitivem ergonomie versysu je, že takový posez jezdce neunaví ani při delší cestě.

Kawasaki Versys

Na točivých silnicích potěší krátký rozvor a sedmnáctipalcová kola, díky nim má stroj nečekanou chuť se překlápět ze strany na stranu a vysokou jistotu i v obtížnějších zatáčkách. Dobře dimenzované jsou brzdy, které bychom ale doporučili doplnit o příplatkové ABS.

Nový versys, model 2010, postrádá oproti svému předchůdci drobné jemně se vtírající vibrace. Motor je nově uchycen v masivních silentblocích a jeho hravost a lačnost po vytáčení se tak může konečně projevit i bez vedlejších efektů.

Šestistupňová převodovka je sestavena citlivě - přesně pro potřeby více jak 60koňového agregátu. Takže při rozjíždění a akceleraci nezažijete žádné cukání a trhavé reakce. Z nuly na 100 km/h se dostanete za zhruba 4,7 vteřiny. Na nejvyšší rychlostní stupeň se nemusíte bát ani svižnějšího dálničního provozu.

O odpružení stroje se postarají dvě přední USB teleskopické vidlice, které jsou jedinečné svým dlouhým "chodem". Zadní kolo pak krotí velice netradičně, v boku rámu upevněná, centrální tlumící jednotka. Díky světlé výšce stroje 180 mm je zabezpečena i bezpečná průchodnost lehčím terénem.

Nevýhody stroje jsme našli snad pouze dvě. Tou méně problematickou byly brzdy, které je potřeba po zakoupení nového motocyklu nechat chvíli "sednout" - což může trvat i několik stovek kilometrů, ale jakmile se to podaří, budou fungovat na výbornou.

Kawasaki Versys

Tou druhou diskutabilní vlastností versysu je pak jeho design. Univerzálnost je vykoupena nezvyklým vzhledem, který skutečně nesedne každému.

Na nedostatek charisma pro okolí si tedy zřejmě budete muset zvyknout, ale za řidítky vám to může být jedno, tam budete vždy spokojeni. Zvládnete delší zahraniční dovolenu, ale i každodenní cestu za prací. To vše podpořeno i velice příznivou ekonomickou kalkulací spotřeby, v té jsme se během týdenního testu bohatě vešli pod 4,5 litrů naturalu na sto kilometrů.

Kawasaki představila ve versysu skutečně excelentní všestrannou motorku. Za cenu pod 200 tisíc korun získáte skvělý užitkový stroj, kterým ale asi jen těžko oslovíte okolí.

Kawasaki Versys v číslech
motor řadový, kapalinou chlazený dvouválec, DOHC, 8 ventilů, objem 649 ccm, výkon 64 koní při 8 000 otáčkách, točivý moment 61 Nm při 6 800 otáčkách
rám kombinovaný: Diamond - hliníkový odlitek, trubková část. Dvě přední USD teleskopické vidlice Ø 41 mm. Zadní kyvná vidlice odpružená z pravé strany centrálně.
brzdy vpředu 2 x 300 milimetrů kotouče, vzadu 220 mm jeden kotouč. nabídka příplatkového ABS
pneumatiky přední 120/70ZR17; zadní160/60ZR17
délka x šířka x výška x rozvor 2 125 x 840 x 1 330 x 1 415 mm
světlá výška / výška sedla 180 / 845 mm
váha 206 kg (pohotovostní s náplněmi)
cena 199 000 Kč

Autoři:




Nejčtenější

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Další z rubriky

KTM 1290 Super Duke R
Superufon není nic pro začátečníky. Vražedné sklony mírní elektronika

Existuje motorka která po celotýdenním dojíždění do práce dokáže předvést víkendový masakr na okruhu a odtud odjet třeba na dovolenou? Po testu patrně...  celý článek

Asi netřeba dalšího přesvědčování, že ani yamaha se v terénu neztratila.
Velký test: scramblery jsou dnešní hit do terénu i na frajeření

Který scrambler je nejlepší? Ten postavený v ateliéru, nebo ten koupený jako nový sériový model? Kromě otestování na běžných českých silnicích jsme naložili...  celý článek

Ángel Nieto závodil v Brně naposledy v roce 1971, kdy vyhrál třídu do 125 ccm.
Závodní legenda Ángel Nieto je v kómatu, srazilo ho auto

Třináctinásobný mistr světa v závodech silničních motocyklů Ángel Nieto je po nehodě na čtyřkolce v umělém spánku v nemocnici. Sedmdesátiletý legendární jezdec...  celý článek

Sherco 300 SE 2T FACTORY
Sherco 300 SE 2T FACTORY

r.v. 2017, naj. 1 km, 1. majitel
199 900 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.