Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Uličník od Fordu: vzhled zavazuje

aktualizováno 
V tabulkách s technickými údaji aut by občas místo hodnoty zrychlení z nuly na stovku měl být údaj pro rozjezd na poloviční rychlost. Do nějakých padesáti až sedmdesáti (to když pro nákup teprve jedete) jste v tomhle "káčku" asi nejrychlejší ve městě.

Tedy ne že by dvanáctistovka pod kapotou červeného fordíku trhala asfalt, do městských rychlostí (rozuměj padesátku až sedmdesátku) je ale velmi hbitá, hlavně ale získáte drahocenné metry tím, jak ten pán v BMW ve vedlejším pruhu nechápavě civí na váš závodní speciál.

Může se hodit

Nové i ojeté automobily Ford můžete koupit na www.automodul.cz

V malinově červeném "káčku" s "rychlými pruhy" a sedmičkou na dveřích si udivených pohledů užijete dosyta. A i pánové v obleku zapomínají na dobré vychování a ukazují na vás prstem.

S bílými disky kol a dalšími uličnickými proprietami se stanete cílem nájezdů bojovných řidičů v rychlých autech. Ve městě ještě dokážete výkonový handicap počítaný ve stovkách procent maskovat, za přeškrtnutou cedulí města se ale radši otočte.

Ford Ka

Personalizace

Dnešku stále podobnějších aut vládne touha odlišit se, upravit si auto podle svého. Dvojče Fordu Ka, italský Fiat 500, můžete mít s různými polepy: šachovnicemi, italskou trikolorou nebo třeba kytičkami. "Káčko" tedy nesmí zůstat pozadu, a protože chce být dynamičtější z dvojčat, sluší mu rychlé pruhy.

V agresivní bílo-červené kombinaci můžete mít i interiér. Jste obklopeni tvrdými, ale hezky vypadajícími a dobře seskládanými plasty.

Uvnitř se zorientují rychleji fiaťáci než fordisté. Startuje se klíčkem známým z modelů italské automobilky, klimatizace se ovládá jako ve Fiatu Panda, stejně tak palubní počítač. Řadicí páka na vyvýšeném místě blízko volantu padne do ruky každému, stejně tak hezký volant, který může být za třítisícový příplatek potažený kůží.

Ford Ka

Hůře si budete zvykat na ovládání autorádia umístěného až úplně nahoře na středovém panelu. Dosáhnou na něj i menší řidiči, ale ovládat jej titěrnými tlačítky vyžaduje cvik.

Dozadu se vejdete bez problémů, když máte do nějakých sto osmdesáti centimetrů výšky. Řidič se spolujezdcem (pokud nenarostli přespříliš) mají místa dostatek do všech směrů. Vypasenějším řidičům může vadit širší středový panel, který zmenšuje místo na nohy. A pozor! Ford Ka je čtyřmístný.

Největším problémem téhle nákupní tašky bude do ní ten nákup dostat. Víko kufru se dá otevřít pouze klíčem, buď zmáčknete čudlík dálkového ovládání, nebo postaru otočíte klíčkem v zámku. Jak to udělat, když máte klíče v zapalování v nastartovaném autě, jsme neodhalili. Když už se tedy do kufru dostanete, vejde se tam 224 litrů pátečního nákupu, skládat to tam budete přes docela vysoký a mohutný práh.

Fiat 500 v testu

Jak jezdí italské dvojče Fordu Ka čtěte ZDE

Podvozek bojovníka

Motokárovým jízdním vlastnostem předchozí generace se nové ka jen přiblížilo, stále ale patří v této disciplíně k tomu nejlepšímu mezi mrňousy. Už není tak závodivé, sází spíše na komfort a příjemné ovládání. Dobře se do něj nastupuje do výše posazených sedadel (závodníci by je určitě chtěli níž) a dobře z něj vidíte. Pouze dozadu moc ne, ale tam nevidíte dobře snad z žádného moderního auta...

