Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

U každé nehody by měla asistovat policie

  14:23aktualizováno  14:23
- O pomačkané plechy, rozbité světlomety, nárazníky, nebo jen o odřený lak není na uklouzaných zimních silnicích nouze. Relativně malé škody však mohou napáchat stejně starostí jako velká havárie. Policie, servis, pojišťovna, náhradní díly - to vše může udělat v hlavě řidiče pořádný zmatek.
Mnoho řidičů nechce malé nehody ani ohlásit na policii a raději se pokouší řešit vše na ulici. Dělají však chybu. "Každá nehoda, při které dojde ke škodě vyšší než tisíc korun, se musí hlásit policii," cituje vyhlášku policistka Lenka Krausová. "I když nehoda vypadá banálně, měli by si všichni zúčastnění poznamenat svoje jména a adresy. Stává se totiž, že se vše musí řešit dodatečně." Jedním z těch, kteří původně nechtěli nehodu hlásit, byl například i Martin Kočka z Kladna. "Na křižovatce jsem nedobrzdil a ťukl do vozu přede mnou. Měl nepatrně odřený nárazník, já lehce promáčklou kapotu. Nakonec jsem přece jen policisty zavolal a udělal jsem dobře. Stále mě to sice dva tisíce pokuty, ale nelituju toho. Ukázalo se totiž, že mám na autě poškozenou kapotu a zkřížené čelo. Druhý vůz měl poškozené zadní čelo, schované pod deformovatelným nárazníkem. Škoda se vyšplhala na pětačtyřicet tisíc korun a to vše zaplatila moje havarijní pojistka."
V zimě stoupá počet případů, kdy chce řidič zabránit střetu s jiným vozidlem a následkem toho sám havaruje. A jak už na tuzemských silnicích bývá zvykem, skutečný viník z místa nehody ujede. "V tom případě je dobré bleskurychle si zapamatovat číslo vozu, zajistit alespoň jednoho svědka a přivolat dopravku," radí Lenka Krausová z pražské policie. "Pak je napůl vyhráno a řidič se nemusí obávat ani pokuty, ani toho, že by opravu musel platit ze své kapsy, tu hradí totiž pojišťovna z povinného ručení viníka."
I při drobných nehodách v zahraničí se mnozí řidiči často dohadují, zda volat policii. V různých zemích je totiž různě vysoká hranice škody, při které se musí volat policejní hlídka. Navíc když našinec nikoho jiného neohrozí nebo nepoškodí, svádí to odjet z místa nehody bez vyšetření policie. Její přítomnost by však měla být samozřejmostí. Nejde jen o pojišťovnu, ale stává se, že při přechodu státních hranic žádají pohraničníci policejní protokol o nehodě. Pokud se něco přihodí, neměl by tuzemský řidič přistoupit na dohodu a na finanční vyrovnání přímo na místě bez asistence policie. Nejenže tak snadno prodělá, ale hlavně mu hrozí dodatečné a třeba i neoprávněné další vymáhání úhrady škody z druhé strany.
Následky havárie asi bude každý tuzemský motorista opravovat až doma. Vyplatí se proto mít v autě lepenku, která alespoň provizorně udrží pochroumaný nárazník nebo vysypaný světlomet. Pokud je auto nepojízdné a nelze využít asistenční služby té které automobilky, je lepší zavolat domácí odtahovou službu. Ve většině případů je levnější a také vstřícnější potřebám nešťastníka, zahraniční autodopravci totiž občas mívají obavy o solventnost a serióznost českých řidičů.

Rozbité reflektory a nárazníky, pomačkané plechy, to všechno k zimě nerozlučně patří.

Autor:




Nejčtenější

Motor EA211 TSI evo
Zákaz aut na benzin a naftu je zatím spíš jen fantazírování politiků

Stále více vlád navrhuje zákaz prodeje automobilů s benzinovým či naftovým motorem od roku 2040, 2030 i 2025. Jak vážně máme tyto termíny brát? Téma postupného...  celý článek

Předání nového auta v pražském autosalonu Seat.
Nákupem auta placení teprve začíná a peníze se kutálí, i když nejezdíte

Kolik vlastně ten komfort mít před domem nebo v garáži auto stojí? Leasingové firmy na to mají celá oddělení. I vy si to můžete zkusit aspoň přibližně...  celý článek

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Tesla Model X P90D Ludicrous
Pouliční nabíječky spustí revoluci, slibuje nadšenec do elektroaut

Až budou stojany pro nabíjení v ulicích, rozvoj elektroaut nic nezastaví, říká majitel vozu Tesla a velký propagátor elektromobilů Martin Hejtmánek.  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Další z rubriky

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.