Původním majitelem Mercedesu Benz 500K Spezial Roadster byl Hans Prym, německý výrobce knoflíků, zipů a dalších oděvních doplňků z města Stolberg poblíž belgických hranic. Král zipů, jak jej přezdívali místní obyvatelé, koupil jeden z nejdražších vozidel té doby v roce 1935.
Stolberg byl ale jedním z prvních měst, která v roce 1945 obsadili Američané při pochodu na Berlín a samotná továrna Hanse Pryma se stala základnou vojenských jednotek, kterým velel generál Maurice Rose.
Vůz zmizel z Německa v roce 1945, kdy továrníka věznili spojenci. V roce 2010 jej v aukci v Kalifornii koupil známý sběratel Frans van Haren, který za něj zaplatil 3,8 milionu dolarů. Letos v dubnu však vůz nabídl k prodeji na výstavě Techno Classica v Essenu, kde ho ale zabavil německý soud.
A tento týden soud uznal nároky dědiců a rozhodl o jeho navrácení původním majitelům. V Německu je sice promlčecí lhůta na ukradené zboží 30 let, ale do této doby se nepočítá čas, kdy byl mercedes ve Spojených státech.
Mercedes Benz 500K Spezial Roadster pohání kompresorem přeplňovaný řadový osmiválec o objemu pět litrů a výkonu 160 koní a na svou dobu se chlubil i nezávislým zavěšením kol, hydraulickými brzdami a vinutými pružinami. V různých karosářských variantách a provedeních podvozku jich podle internetové encyklopedie Wikipedia vzniklo 342.
Na konci druhé světové války byla z Německa do Spojených států odvezena spousta cenností, které s sebou vojáci brali jako suvenýry nebo vítězné trofeje. Některé z nich už svoji cestu zpět našly i před vzácným mercedesem. Například v roce 2009 musel jeden sběratel z New Yorku na příkaz soudu vrátit vzácnou knihu ze 16. století. Kniha v ceně 600 tisíc dolarů putovala do muzea ve Stuttgartu.