Několikaměsíční odstup, s kterým bylo "káčko" oproti Fiatu 500 uvedeno, prý věnovali konstruktéři Fordu (mimodhodem, seděli v Turíně pohromadě s těmi fiaťáckými) šlechtění podvozku. Přepracovali geometrii přední nápravy, takže řízení je na rozdíl od Fiatu 500 přesnější a přímočařejší. Jiné jsou také tlumiče a pružiny a kalibrace stabilizačního systému.

Ford Ka

Díky zadnímu stabilizátoru, který fordíku podvozkáři namontovali, je v porovnání s Fiatem 500 v zatáčkách o poznání jistější. Není tak choulostivý na rozbitou silnici, na které pětistovka jakoby zakopávala. Jen na dálnici je ka až nečekaně náchylné na boční vítr.

Hlavním rejdištěm Fordu Ka je město. A čím užší ulička, tím líp pro něj. Vejde a protáhne se všude, dobře se s ním parkuje (nebýt horlivých strážníků s pokutovými bločky, šlo by to snad i kolmo k chodníku) a při kličkování provozem je hbitější a obratnější snad jen motorka.

Ford Ka

Závoďte sami

Osmiventilová fiaťácká dvanáctistovka si libuje ve vyšších otáčkách, má hezký řízný mechanický zvuk. Když 69koňový motor vytáčíte ke 4 tisícům otáček a jezdíte sami, drandí "káčko" srdnatě, pokud jedete ve třech, už to taková sláva není. Při pojížďkách po městě oceníte dobré odstupňování převodovky a pružnost motoru, schopného se probudit i z hodně nízkých otáček.

Všech pět stupňů převodovky hospodařící se 102 newtonmetry malého čtyřválce zapadá přesně po krátkých drahách. Když z něj ždímete co nejvíc, jezdí za sedm a půl litru, klidná jízda znamená pět litrů, i když jste naložení.

Fod Ka 1,25 se dokáže rozdovádět klidně až k nějaké stopadesátce na německé dálnici. Za volantem se v těch chvílích cítíte až nečekaně jistě.

Rychlé pruhy

Koně výkonu vám ty polepy nepřidají, popularitu určitě. Ze škály barev jsou na výběr i perleťové (za příplatek 12 tisíc), a nebo třeba jedovatě zelená. Vyšperkovat si auto "rychlými pruhy" a dalšími serepetičkami (sportovní maska, chromovaná koncovka výfuku) stojí 21 500 korun, k tomu ladící interiér vyjde na dalších 17 tisíc. To fešácké křídlo na víku kufru stojí pět tisíc a bílá kola 16 a půl.

Ford Ka

Střízlivější kupce nejmenšího fordíku bude zajímat, kterou ze dvou výbav vybrat. Základní Ambiente vyjde s benzinovou 1,2 na 220 tisíc a má dva airbagy, ABS, palubní počítač, tónovaná okna a přípravu na autorádio. Do vyšší verze za 259 990 pojmenované Titanium dostanete navíc klimatizaci, elektricky stahovaná okna, dálkově ovládané centrální zamykání, elektricky ovládaná zpětná zrcátka a mlhovky.

Připlatit můžete za boční a hlavové airbagy (8 a 14 tisíc), vyhřívané čelní okno a sedačky (5 500 a 6 000) nebo parkovací asistent (12 tisíc).

Ford Ka v číslech
motor 1,2 Duratec
zdvihový objem (ccm) 1242
počet válců/ventilů 4/8
max. výkon (kW/k) 51/69
max. krouticí moment (Nm) 102
spotřeba město/mimo město/kombinace (l) 6,6/4,5/5,3
max. rychlost (km/h) 160
zrychlení 0-100 km/h (s) 12,8
délka x šířka x výška x rozvor (mm) 3 620 x 1 658 x 1 505 x 2 300
objem nádrže/zavazadlového prostoru (l) 35/224-710
pohotovostní/celková hmotnost (kg) 940/1 320
základní cena (výbava Ambiente) (Kč) 219 990






Nejčtenější

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Další z rubriky

Opel Crossland X
Opel Crossland X je velké auto za malé peníze

MPV už nefrčí, nahrazují je auta na zvýšeném podvozku. Velmi povedenou a v druhé generaci nedoceněnou Merivu nahrazuje v nabídce Opelu SUV jménem Crossland X....  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.