Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskusní pořad Rozstřel

Ubližují velká auta Praze?

Magistrátní kampaň odrazuje řidiče od nákupu SUV
velikost textu:
vydáno 23.5.2017 4:00
Nekupujte SUV, nabádá pražský magistrát řidiče v kampani Čistou stopou Prahou, kterou spustil loni na jaře. Kontroverzní video mající odradit před jízdou velkými auty na vysokém podvozku do centra přijde do diskuzního pořadu Rozstřel obhájit radní Petr Dolínek, oponentem mu bude automobilový odborník Vít Pěkný.

Osobnost odpovídá

Litujeme, ale zadávání otázek bylo možné pouze do 24. května 2017 do 12:30.

OTÁZKA: Dobry den pane Dolinku, Chtel bych se zeptat kdy zacnou auta s kamerami kontrolovat take jine casti Prahy (1/2) nez Prahu 8. Co se tyce vasi anti reklamy na SUV, tak s Vami nesouhlasim. Radsi vytvorte zelenou zonu v sirsim centru a vyzente ty priserne popelnice ven. Dekuji Honza
OTÁZKA: Dobrý den, setkávám se se dvěma naprosto odlišnými přístupy k pražské hromadné dopravě. Tím prvním je, že pražská hromadná doprava je špatná, protože ROPID svou práci nedělá dobře. A z toho důvodu si lidé pořizují auta. Druhým je na druhou stranu tvrzení, že MHD v Praze je mezi 10 nejlepšímy systémy v Evropě, možná i ve světě. Jak je tedy možné, že jedním z nejlepších systémů jezdí stále málo lidí a na ulicích se objevuje čím dál více aut, která nemají kde parkovat? Jak chcete nalákat řidiče, aby používali veřejnou dopravu? Kdy tedy bude dokončen okruh, která tranzitní dopravu odkloní mimo město? Zákazy, jak je z praxe zřejmé, totiž řeší jen minimum problémů, když není nabídnuta adekvátní náhrada. Bronislav Gabryš
OTÁZKA: proč se nepodporují plynová auta v Praze? Před 6 roky jsem kupoval nové auto, vsadil jsem na plyn a dnes vidím, že jsem se minul. Měl jsem koupit diesel a neměl bych s parkováním v Praze problém...... Antonín Svoboda
OTÁZKA: Pane radní, čím jezdíte nejčastěji do práce Vy a váš kamarád ředitel Ropidu Petr Tomčík a ředitel DP Gillar. Určitě jezdíte denně veřejnou hromadnou dopravou, že ano? Bohužel, mám za to, že ne, jinak byste viděli, proč aut v pražské aglomeraci stále přibývá. A opravdu, většina pracujících nemá tak vysoké platy/mzdy, aby mohli vlastnit dvě a více aut. Do města nějaké malé Up, Citigo, 107, i20...a pro celou rodinu nějaké SUV. Mají jen jedno větší a to holt využívají i v Praze. Starejte se o to, aby byla doprava auty tichá a plynulá. Ne někde zcela zbytečné retardéry nebo rozbité záplatované silnice. Jde to, viz loňská oprava silnice od Letenského náměstí do Dejvic. Tichá pokrývka bez děr. Lidi, co mají vysoké příjmy do veřejné dopravy stejně zbytečně nepolezou i když se budete snažit sebevíc. Je to méně pohodlné a pomalé, obzvlášť o víkendu a brzy ráno/později večer a v noci....Kdybych měl příjmy vysší, tak autem budu jezdit i já do práce častěji, ne jen o víkendu... Jakub
OTÁZKA: KDY POSTAVITE PARKOVACI DOMY A DOSTAVITE OKRUH? Marek Šorf
OTÁZKA: Vazeny pane Dolínku. Kdy prestane Praha buzerovat a sikanovat ridice nadbytecnymi ci zcela zbytecnymi semafory, zuzenymi silnicemi tam kde byly vzdy 2 pruhy, nesmyslne nastavenou maximalni rychlosti a radary (napr. Barandovska - kde z kopce obrousite brzdy), ruznymi mustky (ktere nejdou v zime vubec videt a bezpecnost naopak snizuji pro chodce i ridice), a nastavenym parkovanim tak, ze je vsude hodne volneho mista, ale nezaparkujete, protoze nemuzete. Az vyresite tyto ukoly, tak se teprve zacnete zabyvat nesmysly. Jste placen z dani spoluobcanu, tak se tak chovejte! Miroslav Merinsky
