Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ujede veyronu: nepolapitelný Hennessey Viper jede 410 km/h

aktualizováno 
Rekordy jsou tu od toho, aby se pokořovaly. Na všechna nej Bugatti Veyron si brousí válce, ventily a převody hodně aut. Svět už zná auto, které ujede, celým jménem mu říkají Hennessey Venom 1000 Dodge Viper.

Hennessey Venom 1000 Dodge Viper | foto: Hennessey

Srovnání veyronu a od zrcátek po čepičky ventilků upraveného viperu uspořádal americký magazín Road & Track

Dvakrát přeplňovaný desetiválec porazil 16válec. V konečném účtování mu při sprintu z nuly na dvě stě mil v hodině (320 km/h) nadělil čtyři sekundy.

Henessey Viper nemá kulaté číslo ve jméně náhodou, právě tolik koní se skrývá pod kapotou, veyron má o jednu koňskou sílu navíc a stejně to bylo málo. Vítězovi stačilo na dosažení rychlosti, kterou normální smrtelník nikdy neokusí, 20,3 sekundy, druhé místo si veyron odváží za 24,2 sekundy.

Road & Track také měřil, na jakou rychlost se za jednu míli auta rozjedou, u veyronu to bylo 204,4 mil/h (329 km/h), viper se rozjel na 220,9 mil v hodině (355 km/h).

Podívejte se, jak takový rozjezd z nuly na 355 kilometrů v hodině vypadá z kabiny řidiče:

Hennessey Venom 1000 Dodge Viper Bugatti Veyron
motor desetiválec 8,4 litru osazený dvěma turbodmychadly 16válec, 7999 cm, čtyři turbodmychadla
max. výkon (kW/k) 735/1000 736/1001
max. kroutící moment (Nm) 1356 1250
maximální rychlost km/h 410 (255 mil/h) 407
zrychlení 0-100 km/h: 2,9 s
0-160 km/h: 5,8 s
0-240 km/h: 10,9 s
0-320 km/h: 19,6 s
z 0 na 100 km/h: 2,5 s
z 0 na 200 km/h: 7,3 s
z 0 na 300 km/h: 16,7 s
plánovaná produkce (kusů) 24 300
cena (Kč) 4,7 milionu (225 000 dolarů) 37 milionů

Hennessey Venom 1000 Dodge Viper

Autor:


Témata: Bugatti, Dodge


Nejčtenější

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Další z rubriky

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Kia Rio  1,1  / 55 kW
Kia Rio 1,1 / 55 kW

r.v. 2012, naj. 136 620 km, diesel
159 900 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.