Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Unikátní Gumpert Apollo je v Česku, jede 360 km/h

  16:15aktualizováno  16:15
Po světě jich jezdí přibližně patnáct a ode dneška jsou k mání i v Česku. Právě dnes se v Praze představil supersportovní vůz Gumpert Apollo, který jezdí rychlostí až 360 kilometrů v hodině. Původně měl soutěžit pouze na okruhu, možná už brzy ho ale budeme potkávat na našich silnicích.

Malé dveře se vyklápí jako krovky vzhůru, velikost a tvarování bočních oken je spíše účelné než estetické a nastupování dovnitř bude přes vysoké prahy trochu komplikovanější... Gumpert Apollo je nekompromisní sportovní nářadí.

Ale pozor, když odklopíte celou zadní část karoserie, ukrývající benzinový osmiválec od Audi, najdete tam i malý zavazadlový prostor. Vak s golfovými holemi do něj nenacpete, ale taška s notebookem se tam vejde.

V holešovickém showroomu společnosti Foxcar, která mladou německou značku v Česku zastupuje, bude až do příštího týdne stát modré apollo. Pak ho nahradí červený exemplář, který je právě ve výrobě.

Apollo si před pár lety vysnil nyní už bývalý šéf sportovního oddělení Audi Roland Gumpert. Známý automobilový manažer stál v 70. letech u zrodu prvních aut s pohonem všech kol Audi Quattro. Poté šéfoval oddělení Audi Sport, které pod jeho vedením získalo v soutěžích mistrovství světa 25 prvenství v jednotlivých dílech seriálu a čtyři tituly mistra světa.

Značka je na trhu asi dva roky. Automobilku Gumpert založil v roce 2001, o rok později vznikl první prozatím zmenšený model. Na vývoji spolupracoval tým Rolanda Gumperta s univerzitami v Mnichově a Ingolstadtu. Prý se uvažuje o dalším menším a civilnějším modelu, který by doplnil extrémní model Apollo.

Dvoumístný kokpit je tvořený karbonovým monokokem. Celý rám je postavený z trubek z chrom-molybdenové oceli, díly karoserie jsou v základním provedení ze skelných vláken (připlatit lze za uhlíkovou karoserii).

Doprostřed 4,5 metru dlouhého auta se usadil vidlicový osmiválec 4,2 litru od Audi. Motoráři ho ovšem osadili dvěma turbodmychadly. "Základní provedení má 650 koní, ale dostáváme se až na 800 koní," popisuje Šilhánek.

Přední kola mají rozměr 255/35 R19, ta zadní stejného průměru, ale rozměru 355/35 si musí poradit s přenesením 850 krouticích newtonmetrů. Převodovka je sekvenční šestistupňová.

"Vůz je od letošního roku homologován do běžného provozu, není s tím vůbec žádný problém," říká Marek Šilhánek. "Má běžné bezpečnostní prvky jako každý vůz," dodává. Ale upozorňuje, že je samozřejmě koncipován především pro závodní tratě. "Servisovat ho bude přímo výrobce," dodává Šilhánek.

Ročně manufaktura - označení automobilka nemá pan továrník rád - může vyrábět 60 kusů tohoto čistokrevného sportovního okruhového nářadí. Dodací lhůta je pět měsíců. Auto vám postaví na míru, vše uzpůsobí tak, jak si naporoučíte, včetně na míru stavěné sedačky. Stačí jen mít v kapse 260 tisíc eur bez DPH, což je asi 6,5 milionu korun, s daní je to 7,7 milionu korun. Za padesát koní navíc připlatíte 34 tisíc eur, za osmisetkoňovou verzi 62 500 eur.

V seznamu příplatkové výbavy figuruje třeba launch-control (systém kontroly prokluzu hnaných kol při rozjezdu), titanové stabilizátory nebo karoserie vyrobená z karbonu (13 880 eur). Pokud zájemce zatouží po klimatizaci, připlatí si 6 850 eur. Za jeden den s instruktorem, který vás naučí vaše apollo řídit, si fabrika naúčtuje 2 690 eur. Všechny uvedené ceny jsou bez daně.

Před několika lety byl Gumpert Apollo označen jako jedno z nejvíce vzrušujících aut, na které lze přimontovat poznávací značky a prohánět se s ním v běžném provozu. Možná už brzy ho budeme potkávat na českých silnicích. Marek Šilhánek, který bude v Česku apollo prodávat, prozrazuje, že první vážný zájemce se zítra chystá na testování na mostecký okruh. Jméno ale neprozradil.

Marek Šilhánek také prozradil, že se připravuje český závodní tým, který by se účastnil okruhových závodů. V kokpitu by rád viděl českého pilota.

Gumpert Apollo v číslech
délka x šířka x výška x rozvor (mm) 4 460 x 1 998 x 1 114 x 2 700
hmotnost (kg) 1200
objem nádrže (l) 120
MOTOR V8 biturbo
objem (ccm) 4163
max. výkon (kW/k) 650 při 6 500 ot./min
max. krouticí moment (Nm) 850 při 4 000 ot./min
maximální otáčky (ot./min) 7 200
max. rychlost (km/h) 360
zrychlení 0-100 km/h (s) 3,0
zrychlení 0-200 km/h (s) 8,9
základní cena 260 000 eur bez DPH (asi 6,5 milionu korun)

Autor:




Nejčtenější

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Další z rubriky

KIA Stonic
OBRAZEM: Prolezli jsme novinku Kie, Stonic nahrazuje oblíbené MPV

Stonic je nejnovější přírůstek do nabídky korejské Kie. Automobilka pevně usazená v Evropě novinkou rozšiřuje nabídku SUV a zároveň nahrazuje oblíbené malé MPV...  celý článek

Citroën C3 Aircross
Budoucnost Citroënu: Řada modelů skončí bez náhrady, přibudou SUV

Francouzskou značku čeká v následujících letech doslova zemětřesení. Některé modely skončí bez přímého nástupce, naopak i Citroën naskočí na trend populárních...  celý článek

Maskovaný Hyundai i30 N zachycený začátkem července na dálnici
Fotošpionáž: Ostrý hyundai z Nošovic trénuje i v Česku

Korejská automobilka chystá představení ostré verze modelu i30, který se vyrábí ve slezských Nošovicích. Čtenář iDNES.cz načapal jeho maskovaný prototyp na...  celý článek

Mercedes Třída E 2,0 220d...
Mercedes Třída E 2,0 220d...

r.v. 2016, naj. 15 500 km, diesel
1 064 219 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.