OTÁZKA: V ČR a Praha není výjimkou si lidé pořizují převážně menší SUV typu VW Tiguan , které svými rozměry na půdorisu nijak nepřevyšují běžné vozy typu Octavia. Spotřebou jsou nové SUV na tom také velmi podobně a určitě lépe než starší vozy s nízkým podvozkem. Proč tedy tolik SUV vadí ? Uvědomte si , že v ČR nejsou takové platy jako na západ od našich hranic a tak si většina lidí pořizuje jedno univerzální auto , které jim vyhovuje. Bylo by krásné mít jeden vůz na cesty mimo město a třeba vůz velikosti Fiesty do města , ale kde na to při průměrném platu v ČR vzít , že ? Karel
OTÁZKA: Prazske komunikace v blizkosti obydli Prazanu jsou zatizene nejen zbytecne velkymi a poloprazdymi SUV, ale rovnez nadbytecnymi a poloprazdymi linkami starych diesel BUSu. Pripravuje proto Magistrat/DPP ve sve koncepci VELKOU OBMENU nekde i hrozive zastaraleho BUS parku se skodlivymi DIESEL pohony za moderni a k zivotnimu prostredni setrnejsi BUSy s hybridnimi pohony ci jen na Elektrobusy?? Bydlime na P14 v blizkosti Slevacske ul., kde jezdi nektere BUS linky poloprazdne a tak casto, ze ve spicce nam projede pod okny BUS kazde 2 min. Hluk, spodiny, neda se spat s otevrenymi okny ani ted v lete... Spocital nekdo kolik tento luxus stoji? Nemluve o zivotnim prostredi a o dopadu na zdravi obcanu a jejich kvalitu bydleni... Dalsi problem je nedokonceny Prazsky okruh, diky cemuz jsou vyuzivany k objizkdam ruzne postranni ulice, cimz se zvysuje hluk a nici komunikace v mistech, ktera na takovou zatez nebyla vubec koncipovana...Dockame se dokonceni ALESPON 40 letech po revoluci?? !!! Marie Novotna
OTÁZKA: A pokud Pražáci přesedlají na nízká auta, vyjde jim Praha vstříc likvidací tisíců retardérů a zvýšených přechodů? Některé z nich jsou tak vysoké, že "normálním" autem jsou téměř neprůjezdné a i při velmi pomalé jízdě si ohoblujete podvozek. Vím, že zatím je to v Praze pořád lepší, než třeba ve francouzských obcích, které jsou běžnými auty téměř neprůjezdné, ale zhoršuje se to. I v Praze už znám retardéry a zvýšené přechody pro chodce, kde si bez SUV téměř ani neškrtnete - teda s normálním autem škrtnete a odřete spodek. Přijde mi schizofrenní, že Praha jednak tlačí lidi k jizdě normálními nízkými vozy a na druhé straně se jim programově snaží zhoršit sjízdnst komunikací co to jen jde a doslova a do písmene je vhání do aut s vyšším podvozkem. Petr Pavel
OTÁZKA: Dotaz na pana Dolínka - jezdí on do práce celoročně na kole? A druhý - který osel vytvoříl spot? Amatérský, z hlediska řidiče naprosto neprůkazný, navíc SUV neznamená délku 6m, nejsme v USA. Kolikpak tato " sranda" spíše pitomost stála? Zaplatí ji pan Dolínek ze svého, neboť je zcela hloupá??? Jiří Bulant
OTÁZKA: Dobrý den, uvažuje Praha nějak podpořit řidiče, kteří dobrovolně přesedlají z auta na skútry? Malá motorka má nesrovnatelně nižší emise, než auta, na parkování ji stačí méně než čtvrtina místa, tam kde stojí kolony aut, se dá na skútru bezproblémově projet. Ale chybí podpora třeba v tom, že by motocykly směli jezdit v pruzích pro MHD, nebo ve speciálních úzkých pruzích, které by šly zřídit v odstavném pruhu na některých ulicích (např. v ulici V Holešovičkách). Podpora cyklistů je již dobrá, lidí na skútrech je nulová :-( A přitom přesedlání části lidí z aut na skútry by hodně pomohlo, podívejte se na poměr auta/skútry v jiných metropolích a nemusí to být zrovna Ŕím. Každopádně díky, pokud se tímto tématem budete zabývat :-) Michal Biskup
OTÁZKA: Vaše video za 50 tKč je totálně předražený a zbytečný, lepší by bylo tyto peníze věnovat na zlepšení stavu silnic. Osobně používám offroady na ježdění po Praze a ty jediné zvládnou tyto silnice dlouhodobě bez poškození. Jirka
OTÁZKA: Sedan Škoda Superb: Délka 4861, šířka 1864 MPV VW Sharan: Délka 4854, šířka1904 SUV KIA Sorento: Délka 4780, šířka 1890 Oč je SUV větší než běžný sedan či MPV? Mám mít jedno auto do města a jedno mimo město, když mám 5tičlenou rodinu? Zakážeme supersporty, které mají také větší spotřebu než Škoda Citigo? Ví naši radní kolik existuje sedmimístných rodinných aut? Martin
