Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

U Roomsteru je nutné osobní setkání

  22:12aktualizováno  22:12
Když viděl Radek Donner, obchodní ředitel největšího dealerství Škody v Praze - společnosti NH Car, poprvé studii Škody Roomster, byl hodně překvapený. Do té doby ke škodovkám patřil mnohem konzervativnější design. Nyní ho těší výhodná cena, za kterou novinku dealeři nabízejí zákazníkům.

Radek Donner, obchodní ředitel NH CAR | foto: iDNES.cz

Jaký si myslíte, že bude mít Škoda Roomster u zákazníků úspěch?
U roomsteru je nutné osobní setkání. Na obrázcích vypadá trochu nesourodě, ale na vlastní oči zjistíte, že jde o harmonické spojení jednotlivých křivek. Troufám si říct, že roomster bude zlomovým bodem v naší nabídce.

Víme o celé řadě zákazníků, kteří preferují vozy této kategorie MPV. Kdo potřeboval větší prostor pro rodinu, kupoval Fabii Combi, která byla trochu kompromisem mezi požadavky zákazníků a cenou vozu. Ale roomster může být ještě lepším rodinným autem. Mám dvě malé děti a je to i pro mne rodinné auto. A přitom není o moc dražší než Fabia Combi.

Jak byste Roomster porovnal s ostatními modely Škody?
Roomster se trochu vymyká zažitým konvencím, těžko se dá přesně zařadit. Je ideální pro firmy, které budou uplatňovat odpočet DPH a využijí jej jak pro účely osobního auta, tak i pro převoz nějakého nákladu. Variabilita sedadel a s ní spojené využití zavazadlového prostoru je obrovské.

Hlásí se nám firmy, které mají od nás více Fabií Combi s tím, že je budou chtít vyměnit za roomstery. A pak jsou tu především rodiny. Často půjde o zákazníky, kteří přejdou od jiné značky. Ale zaujmeme i ty, kteří dosud jezdili Fabií Combi a potřebují o něco více prostoru. Oproti jiným modelům Škoda osloví roomster také mladé lidi díky svému designu. Pouští se do odvážnějších prvků.

Komu bude roomster na trhu s novými auty nejvíce konkurovat?
Z menších velkoprostorových vozů půjde o Opel Meriva. To je snad nejpodobnější auto. Ale oslovíme i klientelu kupující větší auta jako Renault Scénic, Ford C-Max nebo Citroën Picasso. Roomster má ze všech jmenovaných vozů největší zavazadlový prostor. Komfort na zadních sedadlech je taky lepší ve škodovce. A pokud si srovnáte ceny, zjistíte, že je i o desítky tisíc levnější než někteří konkurenti.

Co vás napadlo, když jste viděl roomstera úplně poprvé?
Byl jsem hodně překvapený. Tušili jsme, že továrna něco změní, ale takový zvrat jsme nečekali. Moc jsme tomu nevěřili ani poté, co Škoda ukázala studii tohoto vozu. Všichni víme, že automobilka jde docela konzervativní cestou, snaží se moc nevybočovat z řady. Design roomsteru ale nyní rozdělí názory lidí. Někomu bude připadat úchvatný, půvabný, někoho odvážný design odradí. Na to u škodovek nejsme zvyklí.

Která verze roomsteru bude podle vás nejžádanější?
To zatím není úplně jasné, sami jsme zvědavi. Pokud se ujme u rodin, bude nejprodávanější verzí roomster s motorem 1.2 se 47 kW ve výbavě Style. V tomto provedení nechybí klimatizace, centrální zamykání, dálkové ovládání centrálního zamykání, elektrická zrcátka, čtyři airbagy nebo ABS. Takové auto přijde na 370 tisíc korun. U firemní klientely očekáváme zájem o dieselovou verzi s motorem 1.4 TDI ve verzi s 51 nebo 59 kW. To znamená za zhruba půl milionu korun.

Podnikatele ale bude nejvíce zajímat užitková verze roomsteru...
Určitě. Už nyní je možné roomstera objednávat ve verzi N1 s odpočtem DPH. Jde o pětimístnou verzi s přepážkou. Očekáváme, že v dohledné době bude na trhu klasická užitková verze se zaplechovanými otvory pro okna. Od ukončení Felicie Pick-up nám tento model citelně chybí.

Jaký další model byste si od Škodovky přáli, abyste nabídli zákazníkům atraktivní vůz?
Malé SUV na bázi studie yeti. Netrhalo by prodejní rekordy, ale tato auta představují současný trend. Podobný model už vyrábí Fiat (Sedici) a Suzuki (SX4). Aby nám neujel vlak, měl by se yeti objevit co nejdříve. Zákazníci se na Škodu Yeti dokonce ptali ještě nedávno více než na roomstera. Malá čtyřkolka lidi láká.


Nová škodovka v testu:
Roomster prostorný nejen jménem

Autor:




Nejčtenější

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Další z rubriky

Dopravní značka střídavá jízda
Místo dovolené snů hodiny v koloně: jak to ustát?

Čím více aut vyrazí o prázdninách na silnice, tím více uzavírek, omezení, objížděk a kolon se vyrojí na dálnicích a silnicích. Jak přežít hodiny v zácpě, když...  celý článek

Chrysler Pacifica jako testovací prototyp autonomního vozu společnosti Waymo,...
Google vyvíjí měkčí auta pro ochranu chodců

Společnost Google se už delší dobu angažuje ve vývoji samořiditelných aut a její start-up Waymo se teď zabývá problémem ochrany chodců při srážce s takovými...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.