OTÁZKA: Dobrý den, proč Praha na jedné straně platí stovky milionů za rekonstrukce památek v centru Prahy, a na druhé straně podporuje např. okružní jízdy ve (falešných) veteránech, kteří centrum velmi znečišťují (povolováním vyhrazených parkovacích míst)? Proč se toto neomezí? A neuvažujete o tom, že by se v horizontu několika let pro taxislužbu, MHD, pravidelné dodavatele, bezpečnostní agentury nebo Pražské služby podmínil vjezd do památkové rezervace využíváním vozidla bez škodlivých emisí? Tomáš S.
OTÁZKA: Proč je ve videu VW Touareg se základní cenou 1,3mil. Kč. Opravdu myslíte že tyto lidi, kteří mají vysoké ego si pořídí malé prdítko? Běžně vydělávající lidé si pořizují SUV dalece kompaktnějších rozměrů se spotřebou a emisemi srovnatelnými s běžnými rodinnými sedany. Btw. Superb je dalece delší auto než všechny SUV, takže tu poznámku o parkování někdo trochu nedomyslel. Řešte raději nedokončený vnitřní okruh a za peníze za video jste mohli opravit hromadu děr v děravých pražských silnicích... Karel Dvořáček
OTÁZKA: Není to tak trochu nesmysl? Chápu, třeba Škoda Citigo je do města ideální. Ale na dovolenou to prostě není. Takže kdyby si rodiny pořídili ještě navíc miniauta jako druhé či třetí auto, kde budou proboha parkovat? Když teď už je problém nedostatek parkovacích míst. Není lepší, aby v rodině bylo jedno multifunkční auto. Tedy SUV? Třeba nový Karoq je kratší než Octavia! Touareg z reklamy je autem milionářů, většina "běžných", když už má SUV, tak dalece menší a praktičtější. To samé ale propagace elektro aut, dojezd na výlety a dovolené minimální, takže je to jen auto do města. Jo, je to super ve městě, ale opět, je to druhé, třetí auto do rodiny. Kde budou všechna ta auta parkovat??? Radši řešte dopravní infrastrukturu, parkování na sídlištích apod. Zóny nic neřeší. Životní úroveň bude stále stoupat a počet obyvatel Prahy také. Aut bude přibývat. Možná ekologických, možná i plně elektro, ale aut rozhodně méně nebude. Tomáš Dvořák
OTÁZKA: Mám dotaz na pana Doulínka. Kolik peněz bude muset daňový poplatník zaplatit, aby jste se jako pijavice nasytili a odešli do míst kam slunce nesvítí? Děkuji Josef Rakovina
OTÁZKA: Dobrý den, nějak se mi nezdá, že by SUV samo o sobě bylo problematické. Problémy jsou následující: A) To co jde z výfuku, zvláště NOx a mikročástice, což je spíše problém dieselových motorů obecně a nové SUV může být výrazně lepší než starší malý VW Golf TDI. B) Hluk, který auto produkuje, ale zde opět vůbec neplatí úměra, že SUV dělá větší randál než ostatní auta nedejbože co vyvádí motorky. C) Bezpečnost je otázkou hlavně řidiče a opět vůbec nesouvisí s SUV. Odhadem každý třetí řidiče drží mobil za jízdy. D) Kvalita komunikací spíše hovoří pro SUV, které má šanci projet zapadlým kanálem nebo výtlukem bez zlomené poloosy. Stačí se projet na magistrále před nádražím, zapadlé kanály přímo v jízdní stopě. Pokud chcete zlepšit dopravu v Praze, řešte skutečné škodliviny, řešte hluk a řešte ukázněnost řidičů jako celek a opravte silnice tak, aby to ta malá auta nerozbíjelo. Až tohle vyřešíte, pak možná budou relevantní úvahy o tom, že SUV jsou do města zbytečně velká. Aleš J.
OTÁZKA: Dobrý den pane Dolínku, já bych se chtěl zeptat jakým služebním autem konkrétně jezdíte vy a paní Krnáčová. Specifikujte prosím vozový park radních. Děkuji Schubert Daniel Schubert

Upozornění

Redakce si vyhrazuje právo na odstranění otázek s vulgárním nebo urážlivým obsahem.





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.